Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Speltoppen vecka 16

Speltoppen vecka 16

The Elder Scrolls Online får stå tillbaka när Diablo III: Reaper of Souls tar över förstaplatsen i den svenska speltoppen. Samtidigt inkommer nya siffror från den senaste generationens spelkonsoler.

Läs artikeln

Är det inte relativt låga försäljningssiffror det handlar om? Man köper inte minecraft till 360 en gång i veckan liksom..

Ja Diablo 3: Reaper of Souls gjorde mig faktiskt glatt överraskad: det fixade Diablo 3. (Något jag inte trodde att det skulle lyckas med.)

Har haft väldigt kul med det de senaste veckorna.

Skrivet av Minsc S2:

Ja Diablo 3: Reaper of Souls gjorde mig faktiskt glatt överraskad: det fixade Diablo 3. (Något jag inte trodde att det skulle lyckas med.)

Har haft väldigt kul med det de senaste veckorna.

Köpte Diablo III: Reaper of Souls för några dagar sedan, spelar igenom kampanjen igen med Crusader-klassen och är i tredje akten just nu, men expansionen i sig har jag ännu inte provspelat. Har en Witch Doctor som jag klarat igenom kampanjen med tidigare men ville prova Crusader-klassen, dessutom måste karaktären klarat kampanjen för att spela igenom Reaper of Souls.

Verkar som att Diablo III: Reaper of Souls blev grymt! Bra, för jag kommer köpa det så småningom.
Inte förvånad över att Elder Scrolls: Online blev så poppis. Riktigt bra och känd franschise fast det sades ju på nätet att det blev ett misslyckande.
Diablo III kunde jag först inte fatta att det säljer så bra idag! Fast i och med att expansionen släpptes nyss så skaffar väl en hel båda två på samma gång.

Med tanke på att de flesta spel säljs digitalt så är denna lista ganska ointressant förutom för spelbutiksinnehavare

Har inte köpt RoS ännu, haft D3 sen det kom ut men ledsnade och återupptog det nu och tyckte det var bra mycket roligare nu.
Håller med vad många sagt redan att spelet är nu vad det borde varit när det lanserades.

Diablo 3 RoS var ett riktigt lyckad expansion! Hade spelet sen betan och tyckte det var rätt kul,men efter alla patchar och expansionen kom så är spelet kanon!

Har inte klarat hela akten än då jag valde att spela om allt så har bara spelet lite av den men det jag testat var fantastiskt!

Rekommenderar det, absolut!

Vad tror ni, kommer folk sluta efter ett par månader som när Diablo 3 kom ut?
Aja, inte så värst intresserad av spelet men ganska sjukt att
det bara stuckit upp till topp så fort

Skrivet av Friterad:

Det blir nog så. Materialet som finns i D3 RoS kommer nog inte hålla för mer än ett halvår tror jag, sen kommer antalet spelare att stagnera. Det är mer ett casual spel, man spelar när man har 1 timme eller 2 över. Är man hardcore och kör 6 timmar om dagen så klarar man nog av Torment 6 utan problem efter ett par månader. Det blir inte alls som D2 var.

Tveksamt om man ska tycka att det är bra att de inte kunde "fixa" spelet förrän man skulle lägga ut för en expansion...

Kul spel, men just "expansionen" av content kanske inte var så fantastisk i sig. Saknade cinematics! Kändes som om de kunde ha gjort mycket mer.

Skrivet av Friterad:

Det kommer garanterat bli så, problemet som gör att diablo 3 inte kommer att vara värt att spela mer än i 3-4 månader innan man tröttnar är att gear och items du hittar inte går att trada om inte du haft med dig folk i gamet som du hittat saken i, det är där diablo 2 levde vidare i, baal runs för gear/99 och sedan trade över forum (mest d2jsp), pvpn var också ett faktum i diablo 2 vilket inte ens är att tala om i diablo 3.

vad köper folk egentligen o.o

försäljningen av skate 3 har EA pewdiepie att tacka

Lego the hobbit? Är det så himla populärt?!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Boozfob:

vad köper folk egentligen o.o

Ja man kan ju undra. Inte för att marknaden har ett överflöd av bra spel just nu, men ändå.

