Rykte: Google arbetar på Nexus-telefon för under tusenlappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Och iPhones blir inte det då? ;P

Flickvännens 4.a är ofantligt mycket segare i och med iOS 7 i jämförelse med S2.an som ligger som jag kör Cyanogenmod på. (extra telefon). Vill inte starta någon Apple vs Samsung debatt här nu, men ville bara påpeka att alla telefoner blir mer eller mindre slöare med nya OS-updates så länge det inte görs prestanda optimeringar för low-end telefoner.

Ja 4:an blev rejält seg med ios 7. Men.. De fixade det med ios 7.x, uppdaterat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

kitkat 4.4 förstörde min galaxy s3. 20% mindre batteritid samt att ram minnet på 1 gb tar slut 2 gånger om dagen, med Rambooster app som ja kör titt som tätt, blir ännu mer omstarter om ja inte använder den. så att det är ram effektivt e bara hästbajs. skaffade en note 3 på 3gb ram, där ligger användningen på 1.25gb med whatsapp o facebook installerat enbart. dom måste fixa detta!!

Det är Samsung som har förstört din S3, man har lagt in bloat med extra allt. Note 3 har ju bara 2,4GB tillgängligt till operativsystemet för övrigt. En 2GB-mobil har ca 1,8 GB tillgängligt så skillnaden är inte 1GB.

Skrivet av Oliver91:

jo har köpt billiga kina telefoner med bra skärmar och hårdvara men brukar ju vara andra sorteringspaneler med defekter och otroligt dålig byggkvalitet och undermåliga batterier, finns det någon speciell modell du menar som faktiskt är en bra telefon och inte bara en bra telefon på pappret?

Trams att det skulle vara någon andrasortering, jag skrev riktiga märken (som Lenovo, Huawei, TCL (Alcatel), etc). Antar att du köper något billigt noname-skräp, då får du skylla dig själv. Undermåliga batterier, är det Samsung du pratar om nu? Det är ju inte kinesiskt...

Exempel på bra mobiler är Huawei Honor 3C, Huawei Honor 3X, Lenovo S920, Lenovo K910, TCL S960 osv.

Själv kör jag Lenovo K910 med dubbla SIM-kort, 2GB RAM, Snapdragon 800, fantastisk 5,5" full HD IPS-panel, Sony Exmor RS IMX135-sensor med "Blue Glass"-filter och absolut senaste Android 4.4.2 KitKat. Klart det finns små detaljer man skulle vilja ändra och lite buggar, men så är det ju förstås även om jag går till felgiganten och blåser 6500 kr på ett "flaggskepp" där.

Flickvännen kör Huawei Honor 3X, vid näst senaste uppdateringen (det kommer stabila uppdateringar varje vecka nu) frågade jag om vi skulle uppdatera mobilen, det tyckte hon var onödigt då "allt fungerar bra nu".

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det är Samsung som har förstört din S3, man har lagt in bloat med extra allt. Note 3 har ju bara 2,4GB tillgängligt till operativsystemet för övrigt. En 2GB-mobil har ca 1,8 GB tillgängligt så skillnaden är inte 1GB.

Trams att det skulle vara någon andrasortering, jag skrev riktiga märken (som Lenovo, Huawei, TCL (Alcatel), etc). Antar att du köper något billigt noname-skräp, då får du skylla dig själv. Undermåliga batterier, är det Samsung du pratar om nu? Det är ju inte kinesiskt...

Exempel på bra mobiler är Huawei Honor 3C, Huawei Honor 3X, Lenovo S920, Lenovo K910, TCL S960 osv.

Själv kör jag Lenovo K910 med dubbla SIM-kort, 2GB RAM, Snapdragon 800, fantastisk 5,5" full HD IPS-panel, Sony Exmor RS IMX135-sensor med "Blue Glass"-filter och absolut senaste Android 4.4.2 KitKat. Klart det finns små detaljer man skulle vilja ändra och lite buggar, men så är det ju förstås även om jag går till felgiganten och blåser 6500 kr på ett "flaggskepp" där.

