Permalänk

Varning för AMD APU E1-2100

Hejsan, fick kolla på polarens nya dator som verkade ha något knas med sig då den presterade abysmalt, det han beskrev var CPU-spikar på 100% och det var något jag upplevt genom defekta SSD:ar för något år sedan. Tog hem och kikade på den, installerade om med 3 olika hårddiskar, men problemet kvarstod.

Kollade då upp vad det var för hårdvara och såg att det var en AMD E1-2100 (2x1.0 GHz) med 4 GB ram. "Detta borde ju duga", tänkte jag, och fortsatte förundras över varför en så ny processor inte klarade Youtube 720p utan att det blerv bildspel med 2-3 FPS. Sökte mer på nätet och fann till min förvåning att det ej var fel på skiten, utan att detta är prestandan min vän betalat 3000 kronor för. Jag testade för skojs skull att sätta in en sprillans Samsung EVO 240 GB SSD men kunde tyvärr ej märka någon nämnvärd skillnad då CPU idlar på 60% och kör 100% så fort man gör minsta småsak.

Antingen är detta en varning för detta totala skräp, eller så vet någon som läser detta hur man kringgår denna fantastiskt usla prestanda. Och detta kommer från en tidigare rabiat AMD-fanboy.

Permalänk
Medlem

Den CPUn slås med Intels Atom så det är inte så konstigt att den är seg som sirap. Det är nog tänkt att man ska köra hårdvaruaccelerering så långt det går när man tittar på video. Här ser du hur den ligger mot andra CPUer http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+E1-2100+APU 607 poäng jämfört mot i7-2600 på 8309

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Tss har 2st bärbara med E1 till mina döttrar.
Dom ligger på 1-2% passivt, kanske kasta bloatware å confa upp systemet lite?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Off topic men är detta ett ord kidsen använder numera? Btw "finns" det inte ens (än).

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Tss har 2st bärbara med E1 till mina döttrar.
Dom ligger på 1-2% passivt, kanske kasta bloatware å confa upp systemet lite?

Datorn kom med Windows 8 och massa bloat (fick jag berättat för mig) vilket segade ner massa, men med en ren W7-installation gjorde inte saken bättre. Visst, jag överdrev, den hoppar mellan 10-15% IDLE men såfort man gör något, som hoppar mellan flikar och gör mista sak drar det i väg.

Skrivet av Dew87:

Den CPUn slås med Intels Atom så det är inte så konstigt att den är seg som sirap. Det är nog tänkt att man ska köra hårdvaruaccelerering så långt det går när man tittar på video. Här ser du hur den ligger mot andra CPUer http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+E1-2100+APU 607 poäng jämfört mot i7-2600 på 8309

Det jag hade läst, den demolerades med enkelhet av allt vad atom och celeron heter.

Skrivet av Igelkott:

Off topic men är detta ett ord kidsen använder numera? Btw "finns" det inte ens (än).

Du har rätt, funderade själv på detta för några veckor sen och kunde inte hitta att det fanns bland svenska ord, men på engelska betyder det "bottenlös, urusel, usel, urdålig", så min gissning är att det är ett engelskt ord jag (kidsen också?) börjat använda i svenskan mot bättre vetande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Datorn kom med Windows 8 och massa bloat (fick jag berättat för mig) vilket segade ner massa, men med en ren W7-installation gjorde inte saken bättre. Visst, jag överdrev, den hoppar mellan 10-15% IDLE men såfort man gör något, som hoppar mellan flikar och gör mista sak drar det i väg.

Försök installera en ren version Windows 8(.1), är ganska mycket kvickare än W7 på långsamma system enligt min erfarenhet.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Försök installera en ren version Windows 8(.1), är ganska mycket kvickare än W7 på långsamma system enligt min erfarenhet.

Får försöka med det.

Skrivet av Bloopy:

Tss har 2st bärbara med E1 till mina döttrar.
Dom ligger på 1-2% passivt, kanske kasta bloatware å confa upp systemet lite?

