Geforce Titan Z i handeln innan månadsskiftet

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Jo det gör det ju visst. De fokuserade i princip ENBART på spel i presentationen.

Japp jag håller med, det ställs ju som utmanare till 295x2.
Dock så tror jag inte att det kommer prestera bättre och även om det skulle göra det så lär det vara med väldigt liten marginal vilket inte kan rättfärdiga prislappen.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Marknadsförs inte som spelkort.

Det marknadsfördes i allafall som spelkort innan AMD släppte 295. Spel var det enda dom pratade om, när dom presenterade kortet. Hade dom fortfarande trott att det är det snabbaste kortet, hade dom fortfarande pratat spel. Tror jag

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

http://www.geforce.com/whats-new/articles/announcing-the-gefo...

Det sägs att Titan Z ska vara mer inriktad mot GPGPU men Nvidia själva skriver bara om spelprestanda. De snackade lite om GPGPU innan de presenterade kortet på konferensen men på hemsidan står det bara spel. Så utåt är det ett spelkort. Sen kanske det marknadsförs på ett annat sätt mot kunder som frågar men de har själva inte sagt så mycket om generella beräkningar.

Ja, jag är förvånad över att dom pushar så mycket i media att Titan Z är för gaming. Det bygger ju på precis samma principer som Titan, så målgruppen bör ju vara densamma. Möjligen gör prislappen att det mest är tillgängligt för företag och inte för gamers. 2 x 780Ti 6GB är ju sjukt mycket mer prisvärt om man ska spela!
Även jag som arbetar med GPU beräkningar skulle välja 2 x Titan (Black) framför ett Titan Z vilken dag som helst!

Permalänk
Medlem

Seriöst, vad fan håller nVidia på med? Förr släpptes det bara Ti-modell av x60-modellerna, nu även på x50 och x80 tydligen. Hela 700-serien är en stor soppa.

750, 750 Ti, 760, 770, 780, 780 Ti, Titan, Titan Black och nu Titan Z.

Just ja.... 750 och 750 Ti är ju till och med Maxwell! Man kan inte ens hålla ordning på serierna längre.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

"Grafikkortet är huvudsakligen avsett för CUDA-utvecklare och kommer med en häftig prislapp: 2 999 dollar eller närmare 30 000 kronor inklusive moms."

Så där av priset.

http://i.imgur.com/ByfGsQR.png

Säljs ju Quadro i höga priser.

Står GeForce då helt plötsligt helt barockt.

Fast jag tänker mer på grafikkort som används för spel eller snarare går att spela på.

Skrivet av Ozzed:

Inte så mycket Kukförlängning som P12-mjölkning.. Dvs, målgruppen är folk med äckligt rika föräldrar.

Hehe ja, typ prinsar i Dubai

Skrivet av ;14559857:

Samtliga Asus ROG specialkort ur Mars och Ares serien? Men inte ens de har varit i denna prisklassen. Dock har Nvidia sålt Quadro lösningar för tre dubbla priset innan, dock menade till 3D rendering och film industrin.

Jo dom är riktigt dyra men dom är ändå som du sa inte riktigt i prisklassen och det känna inte dom dom är inte helt "maxade" eller vad man ska säga.

Så med andra ord har det inte varit några "maxade" kort innan?

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HurMycket:

Gäller det även när man inte kör kortet i SLI*?

* Alltså intern SLI. Menar inte två Titan Z i Quad SLI.

Man kör aldrig SLI när man beräknar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mikael07:

Per GPU ja. Om man skriver en applikation är jag rätt säker på att man får hantera det som två GPU devices, och därigenom kunna utnyttja 2x6GB. För applikationer som rendering där hela scenen måste vara i minnet samtidigt går det naturligtvis bara att använda 6GB effektivt. Men för exempelvis en fluid-simulering kan man separera domänen och lägga halva i vardera kort och därmed använda 12GB.

Men för att förtydliga, det går alltså inte att "automagiskt" använda alla 12GB för beräkningar, om inte programmet är speciellt skrivet för att hantera multi-GPU lösningar, samt att problemet måste vara uppdelbart (dvs rendering och spel går bort).

Edit: Tekniskt sett skulle det GÅ att skriva en renderingsmotor som använder alla 12GB, där hälften av scenen läggs på vardera GPU. Dock skulle båda GPU'erna då behöva kommunicera väldigt mycket med varandra vilket skulle göra det sjukt långsamt, vilket gör att hela poängen med GPU rendering försvinner.

