Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Microsoft täpper till säkerhetshål i Internet Explorer

Microsoft täpper till säkerhetshål i Internet Explorer

Det uppmärksammade säkerhetshålet i Internet Explorer är korrigerat. Microsoft täpper även till hålet för Windows XP, detta trots att stödet för operativsystemet upphört.

Läs artikeln

Bra jobbat Microsoft! Ett plåster på många sår.

Äntligen kan jag gå online igen! Har suttit med foliehatt i ett hörn med en sköld gjord av en Norton-antivirus-CD och hoppats på att hackarna inte haft span på mig...

kanske dags att uppgradera till Vista på päronens dator då :-]

Skrivet av zeagan:

kanske dags att uppgradera till Vista på päronens dator då :-]

vista? Upgradera? xD

Skickades från m.sweclockers.com

...Innebär att fortsatt stöd för IE8 blir tvunget.

Skrivet av Zemos:

vista? Upgradera? xD

Det finns ju inte mycket annat man kan göra med Vista?

Får jag fråga... vem fan (ursäkta fula ord...) använder explorer?Chrome och firefox e 10000 gånger bättre.

Säkerhetshålet upptäcktes tidigare i veckan och har bla postats på fireyes hemsida.

Fruktansvärt dåligt att dem inte täppt det förrän flera dagar senare.

Skrivet av john00133:

Får jag fråga... vem fan (ursäkta fula ord...) använder explorer?Chrome och firefox e 10000 gånger bättre.

Inte på en touchskärm.

Skrivet av john00133:

Tja har du Windows kör du garanterat Explorer, däremot kanske man inte använder Internet Explorer.

Sen har du väl troligen inte använt senaste Internet Explorer med tanke på din kommentar.

Snyggt gjort av MS att fixa även för XP.

Skrivet av john00133:

Vad baserar du det på, eller var det en godtycklig och högst subjektiv åsikt från din sida utan några som helst belägg - såsom de flesta åsikter på forum.

En modern dator förtjänar inget annat än Win 7 eller 8, eller att slippa windows överhuvudtaget.
Undrar om chrome och firefox egentligen är säkrare...

lite samma
Skrivet av Überklass:

Vad baserar du det på, eller var det en godtycklig och högst subjektiv åsikt från din sida utan några som helst belägg - såsom de flesta åsikter på forum.

Säkerhetshålet har ju kommit från en senare uppdatering, hoppas jag, då får ju ms fixa sitt egna problem.