Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

LG G3 får 5,5"-skärm med WQHD-upplösning

LG G3 får 5,5"-skärm med WQHD-upplösning

Koreanska LG:s annalkande flaggskepp listas nu hos amerikanska Sprint, som ger ytterligare indikationer om att LG G3 får en 5,5-tumsskärm med 2 560 x 1 440 pixlar.

Läs artikeln

Lär fan bli nice asså!

Det är ju tamejfan ett skämt.
Våra TV-apparater på upp till 100" har 1080P.
Men en sketen telefon skall ha 2560x1440.

Skrivet av Lifooz:

Sätt dig 20 cm framför teven och berätta sedan hur det ser ut.

Tills jag får se en sådan skärm i verkligheten vet jag inte om jag ska säga bu eller bä för den upplösningen.

Tja orkar telefonen driva runt skärmen i den upplösningen så...
Fast sådär jättenödvändigt är det väl inte med 2560x1440 på 5,5".

Men det är flådigt, coolt och skapar intresse och det är väl det som är den största poängen.

Skrivet av Lifooz:

det säger ju sig självt. Det är ju en aning billigare att göra en sådan skärm för en liten telefon jämfört med en 100" TV, dessutom vem skulle ha råd att köpa en sån? Uppenbarligen inte tillräckligt många för att dem ska börja produceras.

Batteritid: 2 sekunder

Ge mig hellre en telefon med lång batteritid och som fungerar i ur och skur: Som inte stänger av sig eller kräver omstarter. Som är lättförståelig och pedagogisk.

Skrivet av warh0g:

Sätt dig 20 cm framför teven och berätta sedan hur det ser ut.

Synd att samma argument inte fungerar för en datorskärm som jag sitter 40-50 cm ifrån men har 1080p den med. 20cm? Skämt-o-sido närsynt much? D:

Skrivet av SweMerlin:

Ge mig hellre en telefon med lång batteritid och som fungerar i ur och skur: Som inte stänger av sig eller kräver omstarter. Som är lättförståelig och pedagogisk.

Här har du en som passar in på din beskrivning!

http://www.siba.se/product/16835531/caterpillar-b100-svart-?ref=section&sec=1405401093214339261715

Skickades från m.sweclockers.com

Det är intressant hur många nyhetssidor som skriver Snapdragon 800 när det är basbandsversionen på modemet som står med i profilen och inte vilken SoC den har (förutom att den kommer från Qualcomm).

Inte 4K, då får det vara!

Förut har inte SweClockers haft nyheter om mobiltelefoner.
Men på senaste har det varit artiklar om både Samsung Galaxy S5 och LG G3.
Hur kommer det sig?
Har SweClockers börja rikta in sig på mobiler nu?

Hursomhelst, min telefon är 5", jag tycker det räcker ganska bra.
Hur länge ska telefonerna gå mot att bli större och större?
Det känns som dom blir ohållbart i längden.

Lite onödigt med WQHD upplösning om man ska använda den som telefon.
Men coolt om man vill monterna den i en headgear och ha den som VR hjälm som Occulus Rift eller nåt.

Skrivet av Lifooz:

Jupp, och sen klagar TV-tillverkarna, TV-försäljarna och elektronikbranschen på att folk inte köper TV.

Skrivet av rektor:

5,5" och 6" är snart standard i Asien, så get over it...

Skrivet av Nisse86:

Batteritid: 2 sekunder

Äh vad löjligt. LG G2 har skitbra batteritid, inget talar precis för att G3 får sämre.

Skrivet av SweMerlin:

https://ezimbabwe.files.wordpress.com/2013/08/nokia-3310.jpg

Själv är jag nöjd med 1280x768 på min 4,5" men vad vinner man på högre ppi än det? Jag tycker inte det ser pixligt ut på min i alla fall.

Skrivet av rektor:

Hur kommer det sig?

Hursomhelst, min telefon är 5", jag tycker det räcker ganska bra.

Lite onödigt med WQHD upplösning om man ska använda den som telefon.
Men coolt om man vill monterna den i en headgear och ha den som VR hjälm som Occulus Rift eller nåt.

Vad jag minns kom det nyheter o rykten om iphone 4 här på swec innan den kom och det är ju 2010.

Skrivet av mfm:

5,5" och 6" är snart standard i Asien, så get over it...

Meh, vet i fan, jag är ingen förespråkare för Äpple iFån men den de har håll sig till 4-tums skärm eller mindre i alla generationerna. Förvisso finns det rykten om en 5-tummare. Men när det handlar om äpple produkter ska man ta allting med en nypa salt.

Så länge luren får plats i en jeansficka så är det en okej storlek för mig. Min xperia Z är på gränsen så något större än det går bort... Ang upplösning så har jag noll användning av något högre än 1080p på telfonen...

Tror inte WQHD och Snapdragon 800/801 är en sån bra kombination.

Även om jag aldrig igen kommer köpa något från LG så gillar jag trenden.
5" är för litet, så 5,5" blir nog ganska perfekt, och ännu bättre när de höjer upplösningen också.

Tycker egentligen att 1080p är onödigt men kan i nån mån förstå argumentet att videoklipp kan ses i nativeupplösning, det här är däremot bara dåligt och onödigt!

Kan tänka mig testa denna istället för SGS5 även om den höga upplösningen är sjukt onödig - 1080/1200p räcker gott och väl.

Skrivet av rektor:

Hur kommer det sig?
...

Tja mobiltelefoner är ju embedded datorer, och med diverse dockor etc kan de användas som mini-laptopar, mediaspelare etc.
Så det överlappar ju med PC-bruk också.

Skrivet av Arazand:

Synd att samma argument inte fungerar för en datorskärm som jag sitter 40-50 cm ifrån men har 1080p den med. 20cm? Skämt-o-sido närsynt much? D:

PPI?

Angående att den listas med en snapdragon 800, så är det väl inte helt osannolikt att de faktiskt har skrivit fel. Har väl hänt tidigare, Tele2 listar ju till exempel snapdragon 801 som 800 på några av deras mobiler av någon märklig anledning.

Jag är orolig för hur stor nästa Nexus kommer bli. Jag vill ha en ny nexus-mobil men inte en större enhet än Nexus 4. Det blir kanske ingen ny mobil...

Skrivet av Dunder:

Även om jag aldrig igen kommer köpa något från LG så gillar jag trenden.
5" är för litet, så 5,5" blir nog ganska perfekt, och ännu bättre när de höjer upplösningen också.

5,5" är ganska perfekt, men jag tror att skillnaden mellan 400 PPI och ännu högre bara kommer märkas på batteritiden.

Skrivet av mfm:

5,5" är ganska perfekt, men jag tror att skillnaden mellan 400 PPI och ännu högre bara kommer märkas på batteritiden.

Jao, jag kommer nog inte själv ha högre än 1080p som krav på nästa mobil, men om trenden går mot högre upplösningar tvingar det tillverkarna att förbättra både prestanda och batteritid.