Lian Li förhandsvisar PC-V2130

Permalänk
Melding Plague

Lian Li förhandsvisar PC-V2130

Många entusiaster minns säkert Lian Lis forna flaggskepp PC-V2100 från år 2005. Nu förhandsvisar bolaget en uppfräschning av ursprungsdesignen, som får ett omarbetat inre.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Rätt snygg!

Permalänk
Medlem

Eh, föregående modell, utan det omarbetade inre hade utrymme för HPTX om jag inte misstar mig. OK utbudet är idag begränsat så det kanske inte är värt att satsa på det, men varför begränsa sig? Kostnadsnedskärningar?

Permalänk
Avstängd

Lian-Li gör nog de fulaste chassina på marknaden. Detta är inget undantag. Förutom det estetiska så är det ganska meh.. Och priset på detta "meh.." kommer nog vara ganska högt med tanke på att det är Lian-Li som gjort chassit.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Som vanligt snyggt gjort, inget billigt plåt/platsbjäbb för småbarn som många andra tillverkare. Stilrent och kvalitet - MEN - varför alla 5.25... bort bort (eller bjud på liknande EX36). Mer 3.5/2.5. En 5.25 kanske för folk som lever i dåtiden med skivor eller vill få in en fläktkontroller/diskaktivitet.
Kommer nog inte vara gratis men vi som inte är så priskänsliga bryr oss inte.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Lian-Li gör mycket snygga chassin, till skillnad från många andra med "tuffa" plast-skräp fronter, färgade fläktar och annat fjortis-bling.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Tokfult tycker jag faktiskt. Konstruktionsmässigt är Lian Li väldigt bra, men många av deras modeller ser väldigt konstiga ut utvändigt. Sedan måste jag ifrågasätta alla dessa 5.25-platser år 2014 plus att diskburen inte är uppdelad - antingen sitter hela buren där eller så är man helt utan 2.5/3.5-platser. Fractal och Corsair har betydligt bättre invändig design vad gäller dessa områden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Ful front

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Lian-Li gör nog de fulaste chassina på marknaden. Detta är inget undantag. Förutom det estetiska så är det ganska meh.. Och priset på detta "meh.." kommer nog vara ganska högt med tanke på att det är Lian-Li som gjort chassit.

Håller med, och utöver det så känns det ofta som att layouten gjorts av någon som aldrig hållt på med en dator ....
Marknaden är fortfarande vidöppen för bra alu-chassin !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Lian-Li gör nog de fulaste chassina på marknaden. Detta är inget undantag. Förutom det estetiska så är det ganska meh.. Och priset på detta "meh.." kommer nog vara ganska högt med tanke på att det är Lian-Li som gjort chassit.

Ja,om man gillar plast och färgglada fläktar så förstår jag att du inte gillar detta chassiet.För mej som gillar aluminium och minimalt med bling så är Lian li:s och vissa Silverstone chassien de absolut snyggaste som finns.

Som många sagt tidigare,varför så många 5.25 platser?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Inaktiv

Ännu mer skrammel från Lian-Li.

Permalänk
Inaktiv

Lian Li gör häftiga chassin, men jag hoppas att detta inte är lika hemskt att bygga i som flera av deras tidigare modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Äsch, så ful var den inte. Den är nog snyggare i verkligheten också. Jag gillar att hela chassit är i aluminium.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Hade de inte kunnat spraya insidan svart så den matchade resten av chassit? Ser ut som en låda från 90-talet

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

På versionen före finns plats för en 360 radiator i toppen , varför inte behålla den möjligheten ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Ser riktigt snyggt ut.

Bredden känns lite liten dock, inte säker på om de större luftkylarna skulle få plats.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Har två Lian Li lådor:
-Mycket god passform
-Tysta
-Bra detaljarbete
-Påkostat

Denna låda är ca 3ggr för stor bara...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av trickysaer:

Hade de inte kunnat spraya insidan svart så den matchade resten av chassit? Ser ut som en låda från 90-talet

Varför lägga pengar och öka priset på något helt onödigt?

Man kan inte se insidan utifrån, varför då bry sig om att göra insidan "snygg"?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför lägga pengar och öka priset på något helt onödigt?

Man kan inte se insidan utifrån, varför då bry sig om att göra insidan "snygg"?

Det är väl ändå något som är subjektivt? Vad du finner onödigt eller nödvändigt kan vara tvärtom för någon annan, jag tycker den "cleana" aluminium-looken tycker jag är hemsk får mina tankar att direkt föras till billiga gamla arbetsstationer ifrån dell och hp. Även om detta inte är ett bling-chassi med fönsterpaneler som gör att man kan se in så tycker jag fortfarande insidan är ful, punkt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ser riktigt snyggt ut.

