Google Glass säljs för 1 500 dollar i USA den 15 april

Permalänk
Medlem

Har svårt att säga vad jag skulle använda dem till, men lite sugen blir man ändå.
Fast $1500 är relativt mycket pengar för något jag verkligen inte behöver

Permalänk
Medlem

Precis i likhet med "smarta" klockor så tror jag detta kommer att försvinna tämligen snabbt.
För det första, nej...varken nån av dessa 2 produkter ser varken ut som en riktig klocka eller ett par snygga glasögon. Bara det räcker för dom flesta att strunta i att köpa dom tror jag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Nice! Varifrån får du det för 9000kr? Hittar bara info om 1500dollar, vilket är ca 10000sek + moms + tull.

http://www.valuta.se/

9781,20 kr

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

9781:- är ju närmare 10 000:- än 9000:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Precis i likhet med "smarta" klockor så tror jag detta kommer att försvinna tämligen snabbt.
För det första, nej...varken nån av dessa 2 produkter ser varken ut som en riktig klocka eller ett par snygga glasögon. Bara det räcker för dom flesta att strunta i att köpa dom tror jag.

Enda undantaget är Moto 360 - https://moto360.motorola.com - en smartklocka som faktiskt ser rätt trevlig ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

9781:- är ju närmare 10 000:- än 9000:-.

Orkade inte skriva hela summan. Men nu gjorde jag det.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag använder redan glasögon, skulle bara tycka det var en fördel om jag kunde få upp information i dem med. Extremt tveksam till hela ta bilder och spela in video grejen dock, det öppnar upp för en hel del frågeställningar.

Visa signatur

Work - Lenovo X220T CI7 8GB/120 SSD 3G | Galaxy Note Pro 12.2 4G | Galaxy Note 3 |
Game - CI7 4770K 120 SSD 16GB GTX 780 | Samsung Galaxy Tab S 10,5" | Samsung Galaxy Tab S 8.4" 4G | Lumia 920 |

Permalänk

Finns det någon Google-store i USA där man kan få leka med dessa?

Permalänk
Medlem

Kommer dem i gult GUNNAR-utförande? Givet köp i så fall!

Oh the irony..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Så snart kommer folk gå runt med google glasses, en dyr smartphone med tillhörande klocka och plånkan på sig. Tacksamt rånoffer!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Man måste vara en extrem nörd om man använder sådana brillor.

Även om de var gratis hade jag inte brytt mig att använda dem. Det ser fjantigt ut.

Nu citerar säkert någon och säger att de ser ut som vanliga glasögon. Mitt svar är: nej, de ser inte ut som vanliga glasögon. Stora metallbågar med en glasbit på ena sidan. Osymmeriskt, fult och nördigt.

Nu sitter du och klagar på att det ser nördigt ut på ett teknikinriktat forum, bara så att du vet.

Permalänk

Dyr glass! Tacka vet jag Piggelin. Den är billig och god.

Permalänk
Medlem

Skrämmande...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Coolt jue ..... givet köp när dom blir vettiga i pris

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:
Dold text

Hoppas det är en extremt tydlig led som inte går dölja eller liknande på dessa som tänds så fort kameran arbetar. Annars lär det komma mängder med "intressanta" videos på folk i ex omklädningsrumm.

Som på mobiler, eller vänta nu...

Permalänk
Avstängd

Så nu måste man stå ut med glassholes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jo, så långt är jag med. Men som svensk måste jag även betala moms + tull, så länge jag inte bor i usa en sväng, och då spelar priset i sek ändå ingen roll. Priset blir väl snarare närmare 13-15tkr som svensk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Så nu måste man stå ut med glassholes!

Bor du i USA?
Annars är det nog fortsatt ganska lugnt...

Permalänk
Skrivet av bakemonster:

Som på mobiler, eller vänta nu...

En gigantisk skillnad är att ett par glasögon reagerar du inte på om någon har på sig, och därför blir det skitenkelt att smygfota. En mobil är inte direkt uppskattad i omklädningsrum och speciellt inte om du riktar mobilens kamera mot folk.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

En gigantisk skillnad är att ett par glasögon reagerar du inte på om någon har på sig, och därför blir det skitenkelt att smygfota. En mobil är inte direkt uppskattad i omklädningsrum och speciellt inte om du riktar mobilens kamera mot folk.