Inget program jag sätt iallafall kan du göra det i.
För hade det funkat, då hade ju det varit as nice köra 4x 780 6GB få 24GB minne.

Vi jobbar med GPU rendering och simulera stora bilder och flera kort hjälper ingenting.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RaxXeZ:

Jo dom är riktigt dyra men dom är ändå som du sa inte riktigt i prisklassen och det känna inte dom dom är inte helt "maxade" eller vad man ska säga.

Så med andra ord har det inte varit några "maxade" kort innan?

Beror ju på vad man menar med "maxade". Baseras det enkom på priset så stämmer det ju. Det här kortet är det dyraste spelkortet so far. Men då passar det väl bättre att kalla priset maxat snarare än kortet.

Ser man däremot till prestandan i förhållande till rådande konkurrens så är det samma grej som Mars och Ares.
Nu är jag lite osäker här men vad jag förstått så ska frekvenserna på minnen och GPU inte vara högre satta än för Titan black. Ser man på Ares och Mars så hade dessa högre frekvenser än orginalutförandet av singelkorten vilket borde kunna klassa mars/ares som mer "maxade" Titan Z till och med ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaxXeZ:

Jo dom är riktigt dyra men dom är ändå som du sa inte riktigt i prisklassen och det känna inte dom dom är inte helt "maxade" eller vad man ska säga.

Så med andra ord har det inte varit några "maxade" kort innan?

Priset har helt klart ökat, men klart det har funnits "maxade" kort innan. Det man får kolla på är ju kort som har varit väldigt dyra i hänsyn till andra kort vid det tillfället. Ett exempel är väl typ Voodoo 5 6000 som skulle kostade 600 USD, vilket är över 800 USD om man räknar med inflation vilket var otroligt dyrt för ett spelkort då. Helt klart ett "maxat" kort, tyvärr tror jag inte det släpptes ordentligt.

Permalänk
Master of Overkill

Fattar inte hur detta skulle kunna marknadsföras som spelkort, 30k på luft.
För 30k får du 3x titan black med vattenblock och lite till.

Och Dual GPU på Nvidia är SKIT då du bara kan uppgradera till 2x Kort och ej som AMD köra 7990 och ett 7970 tex.

Jag undrar hur det kan marknadsföras på detta sätt då INGEN person som inte har för FÖR mycket pengar går köper 2x Titan Z för 60k och nu har vi bara 2 GPUr, nu behöver du resten av datorn.
Det är ingen logik bakom kortet när det ligger på denna prislapp, för det första måste man klocka ner kärnorna och det blir extremt mycket långsammare än 2x Titan Black i SLI.
Och det är inte ens 2 Slot så du kan inte köra i mITX om du inte byter I/O plåt och kör vattenblock så där går det bort.

Så hela kortet i sig för gaming är helt sämst.*

Så ur mitt perspektiv så är kortet helt enkelt, ah för att vara elak helt sämst.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Fattar inte hur detta skulle kunna marknadsföras som spelkort, 30k på luft.
För 30k får du 3x titan black med vattenblock och lite till.

Och Dual GPU på Nvidia är SKIT då du bara kan uppgradera till 2x Kort och ej som AMD köra 7990 och ett 7970 tex.

Jag undrar hur det kan marknadsföras på detta sätt då INGEN person som inte har för FÖR mycket pengar går köper 2x Titan Z för 60k och nu har vi bara 2 GPUr, nu behöver du resten av datorn.
Det är ingen logik bakom kortet när det ligger på denna prislapp, för det första måste man klocka ner kärnorna och det blir extremt mycket långsammare än 2x Titan Black i SLI.
Och det är inte ens 2 Slot så du kan inte köra i mITX om du inte byter I/O plåt och kör vattenblock så där går det bort.

Så hela kortet i sig för gaming är helt sämst.*

Så ur mitt perspektiv så är kortet helt enkelt, ah för att vara elak helt sämst.

Men det du klagar på och hur ovärt det är från ett prisperspektiv gäller ju även i workstation sammanhang eller? Och jag är fortfarande inte imponerad av titan i "content creation" applikationer. Det må ha mycket ram men har typ inte sett nått cad/3dprogram där titan verkligen briljerar förutom i program med bra CUDA stöd och där är det faktiskt inte mycket bättre än tex gtx580. Det är säkert otroligt bra för forskare etc som kan skriva program för kortet men "content creation" njae. http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-titan-opencl-...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av sKRUVARN:

Men det du klagar på och hur ovärt det är från ett prisperspektiv gäller ju även i workstation sammanhang eller?