Förlåt, men glömde fråga i förra quoten; hur är prestandan annars på dina döttrars datorer? Och är det E1-2100, det finns nämligen ex. E1-2500 som är högre klockad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Hejsan, fick kolla på polarens nya dator som verkade ha något knas med sig då den presterade abysmalt, det han beskrev var CPU-spikar på 100% och det var något jag upplevt genom defekta SSD:ar för något år sedan. Tog hem och kikade på den, installerade om med 3 olika hårddiskar, men problemet kvarstod.

Kollade då upp vad det var för hårdvara och såg att det var en AMD E1-2100 (2x1.0 GHz) med 4 GB ram. "Detta borde ju duga", tänkte jag, och fortsatte förundras över varför en så ny processor inte klarade Youtube 720p utan att det blerv bildspel med 2-3 FPS. Sökte mer på nätet och fann till min förvåning att det ej var fel på skiten, utan att detta är prestandan min vän betalat 3000 kronor för. Jag testade för skojs skull att sätta in en sprillans Samsung EVO 240 GB SSD men kunde tyvärr ej märka någon nämnvärd skillnad då CPU idlar på 60% och kör 100% så fort man gör minsta småsak.

Antingen är detta en varning för detta totala skräp, eller så vet någon som läser detta hur man kringgår denna fantastiskt usla prestanda. Och detta kommer från en tidigare rabiat AMD-fanboy.

vad förväntades utav en processor som är så klen ? jaguar kärnor på 1,0 ghz har jag för mig att det är.

installera någon variant av linux så kanske den klarar sig lite bättre eller windows xp om kompisen din har vett på nätet så att säga och inte laddar ner saker... eller 8,1 utan bloatware.

kika om du kan återställa windows som kom på den och reklamera datorn sedan kika efter bättre begagnat istället på T ex http://www.greentech.se/

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Stöter på dem på jobbet ibland, Inte kul att förklara för någon som inte vet ett skvatt om datorer att datorn är för klen för det hjälpmedelsprogram de behöver.

jag får ideligen förklara att bara för att en dator är "ny" betyder det inte att den är snabb.

Populär modell bland äldre som inte har en susning av vad de köpt:
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/HP-Compaq-100-006eom,909...

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

vad förväntades utav en processor som är så klen ? jaguar kärnor på 1,0 ghz har jag för mig att det är.

installera någon variant av linux så kanske den klarar sig lite bättre eller windows xp om kompisen din har vett på nätet så att säga och inte laddar ner saker... eller 8,1 utan bloatware.

kika om du kan återställa windows som kom på den och reklamera datorn sedan kika efter bättre begagnat istället på T ex http://www.greentech.se/

Jag vet inte vad han förväntade sig, jag har sagt åt honom att inte köpa saker utan att fråga mig, men nu gjorde han inte det och det gick som det gick. Jag sa åt honom att skicka in den till CDON och sa hur man skulle göra det, men han skruvade isär den (moderkort, skärm och allt) för att ta bort hårddisken av någon anlending, så jag är ganska säker på att garantin är körd.

Skrivet av CynXen:

Stöter på dem på jobbet ibland, Inte kul att förklara för någon som inte vet ett skvatt om datorer att datorn är för klen för det hjälpmedelsprogram de behöver.

jag får ideligen förklara att bara för att en dator är "ny" betyder det inte att den är snabb.

Populär modell bland äldre som inte har en susning av vad de köpt:
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/HP-Compaq-100-006eom,909...

Usch, har rätt bra koll på mina bekanta som inTe har någon kolla ö.ht. men din länk var ju rena skräckexemplet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Jag vet inte vad han förväntade sig, jag har sagt åt honom att inte köpa saker utan att fråga mig, men nu gjorde han inte det och det gick som det gick. Jag sa åt honom att skicka in den till CDON och sa hur man skulle göra det, men han skruvade isär den (moderkort, skärm och allt) för att ta bort hårddisken av någon anlending, så jag är ganska säker på att garantin är körd.

Usch, har rätt bra koll på mina bekanta som inTe har någon kolla ö.ht. men din länk var ju rena skräckexemplet.

Smarta kompisar du har

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Förlåt, men glömde fråga i förra quoten; hur är prestandan annars på dina döttrars datorer? Och är det E1-2100, det finns nämligen ex. E1-2500 som är högre klockad.

