Microsoft säljer fem miljoner Xbox One

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av LPG:

Har fyra Titans i sin pc, köper ändå Xbox One.
Pc master race är överskattat
Snälla ta en bild med systemen bredvid varandra bara för skoj skull

Kan jag la göra haha

Lite OT:

Men fy satan vad jag önskar Halo annonseras kommer snart !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kan jag la göra haha

Lite OT:

Men fy satan vad jag önskar Halo annonseras kommer snart !

Frågan är om Halo kommer släppas i år då Destiny kommer nu i höst?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av whimsy191:

Frågan är om Halo kommer släppas i år då Destiny kommer nu i höst?

Ah man undrar ju.

Asså Halo är lite som HL3 annonseras det är det HYPE som satan !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ah man undrar ju.

Asså Halo är lite som HL3 annonseras det är det HYPE som satan !

Jag har alltid älskat halo sen Combat Evolved, men det kändes som det tog slut efter 3:an, som var helt fantastiskt.

Så på något sätt känns det lite antiklimax nu även om jag gillar det universumet.

Ja menar kolla in den här trailern, går ju inte att få något annat än nostalgikänslor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kan jag la göra haha

Lite OT:

Men fy satan vad jag önskar Halo annonseras kommer snart !

Jag vill inte veta hur många timmar jag har spelat Halo på xbox live. Det är sjukt.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu bryr jag mig inte om spelkonsoller, varken xbox eller psx, men faktum är att du har helt fel. Det är ju precis det antal som *Microsoft* sålt och fått betalt för.

Sedan att *butikerna* inte sålt allt (än ivf) till sina kunder är en annan sak, men som sagt inte samma sak som att inte Microsoft sålt det. Säger som någon sa; "ganska så stor skillnad där".

mvh,
martin

Har jag sagt något annat eller? Du kanske skulle ha läst artikeln innan den blev modifierad för att fatta mitt inlägg.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Är väl just på den punkten dom är väldigt lika vad jag vet

Förutom GDDR5 gentemot DDR3+SDRAM cache där GDDR5 kan leverera högre upplösningar och prestanda. PS4 kostar dessutom ungefär 600:- mindre än Xbox One också vilket bara är skumt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av whimsy191:

Jag har alltid älskat halo sen Combat Evolved, men det kändes som det tog slut efter 3:an, som var helt fantastiskt.

Så på något sätt känns det lite antiklimax nu även om jag gillar det universumet.

Ja menar kolla i den här trailern, går ju inte att få något annat än nostaligkänslor.

http://www.youtube.com/watch?v=MsiKUmyL_hY

Jag har inte spelat ett enda Halo-spel förutom första till PC för 100 år sen. Men nu måste man ju nästan prova så att man kan förstå Cortanas alla referenser i Windows Phone 8.1.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av whimsy191:

Jag har alltid älskat halo sen Combat Evolved, men det kändes som det tog slut efter 3:an, som var helt fantastiskt.

Så på något sätt känns det lite antiklimax nu även om jag gillar det universumet.

Ja menar kolla i den här trailern, går ju inte att få något annat än nostaligkänslor.

http://www.youtube.com/watch?v=MsiKUmyL_hY

Halo 3 var riktigt roligt, Synd att det var så kort Gillade även första Halo

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Halo 3 var riktigt roligt, Synd att det var så kort Gillade även första Halo

Har spelat alla Halo spelen och gillat i stort sätt alla, Halo2:s matchmaking system tyckte jag var före sin tid lite.

Permalänk
Medlem

nu blir jag lite offtopic och kan vara ute och cykla, men det har ju varit en del snack om prestandan i denna tråd, och min uppfattning är ju att det kommer bli mycket bättre för xbox så fort dx12 kommer..

http://www.neowin.net/news/directx-12-a-game-changer-for-xbox...

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag har inte spelat ett enda Halo-spel förutom första till PC för 100 år sen. Men nu måste man ju nästan prova så att man kan förstå Cortanas alla referenser i Windows Phone 8.1.

Hoppas det kommer hologram snart så att man kan "press play to strip" för att se cortana dansa för en.