Flickvännen kör Huawei Honor 3X, vid näst senaste uppdateringen (det kommer stabila uppdateringar varje vecka nu) frågade jag om vi skulle uppdatera mobilen, det tyckte hon var onödigt då "allt fungerar bra nu".

ar kan jag köpa Lenevo k910 för 1000kr? Eller var det någon av de andra du menade kostar 1000kr?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bjajjull:

Den har 1080p skärm, precis som alla andra telefoner som släpptes samtidigt. Den har det bästa SoC som fanns tillgängligt då, SD800. Kameran går att förbättra, men för det låga priset måste man offra något, och för mig är inte kameran så viktigt.

Visst är den prisvärd, men batteritiden är inget att hänga i granen tyvärr.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast de billiga Windowstelefonerna var väl ett direkt svar på alla billiga Android? Det är ju en av anledningarna till att Android har blivit så stora, att de har så många billiga telefoner för alla de som inte vill lägga 5000 kr på en mobil. Det har ju länge funnits androidtelefoner i den prisklassen.

Javisst, men inga från google.

Permalänk
Medlem

Hoppas de flesta tycker 1080 räcker i skärm väg...
Tradigt att Telefonerna åldras...
Äger en Samsung s4 1.9 *4 Processor med 2 Gb minne... vad kan åldras? 4 kärnig processor!!!
Mjukvaran i telefonerna spårar ur!!!
sälj "tomma" telefoner där köparen kan själv välja operativ!

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dansk1:

Hoppas de flesta tycker 1080 räcker i skärm väg...
Tradigt att Telefonerna åldras...
Äger en Samsung s4 1.9 *4 Processor med 2 Gb minne... vad kan åldras? 4 kärnig processor!!!
Mjukvaran i telefonerna spårar ur!!!
sälj "tomma" telefoner där köparen kan själv välja operativ!

+1

Visa signatur

---

Permalänk

Bra, förutsatt att dom fortsätter att uppgradera dom med senaste Android snabbt.
Det det som är argumentet no 1 för nexus nu.

Har tröttnat på skit som max får en uppgradering, det får bli nexus i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att Google vill använda sig utav MediaTek då de bryter mot GPL genom att inte släppa källkoder för sina SoCs. Sedan har de väl heller ej stöd för mer än Android 4.2 fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det är Samsung som har förstört din S3, man har lagt in bloat med extra allt. Note 3 har ju bara 2,4GB tillgängligt till operativsystemet för övrigt. En 2GB-mobil har ca 1,8 GB tillgängligt så skillnaden är inte 1GB.

Trams att det skulle vara någon andrasortering, jag skrev riktiga märken (som Lenovo, Huawei, TCL (Alcatel), etc). Antar att du köper något billigt noname-skräp, då får du skylla dig själv. Undermåliga batterier, är det Samsung du pratar om nu? Det är ju inte kinesiskt...

Exempel på bra mobiler är Huawei Honor 3C, Huawei Honor 3X, Lenovo S920, Lenovo K910, TCL S960 osv.

Själv kör jag Lenovo K910 med dubbla SIM-kort, 2GB RAM, Snapdragon 800, fantastisk 5,5" full HD IPS-panel, Sony Exmor RS IMX135-sensor med "Blue Glass"-filter och absolut senaste Android 4.4.2 KitKat. Klart det finns små detaljer man skulle vilja ändra och lite buggar, men så är det ju förstås även om jag går till felgiganten och blåser 6500 kr på ett "flaggskepp" där.

Flickvännen kör Huawei Honor 3X, vid näst senaste uppdateringen (det kommer stabila uppdateringar varje vecka nu) frågade jag om vi skulle uppdatera mobilen, det tyckte hon var onödigt då "allt fungerar bra nu".

har själv ägt 2st huawei lurar som jag köpte billigt med riktigt bra prestanda på pappret men det var också det jag fick för priset och har också ägt den underbara ZTE Blade när den kom ut.. bra prestanda första året? japp kvalitet? nepp..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

ar kan jag köpa Lenevo k910 för 1000kr? Eller var det någon av de andra du menade kostar 1000kr?