Helt korrekt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av sKRUVARN:

Men det du klagar på och hur ovärt det är från ett prisperspektiv gäller ju även i workstation sammanhang eller? Och jag är fortfarande inte imponerad av titan i "content creation" applikationer. Det må ha mycket ram men har typ inte sett nått cad/3dprogram där titan verkligen briljerar förutom i program med bra CUDA stöd och där är det faktiskt inte mycket bättre än tex gtx580. Det är säkert otroligt bra för forskare etc som kan skriva program för kortet men "content creation" njae. http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-titan-opencl-...

Det är typ Octane det är nice, och 580 har så lite minne det är därför.
Titan är försvarbart som litet företag köpa in om man inte har råd med 12GB K6000 eller K5000

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jösses, det blir längre och värre det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är typ Octane det är nice, och 580 har så lite minne det är därför.
Titan är försvarbart som litet företag köpa in om man inte har råd med 12GB K6000 eller K5000

Det beror ju helt på vilka progam man använder Kan ju inte generalisera titan som ett bra content creation kort för att det är bra i octane och typ blender.Till exempel så kostar AMD w7000 typ lika mycket och funkar mycket bättre i vissa program än titan. Många program kör ju fortfarande själva renderingen på CPU och viewfiender etc på GPU.

Permalänk

Jag hoppas man lyckas skapa ett fullskaligt DirectX stöd för detta.
Var lite utav en cockblocker med gamla Titan när DirectX inte stöddes fullt ut.

Synd att det inte är Maxwell arkitektur i denna för då hade det nog varit en ickefråga, och många skulle bli ordentligt kåta på den enorma prestandan till låg strömförbrukning.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael07:

Ja, jag är förvånad över att dom pushar så mycket i media att Titan Z är för gaming. Det bygger ju på precis samma principer som Titan, så målgruppen bör ju vara densamma. Möjligen gör prislappen att det mest är tillgängligt för företag och inte för gamers. 2 x 780Ti 6GB är ju sjukt mycket mer prisvärt om man ska spela!
Även jag som arbetar med GPU beräkningar skulle välja 2 x Titan (Black) framför ett Titan Z vilken dag som helst!

De verkar sikta in sig på områden där hög densitet är viktigt för annars verkar det ju konstigt att köpa ett Titan Z istället för två Black även för beräkningar. I större kluster kan ju densiteten vara viktig till exempel men då är det konstigt att gå ifrån standardkylaren och köra på en kylare som kräver tre platser totalt. Men visst, det är väl det smidigaste sättet att få in fyra GPUer på ett vanligt ATX-kort.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Hur blir 3000 dollar 30.000 kronor? Det är ju knappt 20....
Edit: Satan vilken moms vi har ._.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Inget program jag sätt iallafall kan du göra det i.
För hade det funkat, då hade ju det varit as nice köra 4x 780 6GB få 24GB minne.

Vi jobbar med GPU rendering och simulera stora bilder och flera kort hjälper ingenting.

Precis, naturen av just renderingsproblemet / algoritmen gör att man måste spegla minnet i alla korten och blir då låst vid minnet på ett kort. Det beräkningsproblemet jag håller på med (inte rendering ) kan man dock dela upp enkelt på flera GPU'er (nästan ingen kommunikation behövs), och därmed utnyttja fulla minnesmängden, här 12 GB med ett Titan Z.
Är i färd med att implementera multiGPU för mitt projekt nu faktiskt, men för 2x Titan, inte ett Titan Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

De verkar sikta in sig på områden där hög densitet är viktigt för annars verkar det ju konstigt att köpa ett Titan Z istället för två Black även för beräkningar. I större kluster kan ju densiteten vara viktig till exempel men då är det konstigt att gå ifrån standardkylaren och köra på en kylare som kräver tre platser totalt. Men visst, det är väl det smidigaste sättet att få in fyra GPUer på ett vanligt ATX-kort.

