Titanfall: Intervju med Richard Baker på Respawn Entertainment

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Hur är det på något sätt dåligt att få reda på hur man blir överlistat och besegrad? Perfekt i spel som CS:GO exempelvis. Sluta var en douche, även om du flinar åt dina egna skämt för att inte vara lika elak.

Ja. Att avslöja motståndarens position och rörelsemönster tycker jag inte om, personlig åsikt. Tycker det skall tillhöra inlärningskurvan av ett bra fps att förstå var fiender är och försöka lista ut hur du blev dödad osv. Men det är ju min åsikt, folk tycker uppenbarligen annorlunda. Du påpekade också min smiley och den är där för att jag tyckte det såg lite spydigt ut så jag ville skoja till det lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Det gör inte jag heller.. E3 trailern och det som visades på xbox ones press event såg ju nice ut, men jag testade betan och det var inte alls min grej.

Men för dom som gillar CoD, vilket många gör, så är det nog nice.

Grejen är ju att folk som inte gillar CoD gillar titanfall (massor youtubers tex)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jag köpte de för 219KR Fast när jag skulle föröadda de på origin så stod det att de skulle installeras på ryska någon som vet om jag kan komma ändra de i spelet senare?

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Sponsrad intervju tro?

Ja verkligen, jag förstår inte detta med "ett av årets mest efterlängtade spel", kan man få se en statiskskt säkerställd undersökning på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Jag köpte de för 219KR Fast när jag skulle föröadda de på origin så stod det att de skulle installeras på ryska någon som vet om jag kan komma ändra de i spelet senare?

Normalt sett, ja. Men det kan vara så att spelet förblir på ryska innan uppdatering så menyer och dylikt är på ryska. Får hoppas det går att ändra, hade nog kollat upp sådant innan jag köpte en billig nyckel online

OnT: Kul med en spelintervju! Tycker vi borde ha lite mer sådant, spel på PC är ju ändå väldigt relaterat till spel och det känns som att det är många här som spelar mycket på sina datorer. Tror herr Dimestam att vi kan få lite mer sådant framöver?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tobblish:

Sponsrad intervju tro?

Blir inte förvånad med tanke på hur mycket pengar dem har kastat ut på marknadsföring. Spelet är väldigt överskattat. Jag trodde sweclockers var inriktad på hårdvara.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon185723:

Blir inte förvånad med tanke på hur mycket pengar dem har kastad ut på marknasföring. Spelet är väldigt överskattat. Jag trodde sweclockers var inriktad på hårdvara.

SpelClockers är #framtiden.

http://www.sweclockers.com/nyhet/18427-spelclockers-satsar-pa...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Vad får dig att tycka att den verkar sponsrad? Är väl kul med lite intervjuer med spelutvecklare.

Skrivet av Andreas D:

Nej, men eftersom dessa anklagelser dyker upp oavsett kanske det är lika bra för oss att ge upp alla principer om oberoende.

Fick bara en känsla av det då det inte var riktigt så djupgående som jag förväntade mig.
Är inte ovant att sidor får publicera intervjuer som egentligen bara är ett PR jippo där dom först blir kontaktade av företaget att skicka iväg X antal frågor en månad innan release.
Gratis reklam samt så kan sidor få en "exklusivitet" med att haft en 1on1 med utvecklare från ett nytt spel, så klart ratas vissa frågor och det blir inte lika intressant som en riktig intervju med följdfrågor.

Men självklart är det trevligt, dock så håller jag kanske Sweclockers lite väl högt med mina egna förväntningar på spelrelaterade intervjuer.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Sponsrad intervju tro?

Med tanke på all hype på diverse sidor månader innan betan ens släpptes så är det inte omöjligt, jag menar Ign har ju torrjuckat spelet sen det visades upp för första gången. Ea lär ju ha köpt en del uppmärksamhet. Vad det gäller SweC är jag osäker, förutom bf4 så har väl inget spel fått så mycket uppmärksamhet här på sidan (rätta mig om jag har fel)?. Det känns lite sådär enligt mig, men tror faktiskt inte att Sweclockers skulle sälja ut sig på det sättet

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Normalt sett, ja. Men det kan vara så att spelet förblir på ryska innan uppdatering så menyer och dylikt är på ryska. Får hoppas det går att ändra, hade nog kollat upp sådant innan jag köpte en billig nyckel online

Köpte de på Origin och har alltid fått på engelska men förhoppningsvis så går de

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anon185723:

Blir inte förvånad med tanke på hur mycket pengar dem har kastat ut på marknadsföring. Spelet är väldigt överskattat. Jag trodde sweclockers var inriktad på hårdvara.

