Utgrävning hittar begravda ET-kassetter

Permalänk
Melding Plague

Utgrävning hittar begravda ET-kassetter

Att Atari under 1983 begravde miljontals exemplar av floppspelet ET: The Extra-Terrestrial har av många setts som en modern myt. Nu har dock flera kassetter hittats på en soptipp i New Mexico.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Snart börjar dom väl dyka upp på Ebay

Permalänk
Medlem

300 000 kr only now on ebay!

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Superman 64 var värre ändå ^^

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Entusiast

Jag ser fram emot dokumentären. Är det någon som faktiskt testat spelet och kan uttala sig om hur kasst det är?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Jag ser fram emot dokumentären. Är det någon som faktiskt testat spelet och kan uttala sig om hur kasst det är?

Anses vara en av de sämsta spelen som någonsin gjorts.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Fett ljud när han går

Permalänk
Medlem

Bäst att gräva ner skiten igen. Man vet aldrig vad för förbannelse som ligger över dem.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Då gick värdet på dessa spel från -100 kr till -1 000 kr

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk

Nej.. Hoppas någon rik person handlar upp alla och gräver ner dem igen

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk

För att vara ett Atari 2600 spel så är det inte så dåligt.. För att vara programmerat på bara en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Superman 64 var värre ändå ^^

Hur kan du säga så? Supermario på 64 är ändå bättre än alla andra som släppts därefter.. Enligt mig är 64 ett av de bästa

Permalänk
Skrivet av LPG:

Superman 64 var värre ändå ^^

Du har kollat in AVGN?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

ET hatade spelet han var med i, så därför ville han gräva er skiten.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Spelet påminner mig mycket om dagens titlar, gå hit för att sedan gå dit. ET verkar ha mycket mer variation i miljöer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Hur kan du säga så? Supermario på 64 är ändå bättre än alla andra som släppts därefter.. Enligt mig är 64 ett av de bästa

SuperMAN 64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Och folk klagar på att det bara görs skit med kass gameplay nu för tiden...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thomas_skane:

Och folk klagar på att det bara görs skit med kass gameplay nu för tiden...

Förr i tiden så grävde i alla fall utvecklare ner sina missfoster.

Permalänk
Medlem

Jag blir uppriktigt förbannad på dig Emil Åkered som inte nämner ett enda ord om James Rolfe, aka Angry Video Game Nerd.
Vi har nu väntat i flera år på hans hårda arbete, att färdigställa sin komedi-/SciFi-film, som handlar just om de försvunna ET-kassetterna.

Visst, jag förstår att alla inte känner till allt om retro mm, men det här är ju ändå en milsten i TV-spelshistorien, så skärpning!

Permalänk
Medlem

Vem vet, snart kanske de hittar 20 miljoner kopior av Win8 nedgrävda någonstans.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

SuperMAN 64

Jaha, ops.. Läste fel.. Jo, den sög

Permalänk
Medlem

Oj då. Det här har James Rolfe (AVGN) pratat om. Trodde det bara var en myt. Hans nya film ska tydligen handla något om det här spelet.

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Den är fejk, ihopklippt av annat material. AVGN har ännu inte recenserat det. Har för mig att han håller med med en långfilm som ska handla om spelet.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Den är fejk, ihopklippt av annat material. AVGN har ännu inte recenserat det. Har för mig att han håller med med en långfilm som ska handla om spelet.

Oj. Folk förfalskar verkligen vad som helst.

Permalänk

Det finns allt nya guldkorn idag också som Big Rigs: Over the Road Racing
https://www.youtube.com/watch?v=1vFjjezR7uE

Annars ET är ett kulspel som alla riktiga gamers måste ha klarat av för att ens kunna kalla sig för en gamer.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Lessismore:

Jag blir uppriktigt förbannad på dig Emil Åkered som inte nämner ett enda ord om James Rolfe, aka Angry Video Game Nerd.
Vi har nu väntat i flera år på hans hårda arbete, att färdigställa sin komedi-/SciFi-film, som handlar just om de försvunna ET-kassetterna.

Visst, jag förstår att alla inte känner till allt om retro mm, men det här är ju ändå en milsten i TV-spelshistorien, så skärpning!

Jag lade till en rad, bara för din skull. Om du verkligen blev uppriktigt förbannad över saken bör du dock chilla lite på altanen i solnedgången eller motsvarande.

Nämnvärt är dock att AVGN, James Rolfe, inte har något direkt med den här utgrävningen att göra. Hans projekt är separat – det kommer alltså bli två filmer med ET-kassetterna i fokus under 2014. Han har förövrigt kommenterat utgrävningen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av Gibbe:

Den är fejk, ihopklippt av annat material. AVGN har ännu inte recenserat det. Har för mig att han håller med med en långfilm som ska handla om spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=DB9GM-a7lR0&feature=youtu.be&... Hans reaktion av att öppna ET lådan och sedan ”To be continued…”

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Microsoft gräver givetvis upp dessa för att använda som Ones nästa månadsspel.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Detta är väl det första som dyker upp i huvudet på mig.