Philips 27" PLS 1440p eller AOC 27" IPS 1080p?

Permalänk
Medlem

Philips 27" PLS 1440p eller AOC 27" IPS 1080p?

Såg att CDON sänkt priset på Philips 272C4QPJKAB (27" PLS 1440p) från 3500:- till 2490:- (kostade dock 2999:- på Dustin innan, som även nu sänkt sin till 2590:- ), men har även kollat på NetOnNet's AOC I2757FM (27" IPS 1080p) för 1990:-

Tänkte beställa Philpsen nu, men innan jag skickar beställningen så tänkte jag kolla med de kunniga, er alltså IPS eller PLS? Nån nackdel med PLS?

Prisjakts jämförelse

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Har inte fördjupat mig i skillnader mellan PLS och IPS direkt men 1080P på en 27" är inte vackert.

Snabb googling verkar indikera att PLS är ett derivat från IPS och i stort set likvärdig. De negativa kommentarerna är från 2012 och mycket kan ha hänt sedan dess. Men ta inte mitt ord på det, forska vidare. Jag är dock skeptisk mot AOC som jag itne känner till sedan tidigare...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Du vill inte ha 1080p på 27".

Philipsen verkar ju dock ej ha höj/sänkbart stativ, så tänk på det, är ju VESA-fäste så går att köpa ny fot om du skulle störa dig på det. Övrigt är det en rejäl jungel med skärmar så läs på mer, men sikta på minst 1440p som sagt.
Beror på vad du ska använda den till etc.

Permalänk
Medlem

Tackar för snabba svar, har försökt läsa på mig lite om skillnaden mellan IPS/PLS, verkar vara samma med annat namn i stort sett. Kör med (HP f2304) idag, som hängt med länge och den har jag varit nöjd med, så det blir nog bättre oavsett vilken av dom jag köper.
Är ingen HC gamer, kör PlanetSide 2 och lite BF4, sen är det mest surf o gamla spel/emulatorer.
Får gå på 1440p o hoppas att GTX770 kortet orkar med

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••