Skrivet av kvicksilv3r:

Med tanke på all hype på diverse sidor månader innan betan ens släpptes så är det inte omöjligt, jag menar Ign har ju torrjuckat spelet sen det visades upp för första gången. Ea lär ju ha köpt en del uppmärksamhet. Vad det gäller SweC är jag osäker, förutom bf4 så har väl inget spel fått så mycket uppmärksamhet här på sidan (rätta mig om jag har fel)?. Det känns lite sådär enligt mig, men tror faktiskt inte att Sweclockers skulle sälja ut sig på det sättet

Som Andreas redan sagt är det ingen sponsrad eller köpt artikel, SweClockers jobbar inte så. Vi fick möjlighet att ställa lite PC-relaterade frågor och resonerade att det säkert är något läsarna uppskattar. Titanfall är hur man än vänder och vrider på saken en väldigt omdiskuterad titel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Som Andreas redan sagt är det ingen sponsrad eller köpt artikel, SweClockers jobbar inte så. Vi fick möjlighet att ställa lite PC-relaterade frågor och resonerade att det säkert är något läsarna uppskattar. Titanfall är hur man än vänder och vrider på saken en väldigt omdiskuterad titel.

Uppskattar intervjun, tycker det är kul att ha något att se fram mot. Har förladdat spelet och väntar på release, betan var otroligt rolig särskilt tillsammans med ett gäng polare, så intervjuer är bra för att hålla lågan uppe.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kufra:

Gillar killcam. ... ojojoj. Välkommen till casual gaming. Hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, alla hinner inte sitta 8h per dag vid datorn. Och är man så himla bra att man inte vill få sin position avslöjad via killcam kommer man säkert vara fyndig nog att hitta en ny spot.

Skrivet av anon81912:

Hur är det på något sätt dåligt att få reda på hur man blir överlistat och besegrad? Perfekt i spel som CS:GO exempelvis. Sluta var en douche, även om du flinar åt dina egna skämt för att inte vara lika elak.

Tack så mycket.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Japp, alla hinner inte sitta 8h per dag vid datorn. Och är man så himla bra att man inte vill få sin position avslöjad via killcam kommer man säkert vara fyndig nog att hitta en ny spot.

Tack så mycket.

Vem har sagt att jag spelar mycket? Hade önskat de var som när man var liten å kunde spela dygnet runt. Gillar fortfarande inte killcam dock, att lära sig spela ett bra spel innebär att lära sig mönster och där tycker jag killcam förstör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kufra:

Vem har sagt att jag spelar mycket? Hade önskat de var som när man var liten å kunde spela dygnet runt. Gillar fortfarande inte killcam dock, att lära sig spela ett bra spel innebär att lära sig mönster och där tycker jag killcam förstör.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrev inte det heller, menade allmänt. Men okej, vi har våra meningskiljaktigheter. Jag lär mig iaf ingenting på att inte veta vem som dödade mig eller var eller hur.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vad är anledningen till att inte stödja mods egentligen? Helt gratis kan man förlänga ett spel från ett års hylltid till över ett decennium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Skrev inte det heller, menade allmänt. Men okej, vi har våra meningskiljaktigheter. Jag lär mig iaf ingenting på att inte veta vem som dödade mig eller var eller hur.

Det är ju just det man gör, man tvingas försöka gissa och tänka efter. Med killcam försvinner liksom tänkar biten då du ser precis vad som hände. Sen är det kanske skönt att inte behöva tänka när man spelar, men då blir det mer och mer en "film" till slut tänker jag mig.

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lingonn:

Vad är anledningen till att inte stödja mods egentligen? Helt gratis kan man förlänga ett spel från ett års hylltid till över ett decennium.

Har jag missat något? Sen när kund man modda spel på konsoler överhuvudtaget? Det skulle resultera i fusk och dylikt som vi ser på PC och dessutom skulle kvaliteten på spelet många gånger försämras avskyvärt, rimmar helt enkelt inte med "optimerat" som är konsolernas motto.