Prestandan är som den bör vara vid dessa typer av CPU´er.
Dvs gör ALDRIG multitasking, låt varje operation bli klar innan du kör på nästa program.
Å confa systemet menar jag att inaktivera/avinstallera alla onödiga operationer (ex: superfetch, windows search / font cache m.fl)
Om du vill ha siffror så kan du glömma det, jag har annat än att se en 3Dmark/winbench på feta 50 :/

Men sen att använda den för ren surf eller se på youtube, köra nå i word så är den en klockren barn/surfdator.
Ex så klarar den att köra sims3.

Summering: En dator som med enkla krav lätt klarar av dina/ditt behov, dock ska du ge den tid å gärna låta en expert gå igenom systemet.
Du bör heller inte installera 100 olika bra att ha program utan att nöja dig med 3-4 program/spel.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Stöter på dem på jobbet ibland, Inte kul att förklara för någon som inte vet ett skvatt om datorer att datorn är för klen för det hjälpmedelsprogram de behöver.

jag får ideligen förklara att bara för att en dator är "ny" betyder det inte att den är snabb.

Populär modell bland äldre som inte har en susning av vad de köpt:
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/HP-Compaq-100-006eom,909...

Man blir förvånad över att dom ens säljer den där. De kommer ju inte få nöjda återkommande kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

Man blir förvånad över att dom ens säljer den där. De kommer ju inte få nöjda återkommande kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

spelar mindre roll, det finns 2miljoner fler som väntar i kön utanför MM bara för att komma in höra säljsnack..
dom vet att alla större el-kedjor gör exakt samma sak.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Man blir förvånad över att dom ens säljer den där. De kommer ju inte få nöjda återkommande kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av jonatan80:

spelar mindre roll, det finns 2miljoner fler som väntar i kön utanför MM bara för att komma in höra säljsnack..
dom vet att alla större el-kedjor gör exakt samma sak.

Om du nu läser aftonbladet å göra dina internetbetalningar å kanske ser en å annat klipp på youtube enbart på denna.
Säg varför behöver du annat?
Behöver du en 20k dator för å läsa av en hemsida?
Du kan med en 500kr mobil läsa av internet å göra betalningar. Varför ska prestandan vara 100ggr mer på stationär för exakt samma ändamål?

Mupp å Jonatan80, förklara gärna vad som fattas i denna maskin för att klara det tänkta behovet å vad som skulle göra den enkla användaren så missnöjd.
EEEpc, kommer ni ihåg denna? Prestanda gick inte ens att mäta, men folk å företag handlade denna som godis ändå, varför? För att den räckte till.

Edit: Jag är inte missnöjd som ni kanske redan förstått, en enkel å mer än tillräcklig barndator.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Om du nu läser aftonbladet å göra dina internetbetalningar å kanske ser en å annat klipp på youtube enbart på denna.
Säg varför behöver du annat?
Behöver du en 20k dator för å läsa av en hemsida?
Du kan med en 500kr mobil läsa av internet å göra betalningar. Varför ska prestandan vara 100ggr mer på stationär för exakt samma ändamål?

Mupp å Jonatan80, förklara gärna vad som fattas i denna maskin för att klara det tänkta behovet å vad som skulle göra den enkla användaren så missnöjd.
EEEpc, kommer ni ihåg denna? Prestanda gick inte ens att mäta, men folk å företag handlade denna som godis ändå, varför? För att den räckte till.

Edit: Jag är inte missnöjd som ni kanske redan förstått, en enkel å mer än tillräcklig barndator.

ja sitter just nu och skriver på en Eee-pc 900. den är liten går bara göra en sak samtidigt. windows funkar inte alls (kör linux)

köpte den av en polare. hon hade betalat nästan 4000kr (2004) och hon tröttnade snabbt då den inte ens gick att ha som plugg dator. ja fick köpa den för en 10bitars tårta & en påse bullar.

den datorn funkar säkert som säljs på MM men den är INTE värd 4000kr ja satte ihop en dator till en arbetskollega för hälften & hon fick dubbel prestanda.

det går att hitta stationära med i3 eller liknande prestanda för den prislapen..

varför ha mer prestanda än vad man behöver
? jadu då slipper man känna sig lurad då den bara klarar av en sak i taget.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Om du nu läser aftonbladet å göra dina internetbetalningar å kanske ser en å annat klipp på youtube enbart på denna.
Säg varför behöver du annat?
Behöver du en 20k dator för å läsa av en hemsida?
Du kan med en 500kr mobil läsa av internet å göra betalningar. Varför ska prestandan vara 100ggr mer på stationär för exakt samma ändamål?