Permalänk
Medlem

Fast shipped är ju ändå såld. Det är ju inte så att MS skickar ut konsolerna gratis till alla distributörer utan dom köper dom av MS.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Förutom GDDR5 gentemot DDR3+SDRAM cache där GDDR5 kan leverera högre upplösningar och prestanda. PS4 kostar dessutom ungefär 600:- mindre än Xbox One också vilket bara är skumt.

Kolla hur avancerad Kinect är jämfört med Sonys kamera så kan du lätt se en förklaring till prisskillnaden där i alla fall. Sen kan man fråga sig om Kinect är omotiverat avancerad. Den första Kinect hade ju en IR-laser och en peltierkyld IR-sensor.

Skrivet av Friterad:

Inte "fifflar" med siffror utan snarare få det att verka som att dom sålt X antal enheter när
det bara är så många som dom skickat till butiker och inte hur många dom faktiskt sålt till slutkund

Microsoft säger att de har sålt 5 miljoner enheter till återförsäljare.
Sony uppskattar att de har sålt 7 miljoner enheter till slutkund.*

Den ena siffran är säker och lätt att följa för tillverkaren, den andra är en uppskattning. Ska man gnälla om att Microsoft kryddar siffrorna så borde man även gnälla om att Sony gissar på sina siffror. Ingen av dem är exakt för det finns inga vettiga system för att följa exakt hur många enheter som faktiskt sålts till slutkund.

* "Number of retail sales to consumers is estimated by SCEI." http://www.prnewswire.com/news-releases/playstation4-ps4-sale...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Jag litar inte så mycket på tillverkarnas angivna försäljningssiffror.

Dom försöker ofta få det att se ut som dom säljer mer än vad dom gör, och säger att lagret är tomt för att allt blivit slutsålt så snabbt, etc och vill framstå som deras produkt är en bästsäljare som slagit rekord och säljer mer än konkurrenterna.

Permalänk
Medlem

Varför nämner ni inte ens Wii U i nyheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fast nu har du fel, han skrev att dom skeppat till butik (alltså sålt till butik/återförsäljare) men dom
har inte sålt till kund så många enheter (5 miljoner). Som många säger finns även konsolen tillgängligt
och är mycket enklare att få tag på än PS4, så det låter rimligt.

Var det verkligen så svårt att förstå? Lite chockerad faktiskt.

Microsoft har *sålt* 5 miljoner XB1. Vad är det som du inte förstår, eller vad är det som du anser att jag har fel gällande?

Förstår absolut *ingenting* vad du är ute efter. Sorry.

Skrivet av Zotamedu:

Kolla hur avancerad Kinect är jämfört med Sonys kamera så kan du lätt se en förklaring till prisskillnaden där i alla fall. Sen kan man fråga sig om Kinect är omotiverat avancerad. Den första Kinect hade ju en IR-laser och en peltierkyld IR-sensor.

Microsoft säger att de har sålt 5 miljoner enheter till återförsäljare.
Sony uppskattar att de har sålt 7 miljoner enheter till slutkund.*

Den ena siffran är säker och lätt att följa för tillverkaren, den andra är en uppskattning. Ska man gnälla om att Microsoft kryddar siffrorna så borde man även gnälla om att Sony gissar på sina siffror. Ingen av dem är exakt för det finns inga vettiga system för att följa exakt hur många enheter som faktiskt sålts till slutkund.

* "Number of retail sales to consumers is estimated by SCEI." http://www.prnewswire.com/news-releases/playstation4-ps4-sale...

Jo, det finns ju en risk att man inte helt kan lita på siffrorna, men tror inte att varken MS eller Sony kan mörka allt för mycket utan att det läcker ut i slutändan.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Kolla hur avancerad Kinect är jämfört med Sonys kamera så kan du lätt se en förklaring till prisskillnaden där i alla fall. Sen kan man fråga sig om Kinect är omotiverat avancerad. Den första Kinect hade ju en IR-laser och en peltierkyld IR-sensor.

Microsoft säger att de har sålt 5 miljoner enheter till återförsäljare.
Sony uppskattar att de har sålt 7 miljoner enheter till slutkund.*

Den ena siffran är säker och lätt att följa för tillverkaren, den andra är en uppskattning. Ska man gnälla om att Microsoft kryddar siffrorna så borde man även gnälla om att Sony gissar på sina siffror. Ingen av dem är exakt för det finns inga vettiga system för att följa exakt hur många enheter som faktiskt sålts till slutkund.