Bredden känns lite liten dock, inte säker på om de större luftkylarna skulle få plats.

Hur menar du nu? "För övriga komponenter ryms CPU-kylare på upp till 18 cm"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimbaa:

Hur menar du nu? "För övriga komponenter ryms CPU-kylare på upp till 18 cm"

Hade ett lian li för några år sedan runt 22-23cm brett där jag upptäckte att det saknades ~1 cm för att få in en vanlig fet luftkylare. Du får hoppas att specen stämmer om du tänker införskaffa ett

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av trickysaer:

Det är väl ändå något som är subjektivt? Vad du finner onödigt eller nödvändigt kan vara tvärtom för någon annan, jag tycker den "cleana" aluminium-looken tycker jag är hemsk får mina tankar att direkt föras till billiga gamla arbetsstationer ifrån dell och hp. Även om detta inte är ett bling-chassi med fönsterpaneler som gör att man kan se in så tycker jag fortfarande insidan är ful, punkt.

Ja, det är väl klart det är subjektivt, jag frågade bara varför då insidan aldrig kommer synas. Sitter du med sidopanelen avtagen så tror jag du gör något fel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har V2120B, alltså modellen innan denna och inom kvalité så finns det nog inte mycket bättre. Dock inom funktion samt kabeldragning så är det antagligen en av de värsta chassin som finns. Detta var dock något jag förväntade mig eftersom jag hade haft Lian Li innan, men med lite buntband samt buntbandshållare blev det helt okej och det är utan tvekan värt med tanke på kvalitén.

Förresten köpte jag den för 50%(+5% Sweclockers rabatt) billigare hos CDON, så tror jag gjorde en ganska bra affär.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Lian Li har tyvärr hamnat på efterkälken dom senaste 8 åren, många av deras nuvarande chassin saknar saker som vi tar för givet och dom har helt vansinniga priser, vem betalar 4000kr för ett chassi? Cooler Master kan göra snygga chassin i Aluminium men tyvärr fokuserar dom enbart på deras plastiga styggelser.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, det är väl klart det är subjektivt, jag frågade bara varför då insidan aldrig kommer synas. Sitter du med sidopanelen avtagen så tror jag du gör något fel.

Fast det behöver väl inte vara fel? Jag kanske tycker att chassit är bra annars, bra byggt osv - men kanske vill ha en fönsterpanel till chassit, då kommer det se hemskt ut. Sen att de inte lägger onödiga pengar på innandömet, hur dyrt är det att spraymåla egentligen? Kan ju knappast innebära en 15%-ig ökning av totalkostnaden t ex.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Håll diskussionen på en saklig nivå och undvik pajkastning.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Gud vad "billigt" utseende Lian Li alltid har.. silvrigt chassi. Har dom inte kommit på idéen om att det kanske är snyggare och mer attraktivt med svart insida eller kanske mörkgrönt? Jämt ser man deras ljusa chassin.. smasklöst tycker jag och överpris tar dom oftast med.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av trickysaer:

Fast det behöver väl inte vara fel? Jag kanske tycker att chassit är bra annars, bra byggt osv - men kanske vill ha en fönsterpanel till chassit, då kommer det se hemskt ut. Sen att de inte lägger onödiga pengar på innandömet, hur dyrt är det att spraymåla egentligen? Kan ju knappast innebära en 15%-ig ökning av totalkostnaden t ex.

Fel och fel vet jag inte, det är ju som sagt subjektivt. Jag anser inte att man behöver lägga pengar på något som inte gör någon skillnad, men att alla inte håller med kan man ju aldrig räkna med

Visst, det kanske inte är det dyraste att göra när man bygger ett chassi, men om man då ska modda chassit och stoppa i dit ett fönster så kan man ju samtidigt dra över innandömet en gång med sprayburken... Om det nu inte är svårt, menar jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Som en V2120X ägare tittar jag på V2130 och ser nedgraderingar inte uppgraderingar. Lägre prisklass på denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Gud vad "billigt" utseende Lian Li alltid har.. silvrigt chassi. Har dom inte kommit på idéen om att det kanske är snyggare och mer attraktivt med svart insida eller kanske mörkgrönt? Jämt ser man deras ljusa chassin.. smasklöst tycker jag och överpris tar dom oftast med.

De släpper ofta en variant som är helsvart också.

Skrivet av str8forthakill:

Som en V2120X ägare tittar jag på V2130 och ser nedgraderingar inte uppgraderingar. Lägre prisklass på denna?

Tror jag håller med där... enda förbättringar jag ser är fler hål för kabeldragning i moderkortsplåten.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!