Ja, att den tar 3 kortplatser istället för 4 (som med 2x Titan) är ju det enda kortet har att komma med vad jag kan se. Men jäkar vad man får hosta upp för den kortplatsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Inget program jag sätt iallafall kan du göra det i.
För hade det funkat, då hade ju det varit as nice köra 4x 780 6GB få 24GB minne.

Vi jobbar med GPU rendering och simulera stora bilder och flera kort hjälper ingenting.

Varje GPU har sitt eget minne och kan använda det individuellt hur den vill, så jo du får visst 24 GB totalt som du kan fylla med olika ettor och nollor.

I SLI tvingas varje GPU att ha tillgång till samma minne, där av begränsningen i SLI.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av FredrikMH:

Varje GPU har sitt eget minne och kan använda det individuellt hur den vill, så jo du får visst 24 GB totalt som du kan fylla med olika ettor och nollor.

I SLI tvingas varje GPU att ha tillgång till samma minne, där av begränsningen i SLI.

Men det går ej att utnyttja i det vi använder.
I SLI eller ej

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Men det går ej att utnyttja i det vi använder.
I SLI eller ej

Nej inte i det ni använder kanske. Trodde du generaliserade efter vad ni gör

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Jag hoppas man lyckas skapa ett fullskaligt DirectX stöd för detta.
Var lite utav en cockblocker med gamla Titan när DirectX inte stöddes fullt ut.

Synd att det inte är Maxwell arkitektur i denna för då hade det nog varit en ickefråga, och många skulle bli ordentligt kåta på den enorma prestandan till låg strömförbrukning.

Directx stödjs inte fullt ut på keplerkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael07:

Ja, att den tar 3 kortplatser istället för 4 (som med 2x Titan) är ju det enda kortet har att komma med vad jag kan se. Men jäkar vad man får hosta upp för den kortplatsen!

Fast bygger man renderingsmaskiner så brukar man inte vara alltför priskänslig. Speciellt inte när den enda reella konkurrenten är Firepro, Quadro och Tesla som kostar ännu mer. Fast tittar man på prestandan så är det väldigt lite skillnad på två Z och tre Black. Om Titan Z får 8 TFLOPS så blir det ju totalt 16. Kanske upp mot 17 om de avrundat neråt. Tre Titan Black har 15,3 TFLOPS. Då kostar dessutom tre Black lika mycket som ett Z.

Fast det är klart, prislappen påverkar också längden på e-penis.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Directx stödjs inte fullt ut på keplerkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Typ inte, är lite luddigt det där och om det faktiskt spelar någon roll eller inte (det gäller alltså 11.1). Tror Nvidia har kommenterat det hela med att de funktionerna som kepler inte stödjer inte är relevanta för spel.
http://www.guru3d.com/news_story/nvidia_kepler_not_fully_comp...
http://www.tomshardware.com/news/Kepler-DirectX-11.1-David-Na...

Permalänk
Medlem

Riktigt löjligt pris, det lär bli dålig pris/prestanda dessutom. Hoppas verkligen inte såna här priser blir vanliga framöver.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast bygger man renderingsmaskiner så brukar man inte vara alltför priskänslig. Speciellt inte när den enda reella konkurrenten är Firepro, Quadro och Tesla som kostar ännu mer. Fast tittar man på prestandan så är det väldigt lite skillnad på två Z och tre Black. Om Titan Z får 8 TFLOPS så blir det ju totalt 16. Kanske upp mot 17 om de avrundat neråt. Tre Titan Black har 15,3 TFLOPS. Då kostar dessutom tre Black lika mycket som ett Z.

Förvisso, men att bygga renderingsmaskin är ingen anledning att kasta pengar i sjön Då hade jag köpt ett stort chassi och ordentligt moderkort istället så man får plats med 3x eller 4x Titan.

Skrivet av Zotamedu:

Fast det är klart, prislappen påverkar också längden på e-penis.

Det gör den alldeles säkert. Hävdar att enda anledningarna till att köpa Titan Z är om det är extremt viktigt med platsutrymme, eller om man prompt måste skryta med sin överfulla plånbok / undermåliga kunskap!

Permalänk
Medlem

Jag mår illa.. Säger fortfarande att den personen minns inte vem de va, som påstod att de inte släppts många nya graffikkort får käka upp de han sa. Herregud nästa vecka va blir de då? Titan kan väl gå över hela alfabetet ? Stackars de ufon som köper detta.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.

Permalänk
Medlem

Varför har priset pela ur för?

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