Det kan du förstås inte, vi pratade om prisvärda mobiler och någon påstod att alla mobiler i Kina var kassa.

Dock kostar Honor 3C ca 1000 kr i Kina (998 yuan) med HD-skärm (som är bra), 2GB RAM, quadcore 1,3 GHz osv. Finns ganska många andra runt det priset också, en del med octa-core 1,4 eller 1,7 ghz.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

har själv ägt 2st huawei lurar som jag köpte billigt med riktigt bra prestanda på pappret men det var också det jag fick för priset och har också ägt den underbara ZTE Blade när den kom ut.. bra prestanda första året? japp kvalitet? nepp..

Exakt vilka lurar skulle detta ha varit med riktigt bra prestanda? Försök se skillnaden på billigt skräp och prisvärd prestanda nästa gång.

Det är många på Swedroid som tycker ZTE Blade hade bra kvalitet och att de funkar fortfarande. Om du tror att du hade fått bättre saker om du köpt en Samsung eller Sony för 1000-1500 kr så är du grundlurad...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Den har 1080p skärm, precis som alla andra telefoner som släpptes samtidigt. Den har det bästa SoC som fanns tillgängligt då, SD800. Kameran går att förbättra, men för det låga priset måste man offra något, och för mig är inte kameran så viktigt.

Självklart, men som sagt, den var inget utöver det vanliga.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Exakt vilka lurar skulle detta ha varit med riktigt bra prestanda? Försök se skillnaden på billigt skräp och prisvärd prestanda nästa gång.

Det är många på Swedroid som tycker ZTE Blade hade bra kvalitet och att de funkar fortfarande. Om du tror att du hade fått bättre saker om du köpt en Samsung eller Sony för 1000-1500 kr så är du grundlurad...

köpte nokia förut i budgetsegmentet och de höll betydligt högre kvalitet, det var ideos x5 och x6

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Fixar så man kan byta batteri, i alls fall kunna sätta in ett minneskort. Det är det som får mig inte vara intresserad av nexus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

köpte nokia förut i budgetsegmentet och de höll betydligt högre kvalitet, det var ideos x5 och x6

Det är gamla lurar, det är inte relevant nu.

Sen pratar vi om de modeller som finns i Kina, både ZTE och Huawei släpper bara billiga budgetlurar här men gör prisvärda prestandalurar som säljs i Kina. Köpte man Huawei Honor 2 för ett och ett halvt år sen fick man riktigt bra prestanda för mindre än halva priset vad motsvarande mobil kostade i Sverige (och det kommer fortfarande uppdateringar till den).

Jag hade en Nokia N95, tala om skräpkvalitet... Visst, Nokia 3110 fungerar väl fortfarande men det är en ganska meningslös jämförelse. Smartphone mot smartphone måste det vara.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det är gamla lurar, det är inte relevant nu.

Sen pratar vi om de modeller som finns i Kina, både ZTE och Huawei släpper bara billiga budgetlurar här men gör prisvärda prestandalurar som säljs i Kina. Köpte man Huawei Honor 2 för ett och ett halvt år sen fick man riktigt bra prestanda för mindre än halva priset vad motsvarande mobil kostade i Sverige (och det kommer fortfarande uppdateringar till den).

Jag hade en Nokia N95, tala om skräpkvalitet... Visst, Nokia 3110 fungerar väl fortfarande men det är en ganska meningslös jämförelse. Smartphone mot smartphone måste det vara.

Om vi drar fram N95 så klagar även du ju på första gen smartphone. Då måste du ju titta på deras lumia serie.

Permalänk
Medlem

Pratar vi Kina-mobiler så är Huawei, ZTE, Lenovo och Xiaomi ganska bra, alla av dem råkar också vara större än Microsoft/Windows-Phone på marknaden. Yulong/Coolpad börjar också bättra sig. Pratar vi fastlandet så ska man tänka på att de har ganska hög moms och ändå lyckas leverera. En del av dessa lyckas leverera fina enheter på andra marknader också och Lenovo äger ju Motorola så vi kan kanske hoppas på bättre distribution där. TCL tycker jag misslyckats för många gånger och på tok för mycket för att man ska räkna med dem, men de säljer på vissa marknader. Oppo är jag lite sur på att de skippar Band 8, och att de inte verkar helt hemma på mjukvaran.

