Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Powercolor gör Radeon R9 295X2 Devil 13

Powercolor gör Radeon R9 295X2 Devil 13

För den som har över 10 000 kronor att bränna och inte gillar vattenkylning förbereder Powercolor nya Radeon R9 295X2 Devil 13, som får luftkylare och hela fyra 8-pinskontakter.

Läs artikeln

Moooonster

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket jävla monster!

Gillar verkligen Powercolor, de brukar vara snabba att skippa referenskort designen och komma med ngt eget, och ligger oftast lägre i pris trots det.

Någon som vet fördelar med att ha endast 5 fläktblad gentemot t.ex. 8 eller 9?

Vid första ögonkastet på bilden (sista bilden i artikeln och den bilden som syntes på förstasidan) så tänkte jag "vad tusan skriver de om modelltåg på sweclockers?"

Man måste nog vara entusiast för att vilja köpa ett sådant grafikkort. Är nog få som verkligen behöver ett sådant. Därmed inget ont sagt om entusiaster. Roligt med teknik ju!

Överskott på 8-pins kontaktdon?

Skrivet av bgHunter:

Jag tycker det ser ut som om det har 10st blad, 5 stora och 5 små. Vad det har för för/nackdelar vet jag inte.

Hur många riskorn per minut (RPM) klarar fläktarna?

Om tillfälle ges, är jag nyfiken på ett prestandatest.

Vatten på detta är ett MÅSTE

Vilket jävla kort... med den strömförsörjningen kan man iallafall överklocka kortet att prestera som två R9 290X i crossfire och mer... hur man ska kyla åbäket däremot... jag litar inte på kylaren riktigt...

Ev. troligen tystare.
Skrivet av bgHunter:

En tes är att att fläkten blir tystare, bara en ren gissning.

Skrivet av borz:

Överskott på 8-pins kontaktdon?

Kör du 2st GPU i SLI/Crossfire med 2x8 pins ström så blir det ju samma sak, dvs 4x8pins ström...

Vill vi ens veta vad kortet väger? Ett extra stöd för att hålla upp kortet är nog inte fel.

Skrivet av tvelander:

uppenbarligen inte

Skrivet av Wolfkin:

Vill vi ens veta vad kortet väger? Ett extra stöd för att hålla upp kortet är nog inte fel.

Kan man skaffa stöd till sina grafikkort?? isåfall var kan du länka?

Skrivet av jesusbarnet:

uppenbarligen inte

Tror du fattar vad jag menar.

Skrivet av bgHunter:

Det är avancerade beräkningar som ligger bakom, det är inte så enkelt som att fler blad ger bättre effekt. Luften måste också få tid att "falla ner" mellan fläktbladen.

Fetaste monsterkort jag sett! Choochoo!

Skrivet av hakro807:

Det är avancerade beräkningar som ligger bakom, det är inte så enkelt som att fler blad ger bättre effekt. Luften måste också få tid att "falla ner" mellan fläktbladen.

Hahahaha...

Kylaren såg helt okej ut, backplaten såg dock för djävlig ut.

,in my opinion.

Sikket jävla monster hoppas att någon tar för sig att göra en bra recension med video så man kan höra dom fläktarna.

Skrivet av JohanFalk:

Kylaren såg helt okej ut, backplaten såg dock för djävlig ut.

,in my opinion.

Därför den kallas för ''Devil 13''

Riktigt prisvärt jämfört med Titan Z ju!

Skrivet av JoeBlack:

Riktigt prisvärt jämfört med Titan Z ju!

Allting (Nåja, nästan) är väl prisvärt jämnfört med Titan Z?

Skrivet av TheSkiingUnicorn:

Allting (Nåja, nästan) är väl prisvärt jämnfört med Titan Z?

Ja, tillochmed OEM-datorer.

"They said it was impossible"

I'll be damned! Holy Lucifer!

Skrivet av 92_slayer:

Jag har inte sett något som tillbehör som man kan köpa, bara som skickats med vissa grafikkort eller som funktion i vissa datorchassin, men man kan ju alltid getto modda ihop nått.

Skrivet av Wolfkin:

Skrivet av 92_slayer:

Skrivet av Wolfkin:

Jag har inte sett något som tillbehör som man kan köpa, bara som skickats med vissa grafikkort eller som funktion i vissa datorchassin, men man kan ju alltid getto modda ihop nått.

http://www.powercolor.com/us/products_Accessories_features.as...

There you go

Skrivet av tvelander:

Dom har gjort allt dom kan för att komma undan från vattenkylning.
Och så släpps denna kommentar.