EA Games ger ut gratis spel på Origin

Permalänk
Melding Plague

EA Games ger ut gratis spel på Origin

I tuff konkurrens om spelkunderna inleder EA Games en ny kampanj med gratis spel som digitala nedladdningar på Origin varje månad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är fjärde gången som just dead space ges ut gratis av EA va?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Nu är inte jag insatt i det här, men kan det vara så att det går dåligt för dom...?

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Nu är inte jag insatt i det här, men kan det vara så att det går dåligt för dom...?

Känns lite desperat ja
Men kul med gratis. Även om jag själv aldrig skulle installera spelet

Permalänk
Medlem

Kampanjen började den 8 april om jag inte har fel, kunde ha varit aningen snabbare.

Permalänk
Avstängd

dead space som är så roligt och expansioner som för nått år sedan hade varit en del av spelen från början wooow tnx EA

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd

Trevligt för alla gamers.

Men jag kommer hålla mig till Steam för Steam är mer cross-platform och finns på Linux.

Permalänk
Medlem

Ett mycket bra initiativ!
Nytänkande.

Gagnar oss spelara.

Hoppas detta drar igång ett "priskrig".

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

I tuff konkurrens om spelkunderna inleder EA Games en ny kampanj med gratis spel som digitala nedladdningar på Origin varje månad.

Läs artikeln

Installerade det, men kan inte köra utan v-sync för då ballar tydligen fysikmotorn ur när jag försöker gå genom dörrar. Med v-sync på är styrningen seg som f och det känns som att flytta en buss som svänger när man rör musen i sidled. Denna bugg är välkänd.

Men annars bra initiativ...

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Jiha, dead space(!)

Langa något som inte är utdött.

Permalänk
Medlem

Gratis är gott, tacktack! Kommer ändå aldrig att köpa nåt för $$$ från origin. BF spelen är de ända ja äger som behöver origin..

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Nu är inte jag insatt i det här, men kan det vara så att det går dåligt för dom...?

Det stämmer nog rätt så bra. EA är det företaget jag har sämst förtroende till på just gaming-marknaden och jag vill verkligen undvika dom. Se bara på hur EA pressat DICE på BF3 och BF4, spelet innehöll tusentals buggar och glitchar vid release och innan man ens hunnit återställa hälften av alla buggar gör EA det officiellt att DICE just nu jobbar på BF4... (på EA's order förstås). När kommer BF5?

Dom bygger inte kompletta spel utan dom pressar bara alla spelbolag till att tillverka spelen fort, för att kunna distribuera flera spel per år och därmed tjäna pengar. Visst, kanske inte EA själva kom på den här "metoden" det kanske härstammar från Activisions Call of duty, men ändå är dom spelen mindre komplicerade än vad spel så som BF är. Var det inte EA som förstörde för Maxis vid release av SimCity 5?

Jag väljer, Steam och Uplay alla gånger över EA:s Origin. Inte lika mycket fuck ups där inte.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Santrik:

Jiha, dead space(!)

Langa något som inte är utdött.

De lär ju knappast ge bort helt nya AAA-titlar helt gratis... Det är väl ett bra initiativ för de som inte spelat spelet än. Gratis är gott.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Är väl för att locka folk att använda Origin, jag använder det endast för att lira BF4 och har inte ens kollat i deras butik..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Inte äns gratis spel kan få mig att installera Origin, vill de få fler användare bör de ändra sitt skitavtal.

Permalänk
Skrivet av rallyreavan91:

Installerade det, men kan inte köra utan v-sync för då ballar tydligen fysikmotorn ur när jag försöker gå genom dörrar. Med v-sync på är styrningen seg som f och det känns som att flytta en buss som svänger när man rör musen i sidled. Denna bugg är välkänd.

Men annars bra initiativ...

tack för svaret om dörrarna haha!

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Inaktiv

Att bjuda på gratis spel är riktigt bra. Nu är de inte först med detta då både Sony och MS kört så ett tag men med kravet att man betalar för deras onlinetjänster. EAs lösning är bättre än dessa i mitt tycke även om PSN+ vinner på 5st spel per månad.

Skrivet av Azured:

Kampanjen började den 8 april om jag inte har fel, kunde ha varit aningen snabbare.