Ska man ha färskaste mjukvaran här i Sverige så finns det inte så mycket annat val än Samsung, HTC, Sony, LG, Motorola eller Google Nexus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Om vi drar fram N95 så klagar även du ju på första gen smartphone. Då måste du ju titta på deras lumia serie.

Lumia är irrellvant, tråkigt fult och låst OS utan appar. Om jag ville att någon i USA skulle bestämma vilka appar jag får och inte får installera på min mobil hade jag haft kvar min iPhone.

Skrivet av Petterk:

Pratar vi Kina-mobiler så är Huawei, ZTE, Lenovo och Xiaomi ganska bra, alla av dem råkar också vara större än Microsoft/Windows-Phone på marknaden. Yulong/Coolpad börjar också bättra sig. Pratar vi fastlandet så ska man tänka på att de har ganska hög moms och ändå lyckas leverera. En del av dessa lyckas leverera fina enheter på andra marknader också och Lenovo äger ju Motorola så vi kan kanske hoppas på bättre distribution där. TCL tycker jag misslyckats för många gånger och på tok för mycket för att man ska räkna med dem, men de säljer på vissa marknader. Oppo är jag lite sur på att de skippar Band 8, och att de inte verkar helt hemma på mjukvaran.

Ska man ha färskaste mjukvaran här i Sverige så finns det inte så mycket annat val än Samsung, HTC, Sony, LG, Motorola eller Google Nexus.

För de flesta vanliga användare betyder "färskaste mjukvaran" bara mer bloat och fler buggar.

Lustigt att många i Sverige är mer imponerade av att Samsung en gång om året släpper jätte-bloatade-uppdateringen-Arne-med-extra-allt som segar ner telefonen och lägger till en massa buggar men som har rätt versionsnummer (4.4.2) än att Huawei släpper buggfixar och förbättrar funktioner VARJE VECKA.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Lumia är irrellvant, tråkigt fult och låst OS utan appar. Om jag ville att någon i USA skulle bestämma vilka appar jag får och inte får installera på min mobil hade jag haft kvar min iPhone.

För de flesta vanliga användare betyder "färskaste mjukvaran" bara mer bloat och fler buggar.

Lustigt att många i Sverige är mer imponerade av att Samsung en gång om året släpper jätte-bloatade-uppdateringen-Arne-med-extra-allt som segar ner telefonen och lägger till en massa buggar men som har rätt versionsnummer (4.4.2) än att Huawei släpper buggfixar och förbättrar funktioner VARJE VECKA.

Håller jag inte med om när det gäller t.ex. Motorola eller Nexus-brandade enheter. Sony litar jag inte riktigt på, Samsung har både förbättrat och förvärrat. Kitkat kom Okt/Nov, så det finns fördelar att inte sitta på en MediaTek-telefon som får sina uppdateringar först runt nu. Fast viktigaste är att deras version lirar och är säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Håller jag inte med om när det gäller t.ex. Motorola eller Nexus-brandade enheter. Sony litar jag inte riktigt på, Samsung har både förbättrat och förvärrat. Kitkat kom Okt/Nov, så det finns fördelar att inte sitta på en MediaTek-telefon som får sina uppdateringar först runt nu. Fast viktigaste är att deras version lirar och är säker.

För vanligt folk är det helt irrelevant om det står 4.4.2 eller 4.2.2 under versionsinformationen. De vill att allt ska fungera snabbt och bra och att tillverkaren fixar buggar som upptäcks.