Mupp å Jonatan80, förklara gärna vad som fattas i denna maskin för att klara det tänkta behovet å vad som skulle göra den enkla användaren så missnöjd.
EEEpc, kommer ni ihåg denna? Prestanda gick inte ens att mäta, men folk å företag handlade denna som godis ändå, varför? För att den räckte till.

Edit: Jag är inte missnöjd som ni kanske redan förstått, en enkel å mer än tillräcklig barndator.

Även den enkla användaren skulle bli missnöjd med prestandan, minsta sak känns så otroligt segt, för en modern dator, oavsett vad man tänkt göra. När en motsvarande dator med Intel (för samma pengar) med enkelhet springer i cirklar runt denna undrar man vad e1-2100 har för existensberättigande.

Skrivet av jonatan80:

ja sitter just nu och skriver på en Eee-pc 900. den är liten går bara göra en sak samtidigt. windows funkar inte alls (kör linux)

köpte den av en polare. hon hade betalat nästan 4000kr (2004) och hon tröttnade snabbt då den inte ens gick att ha som plugg dator. ja fick köpa den för en 10bitars tårta & en påse bullar.

den datorn funkar säkert som säljs på MM men den är INTE värd 4000kr ja satte ihop en dator till en arbetskollega för hälften & hon fick dubbel prestanda.

det går att hitta stationära med i3 eller liknande prestanda för den prislapen..

varför ha mer prestanda än vad man behöver
? jadu då slipper man känna sig lurad då den bara klarar av en sak i taget.

Visst var Atom ingen prestanda-best, men den var rappare på sin tid än vad denna är nu. Den första Eee kom 2007, och Eee 90x kom 2008.

Skrivet av Bloopy:

Prestandan är som den bör vara vid dessa typer av CPU´er.
Dvs gör ALDRIG multitasking, låt varje operation bli klar innan du kör på nästa program.
Å confa systemet menar jag att inaktivera/avinstallera alla onödiga operationer (ex: superfetch, windows search / font cache m.fl)
Om du vill ha siffror så kan du glömma det, jag har annat än att se en 3Dmark/winbench på feta 50 :/

Men sen att använda den för ren surf eller se på youtube, köra nå i word så är den en klockren barn/surfdator.
Ex så klarar den att köra sims3.

Summering: En dator som med enkla krav lätt klarar av dina/ditt behov, dock ska du ge den tid å gärna låta en expert gå igenom systemet.
Du bör heller inte installera 100 olika bra att ha program utan att nöja dig med 3-4 program/spel.

Det var inga prestandatester jag tänkte på, utan just döttrarnas alldagliga användande. Ska testa med Windows 8/8.1 och se om det blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

1. Även den enkla användaren skulle bli missnöjd med prestandan, minsta sak känns så otroligt segt, för en modern dator, oavsett vad man tänkt göra. När en motsvarande dator med Intel (för samma pengar) med enkelhet springer i cirklar runt denna undrar man vad e1-2100 har för existensberättigande.

2. Visst var Atom ingen prestanda-best, men den var rappare på sin tid än vad denna är nu. Den första Eee kom 2007, och Eee 90x kom 2008.

3. Det var inga prestandatester jag tänkte på, utan just döttrarnas alldagliga användande. Ska testa med Windows 8/8.1 och se om det blir bättre.