* "Number of retail sales to consumers is estimated by SCEI." http://www.prnewswire.com/news-releases/playstation4-ps4-sale...

Ja man kan gnälla på att Sony inte har exakta siffror, men denna tråden handlade väl om MS och Xbox?
Tror att det är lite av en förklaring till att det kanske inte gnälls om Sony just här

Skrivet av martinot:

Var det verkligen så svårt att förstå? Lite chockerad faktiskt.

Microsoft har *sålt* 5 miljoner XB1. Vad är det som du inte förstår, eller vad är det som du anser att jag har fel gällande?

Förstår absolut *ingenting* vad du är ute efter. Sorry.

Jo, det finns ju en risk att man inte helt kan lita på siffrorna, men tror inte att varken MS eller Sony kan mörka allt för mycket utan att det läcker ut i slutändan.

mvh,
martin

Vadå inte förstår? Tror nog att du har väldigt dålig läsförståelse, och inte bara efter att ha läst dina svar
här utan även på annat håll. Jag citerar MugiMugi:
"Som sagt va de har skeppat 5 miljoner Xbox one till butiker, de har INTE sålt 5 miljoner Xbox one, Ganska så stor skillnad där."

Han skrev att de har skeppat (alltså sålt) 5 miljoner till butiker, men inte sålt så många (alltså till slutkund)

Du påpekar att han har fel, vad har han fel i? Faktum är att han inte hade fel överhuvudtaget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Kolla hur avancerad Kinect är jämfört med Sonys kamera så kan du lätt se en förklaring till prisskillnaden där i alla fall. Sen kan man fråga sig om Kinect är omotiverat avancerad. Den första Kinect hade ju en IR-laser och en peltierkyld IR-sensor.

Meh.. Kinect har aldrig riktigt tilltalat mig och att man inte kan köpa en konsol utan kinect för att få ner priset så kunde de lika gärna tagit ut 600:- för en bit plast. Att sedan Sonys kamera är halvkass är ju helt irrelevant. Du betalar mer för en konsol som presterar sämre.

Skrivet av martinot:

Var det verkligen så svårt att förstå? Lite chockerad faktiskt.

Microsoft har *sålt* 5 miljoner XB1. Vad är det som du inte förstår, eller vad är det som du anser att jag har fel gällande?

Förstår absolut *ingenting* vad du är ute efter. Sorry.

Microsoft kan lika gärna ha visat upp siffror om hur många konsoler de producerat i sina fabriker. Ska man visa upp siffror över popularitet av konsoler så ska man självfallet visa siffror över hur många som sålts i butik och inte hur många som skeppats.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Funderade på om man skulle skaffa en XBONE eller PS4... men jag köpte en PS3:a istället i tisdags.

Halva priset jämfört med de nya konsolerna och dessutom ett enormt spelutbud. Jag får vänta något år på de nya konsolerna. Så det finns några intressanta spel ute. Just nu är det lite dött tycker jag.

Så är det alltid när konsoler är nya tyvärr. Jag väntar också, kanske tar ett år innan det blir ett köp

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tvelander:

Ah man undrar ju.

Asså Halo är lite som HL3 annonseras det är det HYPE som satan !

Skrivet av whimsy191:

Jag har alltid älskat halo sen Combat Evolved, men det kändes som det tog slut efter 3:an, som var helt fantastiskt.

Så på något sätt känns det lite antiklimax nu även om jag gillar det universumet.

Ja menar kolla in den här trailern, går ju inte att få något annat än nostalgikänslor.

http://www.youtube.com/watch?v=MsiKUmyL_hY

Håller med whimsy191 här.
Jag är ett die hard Halo-fan men Halo 4 var tyvärr inte riktigt "Halo" för mig, det är någonting med Bungie som gör det där lilla extra i Halo-spel som jag inte kan definiera.

Jag har spelat omänskligt många timmar i Halo 2/3 (Varav mycket lokal multiplayer, det var tider det ) men Halo 4 dog mitt intresse för inom en månad...
Halo: Reach tycker jag dock är ett bra spel, det är ju lite annorlunda story jämfört med Halo-trilogin med Master Chief men jag gillade det helt klart och det gav en också ett bättre perspektiv på hur allting ledde upp till början av Combat Evolved.