Du tror inte att repliken "ok google, take a photo!" drar till sig en smula uppmärksamhet?

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk

Perfekt! Nu behöver folk inte använda mobilen när de kör bil, nu har de istället all information framför sina ögon hela tiden! #framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse-mobil:

Det såg oerhört fjantigt ut när folk började prata på stan med en telefonenhet utan sladd mot örat, nu är det ingen som reagerar.

Och när headsets kom till. Trodde att varannan person var galen som pratade med sig själv, nu är det ingen som bryr sig om det heller.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

En gigantisk skillnad är att ett par glasögon reagerar du inte på om någon har på sig, och därför blir det skitenkelt att smygfota. En mobil är inte direkt uppskattad i omklädningsrum och speciellt inte om du riktar mobilens kamera mot folk.

Sant, vilken tur att dom inte ser ut precis som ett par glasögon då.
Finns kamera på klockor nuförtiden med btw.

Jag tror ditt intresse för omklädningsrum är större än dom flesta andras.

Permalänk
Skrivet av bakemonster:

Sant, vilken tur att dom inte ser ut precis som ett par glasögon då.
Finns kamera på klockor nuförtiden med btw.

Jag tror ditt intresse för omklädningsrum är större än dom flesta andras.

Jag vill bara att man inte ska kunna filma utan att det syns tydligt som fan, är det för mycket begärt? Visst de som vill smygfilma kommer fortsätta men man behöver inte göra det för enkelt. Dagens modeller är ju inte lika glasögon men det kommer de vara i framtiden. Du tycker ju uppenbarligen det är bra och det är ju kul för dig. Men jag har inte provat några eller sätt IRL så det kan mycket väl vara så redan nu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker Google Glass är en cool produkt men jag känner stort obehag över att google försöker samla information om allt och alla hela tiden. Hittils har det räckt med att jag helt enkelt låter bli att använda deras grejjer men nu när många kommer springa runt med Google Glass och automatisk ansiktsigenkänning osv har jag inte längre möjlighet att slippa undan.

Det här kommer bli långt värre än att försöka gömma sig för den påträngande polaren som leker partyfotograf. Solbrillor och hoodietröja?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag vill bara att man inte ska kunna filma utan att det syns tydligt som fan, är det för mycket begärt? Visst de som vill smygfilma kommer fortsätta men man behöver inte göra det för enkelt. Dagens modeller är ju inte lika glasögon men det kommer de vara i framtiden. Du tycker ju uppenbarligen det är bra och det är ju kul för dig. Men jag har inte provat några eller sätt IRL så det kan mycket väl vara så redan nu.

Om man tvunget ska hålla på att smygfilma finns det billigare och bättre alternativ än ett par glasögon för 10.000, google glasses gör ingen skillnad alls här, mest det jag vill komma fram till.

Permalänk
Medlem

Skulle inte de kosta typ 2000-3000kr när de släpps?

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Kommer hela tiden att tänka på filmen The Jerk och hans glasögonuppfinning när jag ser Google Glass.
Slutar med att folk blir vinögda efter långvarigt bruk
Bra film btw.

Kan nog bli ett köp när de väl släpps till oss konsumenter, bara de absolut inte kostar mer än nu.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan skicka in sina Ray-Ban Club Master glasögon till google så fårt dom installera det på dom, skulle vara awesome och jag skulle lätt betala.

Ray-Ban Google Glass ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Du tror inte att repliken "ok google, take a photo!" drar till sig en smula uppmärksamhet?

Men om framtidens glasögon kan läsa personers tankar då? då behöver man ju inte kommendera glasögonen via mun.
#framtiden

Dock hoppas jag inte dom lägger till en kamera i framtidens Google Glass för då skulle det inte se ut som glasögonen längre.
Men om, tänk att personer skulle börja skapa appar anpassade för Google Glass och den funktionen så man kan se igenom persons kläder.
Hemskt, speciellt när det finns massa pedofiler lösa och våldtäktsmän.