1. Dock så springer E1 cirklar runt Intel på GPU
2. Precis, på den tiden så var de bang for the buck. Dock så ebbade den ut efter redan 2år
3. Surf, Html-spel, Youtube etc.
Som van dator användare så är det ingen rolig maskin... men det räcker som sagt

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det här har blivit ett problem med tiden.
Processortillverkarna har satsat så extremt på energisnåla processorer att de idag inte klarar av någonting. En cpu som drar fem eller 15w spelar knappast någon roll annat än för batteritiden. Jag hade en Pentium II 450mhz och spelade både spel och såg film i dvd-kvalitet på den utan minsta problem. 720p var en upplösning en modern cpu från 2008 klarade av rakt av. Likaså borde programtillverkarna lära sig att optimera sina program bättre.

Permalänk
Medlem

Fick ironiskt nog hem en bärbar lenovo g585 med AMD E1-1200 för att installera om med Windows 7 för 2 dagar sedan. Folk vet helt enkelt inte bättre utan tror att den ska räcka för deras behov.

Skrivet av Bloopy:

1. Dock så springer E1 cirklar runt Intel på GPU
2. Precis, på den tiden så var de bang for the buck. Dock så ebbade den ut efter redan 2år
3. Surf, Html-spel, Youtube etc.
Som van dator användare så är det ingen rolig maskin... men det räcker som sagt

Är mycket bättre med bättre CPU i denna budget nivån dock just för att datorn inte ska vara så fruktansvärt seg vid multitasking. Spelar man inte spel eller gör annat som kräver lite GPU så kan man köra på vilken av dagens integrerade GPUer som helst.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dew87:

Fick ironiskt nog hem en bärbar lenovo g585 med AMD E1-1200 för att installera om med Windows 7 för 2 dagar sedan. Folk vet helt enkelt inte bättre utan tror att den ska räcka för deras behov.

Är mycket bättre med bättre CPU i denna budget nivån dock just för att datorn inte ska vara så fruktansvärt seg vid multitasking. Spelar man inte spel eller gör annat som kräver lite GPU så kan man köra på vilken av dagens integrerade GPUer som helst.

Sitter med en Atom N455 i min netbook. Den hade gärna fått ha lite mer GPU kraft

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Sitter med en Atom N455 i min netbook. Den hade gärna fått ha lite mer GPU kraft

Gör du annat än att surfa och skriver på datorn eller vad behöver du bättre GPU till?

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dew87:

Gör du annat än att surfa och skriver på datorn eller vad behöver du bättre GPU till?

Den klarar bara av 360p utan att börja lagga.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Den klarar bara av 360p utan att börja lagga.

Kör du med någon hårdvaruaccelerering eller hur vet du att det är GPU som inte räcker till och inte CPU?

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Om du nu läser aftonbladet å göra dina internetbetalningar å kanske ser en å annat klipp på youtube enbart på denna.
Säg varför behöver du annat?
Behöver du en 20k dator för å läsa av en hemsida?
Du kan med en 500kr mobil läsa av internet å göra betalningar. Varför ska prestandan vara 100ggr mer på stationär för exakt samma ändamål?

Mupp å Jonatan80, förklara gärna vad som fattas i denna maskin för att klara det tänkta behovet å vad som skulle göra den enkla användaren så missnöjd.
EEEpc, kommer ni ihåg denna? Prestanda gick inte ens att mäta, men folk å företag handlade denna som godis ändå, varför? För att den räckte till.

Edit: Jag är inte missnöjd som ni kanske redan förstått, en enkel å mer än tillräcklig barndator.

Jag tycker det är lite missvisande med 8GB ram till den CPUn och att skriva 1000GB istället för 1TB. För normalt folk som inte kan nått så låter det ju jätte bra. Min mormor köpte förut en "liknande" dator och nu måste jag försöka "fixa" den hela tiden när felet är en för svag CPU och långsam HDD. Jag har noll koll på hur bra just denna CPU är men jag tycker bara dom har en missvisande produktbeskrivning. "Stationär dator från HP med 1000GB, AMD E1, 8 GB RAM, medföljande bildskärm."

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

*förtydligar* jag säger inte att man behöver en dator för 20k. men i den där burken hade jag satt 4GB ram (max) och absolut inte en 1TB disk.

det är totalt onödigt för dom scenariorna du beskriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |