Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Google Glass säljs för 1 500 dollar i USA den 15 april

Google Glass säljs för 1 500 dollar i USA den 15 april

Inför den väntade konsumentlanseringen i slutet av året öppnar Google upp Explorer-programmet för fler utvecklare, som återigen kan delta och få tillgång till Google Glass för 1 500 dollar.

Läs artikeln

Google Glass, vet inte om det är lite av en gimmick, skulle vilja se att glaset på bågarna projekterar upp en bild på insidan av glaset istället (lite som Mr.Bond har), det är vi nog långt ifrån dock.

EDIT: Det verkar den ju redan göra, haha. Va inget

Däremot så är ju detta tyvärr lite av en stalkers dröm tror jag ;/

Det har allitd varit lite av en meningslös "Vill ha" produkt för mig. Slår även vad om att jag hade fått extrem migrän att vara tvungen att titta upp i en lilla prisman hela tiden. xD Men fortfarande "Vill ha" faktorn är meningslöst hög.

Jag vill ha!

Man måste vara en extrem nörd om man använder sådana brillor.

Även om de var gratis hade jag inte brytt mig att använda dem. Det ser fjantigt ut.

Nu citerar säkert någon och säger att de ser ut som vanliga glasögon. Mitt svar är: nej, de ser inte ut som vanliga glasögon. Stora metallbågar med en glasbit på ena sidan. Osymmeriskt, fult och nördigt.

Skrivet av spaceslee:

1500 dollar.

Haha, bittert. Dom tog bort min post.

Intressant nyhet likaså. Priset är ju självklart inget för dödliga. Men konsument produken kommer säkerligen vara billigare.

Skrivet av Snill3t:

Även om de var gratis hade jag inte brytt mig att använda dem. Det ser fjantigt ut.

Det såg oerhört fjantigt ut när folk började prata på stan med en telefonenhet utan sladd mot örat, nu är det ingen som reagerar.

Jävlar va dom safta på med priset asså!

Nej, inte ens om Google betalade mig $1500 så skulle jag ta på mig det där missfostret.

De fåntrattar som kommer springa runt och filma med de där bör för övrigt bestraffas med gatlopp.

Active fy fan va snygga

För de priset väljer jag 3-5st Oculus rift för att kunna se film och spela ihop i lan med vänner och familj, än ett par google glasögon.

Skrivet av Snill3t:

Nu citerar säkert någon och säger att de ser ut som vanliga glasögon. Mitt svar är: nej, de ser inte ut som vanliga glasögon. Stora metallbågar med en glasbit på ena sidan. Osymmeriskt, fult och nördigt.

Nja, men kanske att du ger intryck av att vara ytlig i inlägget?
För mig är det viktigare att ha ett intressant liv än att personer jag inte känner och som jag inte bryr mig om tycker att jag ser bra ut.

Hoppas X-ray mode ingår för de 1500$ man betalar, annars är det ju inte värt det

SÅnna VILL man ju bara ha Men aldrig att jag skulle betala så mycket för en "skojig" sak som jag inte har någon nytta av engeltigen

Skrivet av SolidReactor:

För de priset väljer jag 3-5st Oculus rift för att kunna se film och spela ihop i lan med vänner och familj, än ett par google glasögon.

Facepalm..

1500$ är jädrigt dyrt, man kan få en dajmstrut för drygt 20kr.

Skrivet av Snill3t:

Vad gör du här på SweClockers? Skämt åsido!

Skulle fan vilja ha dom lätt

Meh, USA hit och dit. Gogo Nordic! Köper direkt!

Skrivet av Ratatosk:

1500$ är jädrigt dyrt, man kan få en dajmstrut för drygt 20kr.

Japp, cirka 489 stycken.

1500 dollar för lite svettig glass, hallelujah.

9000kr?! Nej aldrig! Inte värt!

Skrivet av Snill3t:

Förstå när det går att köpa slipade glas till dessa! Ja, det kommer säkert se lite muppigt ut idag. Fast om några år när folk har blivit vana med det, så kommer det vara en bagis.

Som någon skrev tidigare...headset..vafan var det för något för 5 år sedan!?

"Han måste vara störd, han pratar med sig själv" gick snacket..

Skrivet av Cooling23:

9000kr?! Nej aldrig! Inte värt!

Nice! Varifrån får du det för 9000kr? Hittar bara info om 1500dollar, vilket är ca 10000sek + moms + tull.

Jag tvivlar starkt på att dessa Google Glass fungerar ens en bråkdel så bra som varje video påstår...

Skrivet av tvelander:

Skulle fan vilja ha dom lätt

Samma här!

Dold text

Hoppas det är en extremt tydlig led som inte går dölja eller liknande på dessa som tänds så fort kameran arbetar. Annars lär det komma mängder med "intressanta" videos på folk i ex omklädningsrumm.

Skrivet av DDemis:

Facepalm..

Ellerhur! priset är tok för högt, kul att du håller med............

Ingår wallhack?

En liten video ifrån Tested.com om just google glass. Kanske är någon som kommer tycka det är intressant.