Motorola släpper ju väsentligen stock-Android som kunden får betatesta, förhoppningsvis fixar dom de värsta minorna som kunderna redan har gått på (i efterhand)... Om det är en seriös affärsidé kan ju diskuteras.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Är ju alltid bra med konkurrens! Hoppas övriga tillverkare kan hänga på så Google inte får för alldeles mycket marknadsandelar.
Visst är det bra om det går bra för telefoner med tex WP8. Men av egen erfarenhet utav Lumia 920 så skulle jag aldrig ens fundera på en WP telefon igen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Fattar ju vem som helst att det blir kass prestanda, låg upplösning och lite minne på en så billig telefon.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Traktorsson:

Skulle hellre se Google arbeta på premium telefon i 6k klassen.

Skulle hellre se dem göra en premiumtelefon för 2000kr som tävlar mot de som idag kostar 6000kr.
Eftersom de inte behöver göra någon större vinst på telefonen så är det absolut möjligt.

En telefon för 1000kr skulle kunna vara betydligt bättre än vad de flesta här antagligen tror. Full HD skärm och snapdragon 800 är absolut möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

En telefon för 1000kr skulle kunna vara betydligt bättre än vad de flesta här antagligen tror. Full HD skärm och snapdragon 800 är absolut möjligt.

Bara om man vill sälja med förlust. Det finns en anledning till att alla mobiler för 2000 kr och under använder andra processorer.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

kitkat 4.4 förstörde min galaxy s3. 20% mindre batteritid samt att ram minnet på 1 gb tar slut 2 gånger om dagen, med Rambooster app som ja kör titt som tätt, blir ännu mer omstarter om ja inte använder den. så att det är ram effektivt e bara hästbajs. skaffade en note 3 på 3gb ram, där ligger användningen på 1.25gb med whatsapp o facebook installerat enbart. dom måste fixa detta!!

Android 4.4.2 dvs Kitkat är ju inte ens släppt för Galaxy S3 ännu. Om du nu kör det så är det något inofficiellt och då är de väl inte så konstigt om det strular för dig? Om du nu istället menar 4.3 så är de inte Kitkat. Det är Jelly bean som du har i så fall.

Det är samsung som är ansvariga för mjukvaran i din mobil. Tycker du ska ringa deras kundtjänst och fråga vad du ska göra. För de är inte okej att mobilen ska bete sig som din gör. De kommer garanterat be dig prova med en återställning. Så lika bra du provar de först själv. Tänk dock på att Google har inget med dessa problem att göra. Det är Samsung som har släppt mjukvaran för din mobil. Det är som man skulle bli förbannad på Microsoft för drivrutinerna för din nya skrivare inte funkar som de ska. Microsoft och Google gör bara operativsystemet men en enda dålig drivrutin eller anpassning av någon funktion så rasar hela korthuset.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneCool:

Självklart, men som sagt, den var inget utöver det vanliga.

Skämtar du eller? Du fick en merca till priset av en volvo! Inget utöver de vanliga? Vem slår Google på fingrarna vad gäller hårdvara och pris vid det tillfället? Någon obskyr tillverkare i Kina med sitt egna märke säkerligen men ingen av de stora spelarna.

När Nexus 5 släpptes hade den bäst SoC och högsta upplösning som man kunde få på en skärm vid tidpunkten. Självklart tryckte de inte i de största och maffigaste batteriet som fanns att tillgå. Man satte inte heller i den bästa kameran som fanns därför man ville kunna sälja mobilen för runt 3500kr. För 3500kr får man skit av både Samsung och Apple. Den är kung inom sin egna kategori av mobiler. Sedan att den är 100% laggfri och funkar jävligt bra och har trådlösladdning inbyggd gör den bara bättre.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det är gamla lurar, det är inte relevant nu.

Sen pratar vi om de modeller som finns i Kina, både ZTE och Huawei släpper bara billiga budgetlurar här men gör prisvärda prestandalurar som säljs i Kina. Köpte man Huawei Honor 2 för ett och ett halvt år sen fick man riktigt bra prestanda för mindre än halva priset vad motsvarande mobil kostade i Sverige (och det kommer fortfarande uppdateringar till den).

Jag hade en Nokia N95, tala om skräpkvalitet... Visst, Nokia 3110 fungerar väl fortfarande men det är en ganska meningslös jämförelse. Smartphone mot smartphone måste det vara.

Du nämnde ZTE Blade i postningen innan till Oliver91, och isf är väl inte heller den helt relevant på dagens marknad? Har för mig att jag köpte min våren 2011.

Skrivet av Petterk:

Pratar vi Kina-mobiler så är Huawei, ZTE, Lenovo och Xiaomi ganska bra, alla av dem råkar också vara större än Microsoft/Windows-Phone på marknaden. Yulong/Coolpad börjar också bättra sig. Pratar vi fastlandet så ska man tänka på att de har ganska hög moms och ändå lyckas leverera. En del av dessa lyckas leverera fina enheter på andra marknader också och Lenovo äger ju Motorola så vi kan kanske hoppas på bättre distribution där. TCL tycker jag misslyckats för många gånger och på tok för mycket för att man ska räkna med dem, men de säljer på vissa marknader. Oppo är jag lite sur på att de skippar Band 8, och att de inte verkar helt hemma på mjukvaran.

Ska man ha färskaste mjukvaran här i Sverige så finns det inte så mycket annat val än Samsung, HTC, Sony, LG, Motorola eller Google Nexus.

Visst är Android störst, men tyvärr är det völdigt stökigt med vilka som uppdateras med nya OS, och vilka som inte gör det.

Köpte min ZTE Blade 2011 och fick med Android 2.2 (Froyo) och såg aldrig röken av någon endaste uppdatering. Extremt sur på det och kände mig nästan närmast halvt lurad som ZTE-kund och förstågångsanvändare av Android (kört med iOS innan dess som fått flera uppdateringar).

Skrivet av Petterk:

Håller jag inte med om när det gäller t.ex. Motorola eller Nexus-brandade enheter. Sony litar jag inte riktigt på, Samsung har både förbättrat och förvärrat. Kitkat kom Okt/Nov, så det finns fördelar att inte sitta på en MediaTek-telefon som får sina uppdateringar först runt nu. Fast viktigaste är att deras version lirar och är säker.

Efter att tröttnat på ZTE Blade som aldrig uppdaterades så blev det personligen en paus för mig gällande Android. Köpte 2012 en Lumia 900 och gick med den över till Windows Phone som jag tycker fungerat kanon. Även om jag vid köpet visste att den inte skulle gå att uppgradera till nya NT-baserade WP8 så fick jag till skillnad ifrån ZTE/Android i alla fall ett par uppgraderingar av WP7 som gjorde den bättre och mer användbar för varje uppdatering. Detta utan att den på något sätt blev slöare eller långsammare.

Skulle däremot köpa en enklare telefon till min dotter till hennes avslutning i förskolan förra året, och då var jag återigen lite lockad av en billig Android-telefon. Efter skämtet till obefintlig support och inga som helst uppdateringar av ZTE Blade så var de på svarta listan för mig. Tänkte att jag går på ett känt märke. Tog det som var störst på Android; Samsung. Orkade inte leta jättemycket ibland specar (kostar mer i tid än vad telefon kostar) så tog första bästa nya telefon. En rosa Samsung Galazy Young. Såg perfekt ut som första telefon för barn.

Ångrar det. Dels blev jag chockad att den inte kom med Android 4.x, utan skeppades ny med Android 2.3. Vilket skämt. En ny telefon 2013 med Android 2.x? Tänkte att det säkert kommer en uppdatering till Android 4.x med tiden. Trots allt så släpptes det ju 2011/2012. Icke som icke. Kom aldrig någon sådan uppdatering. Trots att jag denna gång valt världens störta tillverkare av Androider. Aldrig mer Samsung för mig. Nu åker också de in på min egna "svarta lista".

Tyvärr så var det en hel del appar som inte längre kom för Android 2.x. Dels så var telefonen riktigt seg och usel. Även om det trots allt var en budget telefon så förväntar man sig en viss användbarhet och körbarhet i upplevelsen.

Tröttnade i förra veckan på den och köpte en ny Sony Xperia till dottern. Gör ett sista Android-försök med Sony denna gång. Såg till att den åtminstonde kom med Android 4.4. Har sett skrämmande exempel på att Google låter tillverkare göra och sälja telefoner tom 2014 med Android 2.x!