The Sims 3 på plats 5 i listan? Hmm...

Skrivet av Marticus:

Lego the hobbit? Är det så himla populärt?!

Undra samma sak, sen när var Lego spel så pass populära ?

Skrivet av timosaki:

försäljningen av skate 3 har EA pewdiepie att tacka

Jasså är det sånt kidsen tittar på och sen köper sina spel efter? 😉
Jag blev helt otroligt förvånad att plötsligt se det i en försäljningslista - två gånger dessutom!!

Skrivet av JohanFalk:

Undra samma sak, sen när var Lego spel så pass populära ?

Alltid varit populära, inte bara ungdomar som spelar vettu

Har Skate 3 blivit populärt igen? Det är ju förfan 4 år sedan det släpptes och det var ganska dött när jag slutade runt 2011-2012

Skrivet av Gojsenmojs:

Är det inte relativt låga försäljningssiffror det handlar om? Man köper inte minecraft till 360 en gång i veckan liksom..

Vad menar du?

Hur kan The Elder Scrolls Online va nummer två på Pc Köpte spelet gav det 40h sen fick kompisen resten av speltiden och accet. han sluta efter 30h och båda konstatera att det är ett MMO inte något mer. Ungefär som att köra en sunkig bil eller en sprillans ny. Båda tar dit du vill komma men resan är olika.

Det är ju inte direkt svårt att förstå varför försäljningssiffrorna för Wii U ser ut som dem gör när man ser den listan...

Skrivet av Destromath:

Det kommer garanterat bli så, problemet som gör att diablo 3 inte kommer att vara värt att spela mer än i 3-4 månader innan man tröttnar är att gear och items du hittar inte går att trada om inte du haft med dig folk i gamet som du hittat saken i, det är där diablo 2 levde vidare i, baal runs för gear/99 och sedan trade över forum (mest d2jsp), pvpn var också ett faktum i diablo 2 vilket inte ens är att tala om i diablo 3.

Sen är det även så att D3 liknar ju inte ens D2 någonstans. Jag tycker D3 är en korsning av WOW och D2, där de har tagit vissa grejer ifrån D2 och sedan bara fyllt på grafiken och diverse andra saker ifrån WOW. Det är för mycket WOW känsla och för lite Diablo.

Skrivet av Alibaba123:

Sen är det även så att D3 liknar ju inte ens D2 någonstans. Jag tycker D3 är en korsning av WOW och D2, där de har tagit vissa grejer ifrån D2 och sedan bara fyllt på grafiken och diverse andra saker ifrån WOW. Det är för mycket WOW känsla och för lite Diablo.

Det var sjukt mycket WoW när jag slutade spela några månader efter release. Det är inget jag vill tillbaka till.

d3 kommer säkert med en expansion till ska ni se inte allt för långt bort..då kan man bli lvl 80 känner nån igen det elr..sen en expansion till efter det..lvl 90 osv..

Skrivet av clumsyandshy:

Jasså är det sånt kidsen tittar på och sen köper sina spel efter? 😉
Jag blev helt otroligt förvånad att plötsligt se det i en försäljningslista - två gånger dessutom!!

Jag tog en snabb titt på hans kanal och det såg fett kul ut. Buggarna säljer typ spelet.

Skrivet av Andyah:

d3 kommer säkert med en expansion till ska ni se inte allt för långt bort..då kan man bli lvl 80 känner nån igen det elr..sen en expansion till efter det..lvl 90 osv..

Det låter faktiskt inte helt omöjligt.

Till skillnad från D2 så är D3 DRM-skyddat och hostas av blizzards egna servrar. Varken Blizzard eller spelarna vill att spelet ska stagnera, så en expansion till med en ny akt, en ny klass och ett nytt level-tak om ett år eller två låter inte helt otroligt.

Håller det samma klass som RoS har gjort så lär jag köpa det. 400 kronor vartannat år är billig underhållning.

Inte konstigt att spelmarknaden gått åt helvete när folk faktiskt köper skräpet som produceras...