Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Unreal Engine 4 glänser när utvecklare utforskar möjligheterna

Unreal Engine 4 glänser när utvecklare utforskar möjligheterna

Spelmotorn Unreal Engine 4 står i främsta ledet för den nya generationens spelmaskiner. Nya videosnuttar på Youtube demonstrerar möjligheterna att skapa bländande spelmiljöer.

Läs artikeln

Geif
??
??

Fy satan va snyggt !

Fan vad snyggt!

Bioshock med Unreal Engine 4, ja tack! <3

Tvelander sa det väldigt bra.

Quixel miljön var fantastiskt, demot viskade om deus ex som spelar på mina hjärte strängar också...

Inte jätteimponerad, men första videon med sci-fi looken såg ganska bra ut.

Videon med bioshock var jag inte något vidare imponerande av.
Tyckte det såg i princip likadant ut, lite bättre ljuseffekter och textures. Mer som bioshock 2 och infinite.

Men kanske bara är mitt minne som tror att det såg bättre ut än vad det egentligen var.
Ljuseffekterna var dock rätt överdrivna, reflektionerna på "bid-daddy:n" var ju som en strålkastare.

Senast redigerat 2014-04-30 13:32

Vart är dammråttorna?!

Om ett spel ska vara verklighetstroget måste det finnas damm, har då inte sett någon springa runt och dammat när jag har varit in och lirat..

*Irony.*

Jag är inget stort fan av datorspel, men kommer spelen börja se ut såhär (tycker grafik är extremt viktigt) så kan jag tänka mig att köpa en speldator endast för de nya spelen!

Någon info om vilken hårdvara som krävs för att rendera första videon i realtid? Ser jäkligt snyggt ut iaf.

Deus-ex såg ju riktigt bra ut, ljuset var ju klockrent!

Men Bioshock, det såg ut som om det var riktigt kass AA...

Det står ju i texten att Bioshock var mer eller mindre ett quickfix, så det är ju självklart att den videon inte är lika imponerande. Om de skulle ge ut Bioshock med UE4 så skulle de nog arbeta lite mer noggrant med motorn ska ni se..

Skrivet av Arazand:

Tvelander sa det väldigt bra.

Quixel miljön var fantastiskt, demot viskade om deus ex som spelar på mina hjärte strängar också...

Indeed, sjukt kul att se detta dyka upp i denna artikel. Jag känner killen som gjort Quixel miljön, sett uppdateringar om arbetsprocessen på Facebook så det var lite förvånande att se bilden på Sweclockers första sida. Tog mig en stund att koppla varför jag kände igen den så mycket

Är det bara jag som inte tycker det där är speciellt imponerande? Gillar Snowdrop engine mycket mer.

Bioshock HD, helt fantastiskt. Inte alls överdrivet med ljussättningen, orginalet var så också och det var lite charmen med spelet.

Det viktigaste tycker jag ändå är... vilken motor som är mest effektiv. Dvs ser bäst ut och utnyttja sina resurser på det mest effektiva sättet.

Natural Selection 2 ser redan ut så där med all skinande metal överallt (när man slår på DX11 på grafikinställningarna). Ser nästan identiskt ut med videon med metalrum (rymdbaser), metalbänkar, pysande rök ur ventilationer osv. Så eftersom att jag redan har spelat i en miljö som är identiskt med den här i ett halvår så är jag inte så imponerad

Allting ser överexponerat ut och metallföremål ser fortfarande ut som plast...

Det största "problemet" när vi nu får bättre och bättre ljuseffekter i spelen är att allt ser för polerat och välstädat ut. För lite smuts och röra.

Enorma reflektioner överallt. Men visst är det ett steg framåt så man ska inte klaga. Men det finns fortfarande mycket som kan förbättras!

Skrivet av Tobi the Dobi:

Någon info om vilken hårdvara som krävs för att rendera första videon i realtid? Ser jäkligt snyggt ut iaf.

En hyfsad burk räcker långt. Finns en hel del liknande demos från UE4 som snurrar acceptabelt på mitt 670.

http://www.techpowerup.com/downloads/2369/unreal-engine-4-five-tech-demos/

Saken är ju den att UNREAL är riktigt grymma på att optimera deras spel, även den slöasde hårdvara kommer kunna köras på denna, det jag tycker är härligt med deras spelmotorer!

Skrivet av Fakkahe:

Saken är ju den att UNREAL är riktigt grymma på att optimera deras spel, även den slöasde hårdvara kommer kunna köras på denna, det jag tycker är härligt med deras spelmotorer!

You wish, de har alltid varit snygga, men bra optimerat har inte funnits på tapeten sedan UE3.

fina klipp. tycker nog det första var mer imponerande. Synd bara att "fotorealism" inte varit riktmärke för klippet.

Skrivet av Allexz:

You wish, de har alltid varit snygga, men bra optimerat har inte funnits på tapeten sedan UE3.

Har iaf alltid funkat som prima för mig, titta bara på Mirrors Edge när det kom ut, hur snyggt som helst. Kunde köra med min AMD +4200 med ett 6500 GT, alltid maxat det med något på 60-80 fps ^^

En hyfsat viktig fråga är om allt renderas i real-tid? Vore också bra att veta om Playstation 4 och Xbox One kommer se så bra ut eller om det är en stationär dator med ett 10 000 kr grafikkort.

Hade varit väldigt najs att få se ett spelbart Unreal engine 4 demo. Men det kanske finns?

Skrivet av Fakkahe:

Har iaf alltid funkat som prima för mig, titta bara på Mirrors Edge när det kom ut, hur snyggt som helst. Kunde köra med min AMD +4200 med ett 6500 GT, alltid maxat det med något på 60-80 fps ^^

Ye right...
Kanske i 600x480.
Jag minns att jag hade svårt att driva det i 1920*1200 med en Q6600 och ett 8800 GTS...

Senast redigerat 2014-04-30 15:07

UE skulle släppas till linux oxå va?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Yooriitzz:

UE skulle släppas till linux oxå va?

Skickades från m.sweclockers.com

UE4 fungerar till Linux nu, ja.

Spelbara och icke spelbara demos finns att ladda hem här:
http://www.techpowerup.com/forums/threads/unreal-engine-4-ele...

Blandannat ett helt fungerande fps-spel med bots och servrar. Cave demot tyckte jag såg ricktigt bra ut.

RIKTIGT FINT!

Skrivet av Stefan94:

Vart är dammråttorna?!

Om ett spel ska vara verklighetstroget måste det finnas damm, har då inte sett någon springa runt och dammat när jag har varit in och lirat..

*Irony.*

Bara för att du inte sett dom så betyder det inte att dom inte finns.

Viscera Cleanup Detail