Microsoft Surface Mini släpps i maj

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Surface Mini släpps i maj

Listningar av skärmskydd anpassade Microsoft Surface Mini antyder om att surfplattan lanseras i mitten på maj månad och enligt en separat rapport får modellen en aktiv digitizer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ledsen microsoft, jag är inte övertygad :/

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Ledsen microsoft, jag är inte övertygad :/

De har ju inte ens sagt något.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Mini:-( jag vill ha maxi,13 tum tack:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Mini:-( jag vill ha maxi,13 tum tack:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, får hoppas att någon av modellerna i pro serien hamnar på 13 tum.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av celoz:

De har ju inte ens sagt något.

Haha tänkte det samma.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Den ser riktigt ful och tjock ut.

Permalänk
Medlem

Bleh.. RT?... Nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Den borde hamna under 2k för att kunna konkurrera med Toshiba plattan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Den ser riktigt ful och tjock ut.

Jag ser bara skärmytan i bilderna och inte resten av plattan, men du kanske har röntgensyn?

Permalänk
Skrivet av rektor:

Den ser riktigt ful och tjock ut.

Om den har liknande design som Surface RT 2 så kommer den antagligen vara riktigt gedigen och stilren i min mening.

Visa signatur

Intel 4670K| 16GB | Galax 1080 | Corsair AX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Ledsen microsoft, jag är inte övertygad :/

Du är medveten om att dom inte har bekräftat nånting ännu?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Datavetare

Varför fortsätter man envisas med ARM-baserade Windows-enheter? Snapdragon 800 är definitivt ett fall framåt från Tegra4, men Tegra4 var också helt OK i en 10" pekplatta.

Prestandamässigt och byggmässigt finns det inget att anmärka på dagens Tegra4 baserade Surface, men det är bara att titta på försäljningen av denna jämfört med både Surface Pro (som är betydligt dyrare och har sämre batteritid) och BayTrail-T baserade 2-in-1: de som är intresserade av Windows-plattor vill tydligen ha möjlighet att köra "vanliga" Windows-program.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Den ser riktigt ful och tjock ut.

Det är en Lenovo på bilderna ffs, vilket också står i artikeln.

Permalänk
Medlem

Ja verkligen, när man får full Win 8 med en 8-tumsplatta med diverse anslutningar för under 2000, är inte Win-RT / ARM / etc något intressant, längre.

Permalänk
Medlem

<600g 1440p 8.5-9.0" Win8.1 i5 platta med något strypt frekvens/grafik (så den inte behöver aktiv fläkt) så kan vi börja snacka intressant.