Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

HP gör bärbar dator med Android och Tegra

HP gör bärbar dator med Android och Tegra

Trots Chrome OS framgångar är det prat om bärbara datorer med Android. Det här levererar HP inom kort med Slatebook 14, som får en Full HD-pekskärm och Nvidia-processor.

Läs artikeln

Den va rätt snygg

Skrivet av tvelander:

Den va rätt snygg

Datorn var snygg ja men däremot är jag tveksam till Android på en laptop

Vettigare och betydligt intressantare än ChromeOS.

Den var riktigt snygg. Android till en bärbar med tryckkänslig skärm känns riktig vettigt.

Med tanke på hur bra batteritid en surfplatta med Android kan ha borde man kunna förvänta sig att denna klarar minst 12 timmar. Men skulle inte bli förvånad om de är dumsnåla och använder ett litet batteri som bara klarar 3-4 timmar, såsom de flesta billiga bärbara datorerna.

Finns många fördelar med Android i en laptop, priset och batteritiden framförallt, men skulle gärna kunna docka av eller fälla bort tangentbordet(likt Leno Yoga) så att jag får en surfplatta.

Jag får inte igång videon. :/

I see that HP got Beats Audio from HTC

Skippa beats och se till att ge den lång batteritid. Hellre android än ChromeOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Beats audio låter mer som ett argument mot produkten...

Skrivet av LemonIllusion:

Beats audio låter mer som ett argument mot produkten...

Sant. Men Svensson har ju fått utstå reklam om hur bra det är överallt så de kan säkert lura på några den skiten.

Vore najs om den hade en 64-bit ARM processor och kunde dual-boota Ubuntu.

Åh äntligen börjar mobilen komma upp i storlek (sarkasm)

Skulle inte HP sluta tillverka datorer för ett par år sedan...?

Ägare av en Slatebook X2

Har själv en slatebook x2 och är mycket nöjd med den dock ett par tips för den som vill använda tangentbord och mus. Ladda Dolphin Browser och Dolphin Jetpack från playstore sedan sök upp adobe flash player för android 4.4 apk download länk på google. Dock känner jag att det finns så mycket dem kunde göra emd ett eget UI istället för complete stock android, önskar ibland att man var på deras design team. Bland annat så att placera bak hem och multitasking knappen till höger inte allra längst till höger men inte långt ifrån kanten av skärmen. Sedan att nere i action baren efter multitasking knappen så kan man se vilka applikationer som finns i multitaskingen ungefär som i W7 eller i W8, så den applikationen man har uppe är markerad med en blå fyrkantig ruta. Och för att kunna växla mellan applikationer snabbt kan man bara dubbel dutta på skärmen eller musplattan (2 gånger bara för att man inte skall komma åt av misstag). Sedan borde dem integrera höger klick på det sättet att om man klickar på höger klick en gång så håller den inne click till den exakta tiden för att det skall aktivera den sekundära funktionen som när du skall öppna en länk i en ny tab. Och då för att stänga applikationer i action baren så högerklickar man eller håller inne fingret på skärmen och så kommer det upp en meny där du kan stänga applikationen. Man kan ju självklart använda den traditionella multitaskingen om man vill också.

Vore bra med convergence mellan Android och ChromeOS, eftersom Android inte riktigt känns redo för att ersätta en dator. ChromeOS ger ju iaf en "normal" internetupplevelse, dvs vanlig browser, med flash out-of-the-box, och ett annat fliksystem (vet att t ex Dolphin Browser har flikar vid toppen). Dock vill man ju kunna högerklicka

Skrivet av LuhcForgh:

Vore bra med convergence mellan Android och ChromeOS, eftersom Android inte riktigt känns redo för att ersätta en dator. ChromeOS ger ju iaf en "normal" internetupplevelse, dvs vanlig browser, med flash out-of-the-box, och ett annat fliksystem (vet att t ex Dolphin Browser har flikar vid toppen). Dock vill man ju kunna högerklicka

Håller med att det är onödigt av Google att två olika system för detta. De borde kunna slå ihop de till ett, men givet att de inte gjort det så om jag var tvungen att välja emellan Android och ChromeOS, så skulle jag helt klart valt Android.

mvh,
martin