Permalänk
Medlem

Spelade betan, Å detta spel kommer jag köpa. Även fast jag inte är ett fan av cod!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Har jag missat något? Sen när kund man modda spel på konsoler överhuvudtaget? Det skulle resultera i fusk och dylikt som vi ser på PC och dessutom skulle kvaliteten på spelet många gånger försämras avskyvärt, rimmar helt enkelt inte med "optimerat" som är konsolernas motto.

Spelet släpps ju även på PC...

Counterstrike och dota är väl utmärkta exempel på hur moddande av spel kan nå framgång?
En rimlig gissning skulle vara att valve drog in mer pengar på folk som köpte halflife för att spela CS än för att spela halflife...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Har jag missat något? Sen när kund man modda spel på konsoler överhuvudtaget? Det skulle resultera i fusk och dylikt som vi ser på PC och dessutom skulle kvaliteten på spelet många gånger försämras avskyvärt, rimmar helt enkelt inte med "optimerat" som är konsolernas motto.

Du har nog missförstått.
Det finns inget samband mellan fusk och hemmasnickrade modifikationer.
Fusk är program som hackar sig in i spelets minne för att utföra olika moment diverse moment, tex förbättra hur du siktar eller låta dig se igenom väggar.

Modifikationer kan vara allt ifrån att ändra utseendet på din karaktä till en göra en egen karta eller ett helt nytt sätt att spela.
Allt detta beror ju på hur öppet spelet är och stor del av spelet utvecklarna delar med sig av.

Några exempel.
Capture the Flag, mod till Quake 1. Innan denna mod spelade man endast "death match".
Team Fortress, mod till Quake 1. Tog CTF konceptet ännu en dimesion och lade till klasser med unika vapen.
Action Quake, Mod till Quake2 och föregångare till CS.
Counter Strike, modden till Half-life 1 som drog igång e-sport på riktigt och fått flera fristående uppföljare.
DOTA, kartan till Warcraft 3 startade hela Moba spelgenren (LoL, HoN etc), även blivit ett fristående spel.
Dayz, Zombie/överlevar modden till Arma 2 som både mångdubblade försäljningen av Arma och även håller på att utvecklas till ett fristående spel.

Men listan är mycket längre än så.

Moddar är bra!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av henkiii:

Du har nog missförstått.
Det finns inget samband mellan fusk och hemmasnickrade modifikationer.
Fusk är program som hackar sig in i spelets minne för att utföra olika moment diverse moment, tex förbättra hur du siktar eller låta dig se igenom väggar.

Modifikationer kan vara allt ifrån att ändra utseendet på din karaktä till en göra en egen karta eller ett helt nytt sätt att spela.
Allt detta beror ju på hur öppet spelet är och stor del av spelet utvecklarna delar med sig av.

Några exempel.
Capture the Flag, mod till Quake 1. Innan denna mod spelade man endast "death match".
Team Fortress, mod till Quake 1. Tog CTF konceptet ännu en dimesion och lade till klasser med unika vapen.
Action Quake, Mod till Quake2 och föregångare till CS.
Counter Strike, modden till Half-life 1 som drog igång e-sport på riktigt och fått flera fristående uppföljare.
DOTA, kartan till Warcraft 3 startade hela Moba spelgenren (LoL, HoN etc), även blivit ett fristående spel.
Dayz, Zombie/överlevar modden till Arma 2 som både mångdubblade försäljningen av Arma och även håller på att utvecklas till ett fristående spel.

Men listan är mycket längre än så.

Moddar är bra!

En vild gissning är att det beror på hur spelet är uppbyggt. AI körs på centrala servrar och du spelar alltid online. De vill av naturliga anledningar inte släppa moddare lösa på sina egna servrar så då hade de varit tvugna att släppa och supporta mjukvara för att hosta egna servrar. Jag kan förstå att de inte riktigt prioriterar det. Det är ju lite mer komplicerat än gamla sourcespel som bara körs lokalt på din dator och inte behöver lita på AI-beräkningar från en server.

Men om spelet blir populärt kommer det säkert moddar förr eller senare. Folk har ju lyckats hosta egna servrar för de flesta stora MMOna där ute så för eller senare lär någon klona AI-delen från Titanfall eller hitta ett sätt att arbeta runt den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24