Dödstyst kvalitet, XFX XTR-serie

Permalänk
Hedersmedlem

Dödstyst kvalitet, XFX XTR-serie

HardOCP testar nyaste SeaSonic-baserade nätagget från XFX och finner toppkvalitet både komponent-, prestanda- och ljudmässigt, precis som det bör vara.

http://www.hardocp.com/article/2014/03/06/xfx_xtr_750w_power_...

"Load Testing Audio Impressions

Hello, is this thing on? I mean, really. Hello? The XFX XTR 750W was that quiet in our load testing environment. This is, perhaps, not that surprising as the unit features a Seasonic platform that has been fairly quiet when we have seen it so far and a better fan, Hong Hua FDB, than what that platform has had when we saw it previously. This, combined with all of the unit's other attributes, have resulted in an extremely quiet power supply today. During our testing, this unit was virtually undetectable the entire time. At low load, at high load, during the Torture Test, and even at full load there was little to indicate the unit was even working. Users looking for a quiet power supply may not find the quietest power supply ever in this unit, but they likely will find a suitable product for the VAST majority of quiet cooling environments."

Hong-Hua-fläkt istället för Adda som i SeaSonics G-serie.

Jag hittar inte det på prisjakt, hoppas det dyker upp snart och till konkurrenskraftigt pris kontra de sämre byggda konkurrenterna i mellanprisklass (~1000kr), som t ex Corsair eller BeQuiet, som folk främst köper pga låg ljudnivå.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vf köper du inte seasonic istället? Det är samma skit

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dj_evil:

Vf köper du inte seasonic istället? Det är samma skit

Är det inte bättre att du läser recensionen istället för att komma med onödiga kommentarer?

Annan fläkt - betydligt lägre ljud. Inte samma "skit".

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Oh najs, detta hade jag velat testa. Framförallt om det är så tyst som dom säger.

Beslutet att ändra på fläkten verkar ju ha lyckats!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Har inte läst recensionen, får göra det senare. Om man förutsätter att den hamnar i ungefär samma prisklass (+- 100kr) som just Seasonic G-serien så måste man nog säga att det är prisvärt

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Sen när är Seasonic skit?

Skrivet av dj_evil:

Vf köper du inte seasonic istället? Det är samma skit

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag hittar inte det på prisjakt, hoppas det dyker upp snart och till konkurrenskraftigt pris kontra de sämre byggda konkurrenterna i mellanprisklass (~1000kr), som t ex Corsair eller BeQuiet, som folk främst köper pga låg ljudnivå.

Ja, undrar detsamma.. Tror det kan bli en riktig vinnare för XFX, i klass med CM's V-serie.
Så jag tittade på prisjakt.. och gissa vad jag hittade!!!! En XFX "TS"-serie på 550 och 650W från Liontech.. What is this?!?!?
Aha.. jag misstänker att det är samma agg som Seasonic S12G, G-serie i 80 plus Guld och med fasta kablar..

Ok.. så var är XTR nu då?

[EDIT] - oj, ser nu att dom gjort denna XTR semi-passiv och fullt modulär jämfört med orginalet!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Ja, undrar detsamma.. Tror det kan bli en riktig vinnare för XFX, i klass med CM's V-serie.
Så jag tittade på prisjakt.. och gissa vad jag hittade!!!! En XFX "TS"-serie på 550 och 650W från Liontech.. What is this?!?!?
Aha.. jag misstänker att det är samma agg som Seasonic S12G, G-serie i 80 plus Guld och med fasta kablar..

Ok.. så var är XTR nu då?

Och Anand & Co godkände ju S12G 650w
http://www.anandtech.com/show/7761/seasonic-s12g-650w-power-supply-review

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Jag vet inte i Sverige, men hittade ett 550W här i Finland. De verkar kunna gå under namnet "Black Edition" med. Ska tydligen vara detsamma.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Jag vet inte i Sverige, men hittade ett 550W här i Finland. De verkar kunna gå under namnet "Black Edition" med. Ska tydligen vara detsamma.

Black Edition är lite strulig namnsättning från XFX. Har sett silver, guld och platinum certade varianter på S12II till KM3-platformar. Jag har dock inte sett nån Black Edition under 650W tidigare..?! Pro-series är brons med semi-modulärt, Core-edition brons med fasta kablar.
Nu kommer XTR och TS..
Hoppas XFX röjer upp, fast så länge dom håller sig till Seasonic och sin traditionella prissättning så gör man aldrig ett dåligt köp om man köper ett XFX nätagg..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Har kollat på det där nätagget och vill ha det.
Frågade Inet tidgare om de hade tänkt ta in de här nätaggen och fick till svar att Inet letar efter en ny leverantör av XFXs prylar så de vet tyvärr inte när de får in dem.