Just on the house kampanjen är ny. Innan bjöd de på spelet ändå. 8 maj kommer första riktiga On the House spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Installerade det, men kan inte köra utan v-sync för då ballar tydligen fysikmotorn ur när jag försöker gå genom dörrar. Med v-sync på är styrningen seg som f och det känns som att flytta en buss som svänger när man rör musen i sidled. Denna bugg är välkänd.

Men annars bra initiativ...

Kör med någon FPS limiter. Borde fixa problemet. Vet att Dxtory har en limiter.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk

om origin inte anses som en nackdel så stämmer det kanske, jag personligen köper helst spelen men jag ser dom inte på steam så då kan de behålla sina spel.

Permalänk
Skrivet av Karlzooon:

Det stämmer nog rätt så bra. EA är det företaget jag har sämst förtroende till på just gaming-marknaden och jag vill verkligen undvika dom. Se bara på hur EA pressat DICE på BF3 och BF4, spelet innehöll tusentals buggar och glitchar vid release och innan man ens hunnit återställa hälften av alla buggar gör EA det officiellt att DICE just nu jobbar på BF4... (på EA's order förstås). När kommer BF5?

Dom bygger inte kompletta spel utan dom pressar bara alla spelbolag till att tillverka spelen fort, för att kunna distribuera flera spel per år och därmed tjäna pengar. Visst, kanske inte EA själva kom på den här "metoden" det kanske härstammar från Activisions Call of duty, men ändå är dom spelen mindre komplicerade än vad spel så som BF är. Var det inte EA som förstörde för Maxis vid release av SimCity 5?

Jag väljer, Steam och Uplay alla gånger över EA:s Origin. Inte lika mycket fuck ups där inte.

Håller med, de förstörde ju swtor ganska mycket med. De va ju långt ifrån klara för release då de knappt hade ett fungerande endgame. Levlandet och storyn va jättebra och ganska så klar, men så fort du nådde endgame så blev spelet helt plötsligt en "tidig" beta..

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt av EA

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Dead space igen, nog för att Origin är värdelöst, så ger de ut lika dåligt spel. Har spelat Dead Space och gillade det inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

Inte äns gratis spel kan få mig att installera Origin, vill de få fler användare bör de ändra sitt skitavtal.

Vad är det som är skit med Origins avtal? Vad skiljer från t ex Steams?

Permalänk
Medlem

Damage control, damage control & damage control

Ska dock bli intressant och se vad det kan tänkas vara för spel de ger bort.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Vad är det som är skit med Origins avtal? Vad skiljer från t ex Steams?

När Origin lanserades så kritiserades det för att inkräkta på den personliga integriteten då agenten fick obegränsad med tillgång till din dator. Om det fortfarande förhåller sig på det viset låter jag vara osagt, något säger mig dock att fransoserna hade gått i taket i så fall.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Vad är det som är skit med Origins avtal? Vad skiljer från t ex Steams?

För de var ärliga när Origin var ny och hade skrivit att de kan se vad du har på datorn , om jag kommer ihåg rätt.. Kommer inte ihåg hur det exakt var men de ändrade texten senare till något som var mindre "läskigt" för folk.. Men folk överdriver bara.. Steam gör ju typ samma sak..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RSX:

Steam gör ju typ samma sak..

Nej, det är en väsentlig skillnad på att Steam frågar dig om de får skicka information om din hårdvara mot att Origin kan söka igenom hela din dator av någon luddig och vagt formulerad anledning.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Origin kommer aldrig installeras igen på min dator, har mardrömmar av det programmet. Sedan så har jag redan dead space på steam efter humble bundle så.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

När Origin lanserades så kritiserades det för att inkräkta på den personliga integriteten då agenten fick obegränsad med tillgång till din dator. Om det fortfarande förhåller sig på det viset låter jag vara osagt, något säger mig dock att fransoserna hade gått i taket i så fall.

Om man backar till påståendet som ställdes att origin måste ändra sitt skitavtal först så är ju svaret att det gjordes rätt kort efter all kritik. Så i dagsläget är det väl ingen större skillnad mellan avtalen. Därför är det väl dumt att i dagsläget sitta och vänta på att origin ändrar sitt avtal igen.
Så posten du citerade var väl rätt rimligt i det avseendet ändå.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Dead space fick jag med Humble Bundle men har inte ens spelat igenom Crysis2 som var anledningen till att jag köpte det. Men jag hoppas att Half Life originalet kommer ut gratis. Det skulle jag vilja spela om.