Får se hur detta kommer att fungera. Hoppas på att Sony kommer att vara lite mer seriösa och ta sina kunder på allvar till skillnad ifrån ZTE och Samsung.

Skrivet av mfm:

Lumia är irrellvant, tråkigt fult och låst OS utan appar. Om jag ville att någon i USA skulle bestämma vilka appar jag får och inte får installera på min mobil hade jag haft kvar min iPhone.

Vi har nog väldigt olika upplevelser eller kanske smak. Efter min tråkiga upplevelse med min första Android (se kommentar om min ZTE Blade ovan) så tesatde jag en Nokia Lumia med WP7 2012. Köper ändå minst en ny telefon varje år, så tänkte att det kostar inte så mycket att testa och variera sig (kan ju alltid gå tillbaka till iOS eller Android på min nästa telefon om jag inte blir nöjd).

Har sedan dess även köpt en WP8 (HTC 8X) och generellt varit väldigt nöjd med det systemet. Flyter på grymt mycket smidigare och bättre än långsamma Android. Dessutom, i mitt tycke, mycket snyggare och betydligt mer funktionellt användargränssnitt.

Skrivet av mfm:

För de flesta vanliga användare betyder "färskaste mjukvaran" bara mer bloat och fler buggar.

Kanske i Android-världen och till viss del iOS (hade lite buggar/seghet på min iPhone 5 och mina iPads med iOS7, som försvann när jag uppgraderade till iOS 7.1). När det gäller Windows Phone så har det absolut inte varit så. Så det behöver inte vara så. Bara om vi har slarviga och slapphänta tillverkare (Google/Samsung) som inte bryr sig om att optimera operativen och att säkra kvaliteten på sina OS innan de släpper dem, att det finns kunder/folk som accepterar sådan undermålig kvalitet och hantering (tillverkare kommer inte att bry sig eller bättra sig om inte kunderna protesterar).

Denna slapphet av många tillverkare och acceptans av dålig kvalitet ifrån kunder och fans säger ju mer om dagens tillstånd än något annat!

Skrivet av mfm:

För vanligt folk är det helt irrelevant om det står 4.4.2 eller 4.2.2 under versionsinformationen.

Det är inte bra då man vill ha senaste OS för fullt stöd för senaste API:er och nya appar som använder nya funktioner, men det är åtminstonde (för att vara i Android/Google-världen) OK och tacksamt så länge som det inte står 2.3 under versionsinformationen.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Du nämnde ZTE Blade i postningen innan till Oliver91, och isf är väl inte heller den helt relevant på dagens marknad? Har för mig att jag köpte min våren 2011.

Det var han som började prata om Blade inte jag. Men jag vet att många tyckte de fick bra valuta för pengarna.

Skrivet av martinot:

Skulle däremot köpa en enklare telefon till min dotter till hennes avslutning i förskolan förra året, och då var jag återigen lite lockad av en billig Android-telefon. Efter skämtet till obefintlig support och inga som helst uppdateringar av ZTE Blade så var de på svarta listan för mig. Tänkte att jag går på ett känt märke. Tog det som var störst på Android; Samsung. Orkade inte leta jättemycket ibland specar (kostar mer i tid än vad telefon kostar) så tog första bästa nya telefon. En rosa Samsung Galazy Young. Såg perfekt ut som första telefon för barn.

Ångrar det. Dels blev jag chockad att den inte kom med Android 4.x, utan skeppades ny med Android 2.3. Vilket skämt. En ny telefon 2013 med Android 2.x? Tänkte att det säkert kommer en uppdatering till Android 4.x med tiden. Trots allt så släpptes det ju 2011/2012. Icke som icke. Kom aldrig någon sådan uppdatering. Trots att jag denna gång valt världens störta tillverkare av Androider. Aldrig mer Samsung för mig. Nu åker också de in på min egna "svarta lista".

Samsungs billiga lurar är skräp, nu har du fått reda på det den hårda vägen. Men din dotter hade nog tyckt mobilen blivit sämre och segare med 4.0 så det var nog tur i oturen att du inte uppdaterade.

Skrivet av martinot:

Det är inte bra då man vill ha senaste OS för fullt stöd för senaste API:er och nya appar som använder nya funktioner, men det är åtminstonde (för att vara i Android/Google-världen) OK och tacksamt så länge som det inte står 2.3 under versionsinformationen.

Nu för tiden är det ingen som märker skillnad och typ alla appar stöds fortfarande för 2.3 och många funkar fortfarande ner till 1.6. Det var större skillnad mellan 2.3, 4.0 och 4.1.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av martinot:

Efter att tröttnat på ZTE Blade som aldrig uppdaterades så blev det personligen en paus för mig gällande Android. Köpte 2012 en Lumia 900 och gick med den över till Windows Phone som jag tycker fungerat kanon. Även om jag vid köpet visste att den inte skulle gå att uppgradera till nya NT-baserade WP8 så fick jag till skillnad ifrån ZTE/Android i alla fall ett par uppgraderingar av WP7 som gjorde den bättre och mer användbar för varje uppdatering. Detta utan att den på något sätt blev slöare eller långsammare.

Skulle däremot köpa en enklare telefon till min dotter till hennes avslutning i förskolan förra året, och då var jag återigen lite lockad av en billig Android-telefon. Efter skämtet till obefintlig support och inga som helst uppdateringar av ZTE Blade så var de på svarta listan för mig. Tänkte att jag går på ett känt märke. Tog det som var störst på Android; Samsung. Orkade inte leta jättemycket ibland specar (kostar mer i tid än vad telefon kostar) så tog första bästa nya telefon. En rosa Samsung Galazy Young. Såg perfekt ut som första telefon för barn.

Ångrar det. Dels blev jag chockad att den inte kom med Android 4.x, utan skeppades ny med Android 2.3. Vilket skämt. En ny telefon 2013 med Android 2.x? Tänkte att det säkert kommer en uppdatering till Android 4.x med tiden. Trots allt så släpptes det ju 2011/2012. Icke som icke. Kom aldrig någon sådan uppdatering. Trots att jag denna gång valt världens störta tillverkare av Androider. Aldrig mer Samsung för mig. Nu åker också de in på min egna "svarta lista".

Tyvärr så var det en hel del appar som inte längre kom för Android 2.x. Dels så var telefonen riktigt seg och usel. Även om det trots allt var en budget telefon så förväntar man sig en viss användbarhet och körbarhet i upplevelsen.

Tröttnade i förra veckan på den och köpte en ny Sony Xperia till dottern. Gör ett sista Android-försök med Sony denna gång. Såg till att den åtminstonde kom med Android 4.4. Har sett skrämmande exempel på att Google låter tillverkare göra och sälja telefoner tom 2014 med Android 2.x!

Får se hur detta kommer att fungera. Hoppas på att Sony kommer att vara lite mer seriösa och ta sina kunder på allvar till skillnad ifrån ZTE och Samsung.

Vi har nog väldigt olika upplevelser eller kanske smak. Efter min tråkiga upplevelse med min första Android (se kommentar om min ZTE Blade ovan) så tesatde jag en Nokia Lumia med WP7 2012. Köper ändå minst en ny telefon varje år, så tänkte att det kostar inte så mycket att testa och variera sig (kan ju alltid gå tillbaka till iOS eller Android på min nästa telefon om jag inte blir nöjd).

Har sedan dess även köpt en WP8 (HTC 8X) och generellt varit väldigt nöjd med det systemet. Flyter på grymt mycket smidigare och bättre än långsamma Android. Dessutom, i mitt tycke, mycket snyggare och betydligt mer funktionellt användargränssnitt. martin

Om du hade frågat mig, hade jag avrått från den mobilen. Det värsta är inte vilken androidversion som den kommer med. Utan att den är så jäkla seg. Fick den gratis ihop med min S3.

Samsungs toppmodeller är lika bra som Iphone, dock har samsungs android mod haft stora prestandaproblem. 1Gb ram räcker inte på en S3 med stock rom.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar