Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Unreal Engine 4 Elemental teknikdemo för nedladdning

Unreal Engine 4 Elemental teknikdemo för nedladdning

Den som vill njuta av bländande grafik i Epic Games nya spelmotor Unreal Engine 4 kan nu ladda ned och prova på det uppmärksammade teknikdemot Elemental.

Läs artikeln

Känns som det spelar mindre roll med tanke på alla spel som de nerfar grafiken till...

Den dagen då vi faktiskt får detta i form av rollspel. Lär ta ett tag:/

Ska bli kul att leka med detta när man kommit hem iallafall.

Sweet!

Snacka om grymt snyggt!

Skall bli intressant att testa när man kommer hem!

Senast redigerat 2014-04-29 10:27

fettt, ska tesas

Alltid trevligt när en av de stora grafikmotorerna tar ett steg framåt. Får man iaf teoretisk möjlighet att se snyggare spel i framtiden.

Nu är jag inte vid datorn längre. Men en av demonen så fanns det ingen exekutiver med :/ resten fungerade fint med 4670k och 7970

Tyckte det flöt på helt OK i standardiställningarna med i5 3570K och GTX 760 och samtidigt såg helt fantastiskt ut. Partikeleffekterna är makalösa.

Inget stöd för SLI ...

Senast redigerat 2014-04-29 10:46

Hmm de nya "Microsoft Visual C++ 2013 Redist" gjorde så att min media spelare slutade att fungera, återställde en backup som jag tog precis innan jag installerade de nya "Microsoft Visual C++ 2013 Redist" och nu fungerar min media spelare igen.. Konstigt.

Edit: Ovanstående är fel, hittade problemet nu och det var bara slump att det hände först efter jag installerade "Microsoft Visual C++ 2013 Redist". (problemet var Riva Tuner)

Demot körde relativt bra på mitt system, stabilt på 60 fps till en början, sedan 40-60 fps när demon killen gick ut, sedan cirka 30 fps vid is grejen. Måste säga att jag är besviken på demot, ser inte alls så bra ut som jag trodde det skulle göra, vad jag kommer ihåg så såg videon bättre ut men jag kanske kommer ihåg fel (edit: kom ihåg fel verkar det som), är det några andra inställningar än upplösning och så? Använda 1080p men såg inte några inställningar som typ "high" eller så..

Senast redigerat 2014-04-29 11:06

Hmm, jag får inte detta att fungera. Det startar upp och kommer upp i ett fönster. Efter en stund blir det fullscreen och allt blinkar svart och minimerar sig till aktivitetsfältet. Försöker tabba upp programmet. Hör lite ljud och det blinkar svart på skärmarna och sedan går det ner igen.

Någon som har några idéer jag kan testa när jag kommer hem?

Bara jag som blev besviken på demot? Fotorealismen saknas totalt och jag ser ingenting som får mig att hoppa av glädje/längtan till nästa generations spel.

Skrivet av Aje:

Bara jag som blev besviken på demot? Fotorealismen saknas totalt och jag ser ingenting som får mig att hoppa av glädje/längtan till nästa generations spel.

Håller med, partiklarna var väl fina men inte direkt någonting jag tycker passar in i de flesta spel, resten var myeeh.

Det nya är att ljus, skuggor och partiklar är mer detaljerade. Vore ju trevligt om de kunde fixa någon gång så att inte all metall ser ut som plast och att sten/betong inte ser ut som läder när ljuset reflekteras mot det.

Va ju inte riktigt någon WOW upplevelse.

Skrivet av Aje:

Inte jag, då jag inte tycker grafiken har så stor vikt i om ett spel är bra eller inte.
Så ur en grafisk synpunkt så bryr jag mig föga lite om hur nästa generation spel ser ut utan väntar bara på bra spel som är roliga att spela.

(Snälla nästa Fallout kom snart!)

Senast redigerat 2014-04-29 11:21
Skrivet av AlidaGorthon:

Va ju inte riktigt någon WOW upplevelse.

Lavan var dock wow när den rann förbi med tjocka sten och jordbitar i

Här är lite inställningar som ska göra grafiken något bättre. Jag märkte dock ingen större skillnad. Klistra bara in det i GameUserSettings.ini

r.ScreenPercentage=-1
r.PostProcessAAQuality=4

r.SkeletalMeshLODBias=0
r.ViewDistanceScale=1.0

r.LightFunctionQuality=1
r.ShadowQuality=5
r.Shadow.CSM.MaxCascades=4
r.Shadow.MaxResolution=1024
r.Shadow.RadiusThreshold=0.03
r.Shadow.DistanceScale=1.0
r.Shadow.CSM.TransitionScale=1.0

r.MotionBlurQuality=4
r.AmbientOcclusionLevels=3
r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.0
r.DepthOfFieldQuality=2
r.RenderTargetPoolMin=400
r.LensFlareQuality=2
r.SceneColorFringeQuality=1
r.EyeAdaptationQuality=2
r.BloomQuality=5
r.FastBlurThreshold=7
r.UpsampleQuality=3
r.TonemapperQuality=1
r.LightShaftQuality=1
r.MaxAnisotropy=8

r.TranslucencyLightingVolumeDim=64
r.RefractionQuality=2
r.SSR.Quality=2
r.SceneColorFormat=4
r.DetailMode=2
r.TranslucencyVolumeBlur=1
UI.BlurRadius=1.2
r.MaterialQualityLevel=1

Man bör inte glömma att grafikdemon som detta inte är tänkta att se fotorealistiska ut på samma sätt som spel och CGI-demonstrationer, utan showcasea ny teknik. I det här fallet är det ljus, partiklar och vätskefysik som verkar vara det man fokuserar på. Hur polygonmodeller, texturer och materialshaders ser ut är inte lika viktigt.

Nästa Elder Scrolls VI spelet? men jag tror inte Bethesda släpper sin skräpmotor till sina spel tyvärr

Skrivet av AMD-FX:

Nästa Elder Scrolls VI spelet? men jag tror inte Bethesda släpper sin skräpmotor till sina spel tyvärr

Ja den är ju faktiskt riktigt trött. Ska däremot bli intressant att se The Witcher 3, lite samma grej fast med en värld som faktiskt ser bra ut och är fylld av liv och rörelse.

Hur stänger man av skiten? Är det enda alternativet Ctrl + Alt + Del?

Skrivet av AMD-FX:

Hur stänger man av skiten? Är det enda alternativet Ctrl + Alt + Del?

Alt + F4 stänger ner det direkt.

Den kände också av om man har en oculus rift ikopplat i systemet och startar upp i den automatiskt.

Skrivet av Gender Bender:

Alt + F4 stänger ner det direkt.

Tänkte inte på det :D. Efter Unreal loggan i slutet kommer det upp ett annat scenario. Inte för att jag vet hur man ska använda det. Man kan ju inte gå någonstans

Finns i 3mb/s på en ökänd torrentsida

Nvm

Skrivet av Ajin:

Finns i 3mb/s på en ökänd torrentsida

Precis. Stack över ditt på en gång. Så kan man avlasta deras servar något.

Tankade ner i 12,5 MB/s (högsta min ISP tillåter). Torrent är underbart ibland!