Det enda som håller mig borta från till exempel Halo 3/Reach multiplayer är månadsavgiften för LIVE men också den satans låga frameraten, jag står bara inte ut med den sedan jag gått in i PC-världen.
Kan du skriva en guide på hur man hanterar det efter att man är van vid 120FPS Tvelander?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Friterad:

Ja man kan gnälla på att Sony inte har exakta siffror, men denna tråden handlade väl om MS och Xbox?
Tror att det är lite av en förklaring till att det kanske inte gnälls om Sony just här

Vadå inte förstår? Tror nog att du har väldigt dålig läsförståelse, och inte bara efter att ha läst dina svar
här utan även på annat håll. Jag citerar MugiMugi:
"Som sagt va de har skeppat 5 miljoner Xbox one till butiker, de har INTE sålt 5 miljoner Xbox one, Ganska så stor skillnad där."

Han skrev att de har skeppat (alltså sålt) 5 miljoner till butiker, men inte sålt så många (alltså till slutkund)

Du påpekar att han har fel, vad har han fel i? Faktum är att han inte hade fel överhuvudtaget.

Fast poängen kvarstår. Det finns inga bra system att följa exakt hur många konsoller som sålts till slutkund. Antingen tittar man på skeppade enheter eller så gör man en uppskattning om hur många som sålts som garanterat är baserad på antalet skeppade enheter. Så varför gnäller folk så mycket? Microsoft kunde lika gärna sagt att de uppskattar att de sålt fem miljoner enheter och det hade varit ungefär samma sak i slutändan.

Skrivet av Tumnus:

Meh.. Kinect har aldrig riktigt tilltalat mig och att man inte kan köpa en konsol utan kinect för att få ner priset så kunde de lika gärna tagit ut 600:- för en bit plast. Att sedan Sonys kamera är halvkass är ju helt irrelevant. Du betalar mer för en konsol som presterar sämre.
Microsoft kan lika gärna ha visat upp siffror om hur många konsoler de producerat i sina fabriker. Ska man visa upp siffror över popularitet av konsoler så ska man självfallet visa siffror över hur många som sålts i butik och inte hur många som skeppats.

Som sagt, om den är intressant eller inte spelar inte så stor roll eftersom du har en del av prisskillnaden där. Du får vad du betalar för, sen om du behöver det är helt annan fråga.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fast poängen kvarstår. Det finns inga bra system att följa exakt hur många konsoller som sålts till slutkund. Antingen tittar man på skeppade enheter eller så gör man en uppskattning om hur många som sålts som garanterat är baserad på antalet skeppade enheter. Så varför gnäller folk så mycket? Microsoft kunde lika gärna sagt att de uppskattar att de sålt fem miljoner enheter och det hade varit ungefär samma sak i slutändan.

Som sagt, om den är intressant eller inte spelar inte så stor roll eftersom du har en del av prisskillnaden där. Du får vad du betalar för, sen om du behöver det är helt annan fråga.

Det skulle vara kul att se hur många konsoller, Sony skeppat till butik. Sist jag hade ett TV-Spel, var när jag köpte Ps1 1991. Med Ridge Racer och ett kass spel som hette shellshock. Men gud vad kul man hade under åren, när spelen fylldes på. Tror alla kommer få kul med sina konsoller oavsett märke. Framförallt om något, eller några år. När båda konsollerna har välfyllda spelbibliotek. Men att Ps 4an har lite vassare hårdvara är ju odiskutabelt. Men vill man se spelen i all sin glans väljer man ju ändå att spela på PC.

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Det skulle vara kul att se hur många konsoller Sony skeppat till butik

Antagligen inte många fler än vad som sålts då dom tydligen är svåra att få tag på

Skrivet av Zotamedu:

Fast poängen kvarstår. Det finns inga bra system att följa exakt hur många konsoller som sålts till slutkund. Antingen tittar man på skeppade enheter eller så gör man en uppskattning om hur många som sålts som garanterat är baserad på antalet skeppade enheter. Så varför gnäller folk så mycket? Microsoft kunde lika gärna sagt att de uppskattar att de sålt fem miljoner enheter och det hade varit ungefär samma sak i slutändan.

Som sagt, om den är intressant eller inte spelar inte så stor roll eftersom du har en del av prisskillnaden där. Du får vad du betalar för, sen om du behöver det är helt annan fråga.

Nu vet jag inte hur dom gör för att få sina siffror, men att kontakta återförsäljare är nog det
bästa sättet om man nu gör det överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Fast shipped är ju ändå såld. Det är ju inte så att MS skickar ut konsolerna gratis till alla distributörer utan dom köper dom av MS.

Fast de konsoler som ligger på butikshyllor tjänar Microsoft inga pengar på.

Permalänk
Skrivet av whimsy191:

Fast de konsoler som ligger på butikshyllor tjänar Microsoft inga pengar på.

Det är klart dom GJORT. Dom är ju sålda till butik! Men om butiken inte säljer, dvs att dom står kvar på hyllan. Så beställer ju butiken inga fler. Så kontentan blir ju att siffrorna egentligen inte säger något. Sony har uppskattat att dom sålt till slutkund ca 7 miljoner. Det säger ju inte heller så mycket. Hur många har dom skeppat till butik? vilket inte heller hade sagt något, än. Tror vi får vänta lite på säkrare siffror innan vi drar allt för stora slutsatser. Men att Sony sålt några fler är väl ändå ställt utom allt rimligt tvivel så här långt

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Shipped != Sold.

Letade du efter den här ≠?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Det är klart dom GJORT. Dom är ju sålda till butik! Men om butiken inte säljer, dvs att dom står kvar på hyllan. Så beställer ju butiken inga fler. Så kontentan blir ju att siffrorna egentligen inte säger något. Sony har uppskattat att dom sålt till slutkund ca 7 miljoner. Det säger ju inte heller så mycket. Hur många har dom skeppat till butik? vilket inte heller hade sagt något, än. Tror vi får vänta lite på säkrare siffror innan vi drar allt för stora slutsatser. Men att Sony sålt några fler är väl ändå ställt utom allt rimligt tvivel så här långt

Att Sony skeppat 7 miljoner enheter till kund säger mer än 5 miljoner till distributörer, jag har inte hört något om att Microsoft inte kunna möta efterfrågan på xbox vilket Sony haft problem med ps4:an, vilket indikerar att efterfrågan på Ps4 är större och båda företagen har kunnat producera ungefär lika många enheter per månad.

Det företagen tjänar pengar på är ju försäljning av fysisk och digital media, att de går plus några dollar per såld konsol är inget som generar någon särskilt stor vinst. När väl en konsol har nått slutkund då tjänar företagen pengar, inte när återförsäljare köpt in dem på lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Det skulle vara kul att se hur många konsoller, Sony skeppat till butik. Sist jag hade ett TV-Spel, var när jag köpte Ps1 1991. Med Ridge Racer och ett kass spel som hette shellshock. Men gud vad kul man hade under åren, när spelen fylldes på. Tror alla kommer få kul med sina konsoller oavsett märke. Framförallt om något, eller några år. När båda konsollerna har välfyllda spelbibliotek. Men att Ps 4an har lite vassare hårdvara är ju odiskutabelt. Men vill man se spelen i all sin glans väljer man ju ändå att spela på PC.

Skitcoolt, speciellt med tanke på att ps1 släpptes 94 i Japan och 95 i EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Det är klart dom GJORT. Dom är ju sålda till butik! Men om butiken inte säljer, dvs att dom står kvar på hyllan. Så beställer ju butiken inga fler. Så kontentan blir ju att siffrorna egentligen inte säger något. Sony har uppskattat att dom sålt till slutkund ca 7 miljoner. Det säger ju inte heller så mycket. Hur många har dom skeppat till butik? vilket inte heller hade sagt något, än. Tror vi får vänta lite på säkrare siffror innan vi drar allt för stora slutsatser. Men att Sony sålt några fler är väl ändå ställt utom allt rimligt tvivel så här långt

Skönt att se att någon använder hjärnan Sen att 5 miljoner kanske inte har nått ut till slutkund det är ju en annan sak

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |