Spel med "bästa" grafiken / bilden.

Permalänk

Spel med "bästa" grafiken / bilden.

Hej!
Skulle vilja kolla vad det finns för spel där ute som ser riktigt shyssta ut!?
Battlefield4? farcry?

Det ska vara så min dator kroknar å det "knullar" i ögonen, finns det något sådant än?

// Henrik

Permalänk
Medlem

börja med att maxsa crysis 3 o sedan senaste metro spelet, kan ju lova dig att daton får jobba

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke1989:

Hej!
Skulle vilja kolla vad det finns för spel där ute som ser riktigt shyssta ut!?
Battlefield4? farcry?

Det ska vara så min dator kroknar å det "knullar" i ögonen, finns det något sådant än?

// Henrik

AC4 ser riktigt snyggt ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

AC4 ser riktigt snyggt ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, det vet jag inte. När jag maxar det så tycker jag att det fortfarande är för lite AA(antialiasing).

Thief verkar för jäkla snyggt annars, köp det och pröva att maxa!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Skrivet av Funkish:

Nja, det vet jag inte. När jag maxar det så tycker jag att det fortfarande är för lite AA(antialiasing).

Thief verkar för jäkla snyggt annars, köp det och pröva att maxa!

Jag har thief, och det ser faktiskt inte så bra ut, ganska tråkiga färger.

Jag skulle nog säga antingen Crysis 3, (som bara är krävande och ser inte tillräckligt bra ut engligt mig) eller Far Cry 3, vanliga eller Blood Dragon, det sistnämnda har ju sjukt roliga färger så det är riktigt kul att spela.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Metro: Last Light är fan snyggare än verkligheten

Permalänk

Skyrim med en massvis av mods.

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

börja med att maxsa crysis 3 o sedan senaste metro spelet, kan ju lova dig att daton får jobba

^
this. helt riktigt, dessa två spel är väl "snyggast". Kan väl lägga till FarCry 3 på det.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Har du prövat Minecraft?

Permalänk
Inaktiv

Minecraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Skyrim med en massvis av mods.

Så sant det du skriver här!
Har själv halv-följt en tutorial som involverar massvis med mods för att få fram ett extremt "grafik-intensivt" spel, försöker nämligen se om jag lyckas utnyttja de 3GB V-Ram jag har på migg 7970 xD

Tutorial: RealVision ENB
Denna är då en ENB tutorial, involverar massvis med mods samt en "injector" som tvingar spelet till att använda FXAA(tror jag)

//Mattias

Visa signatur

WS: | R7 7800X3D | G.Skill 32Gb DDR5 | MSI X670E Tomahawk | EVGA GTX 1080Ti FTW3 |

Laptop 1: | Apple MacBook Pro 14" (M3 Pro 11-core) |

Laptop 2: | Apple MacBook Air 13" M1 |

Permalänk
Medlem

Är frågan "Vilket som har bäst grafik?" så är det BF4 utan tvekan. Är det "Ser bäst ut?" så är mitt svar: ytterst subjektivt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Japp skyrim med alla grafikmods slår det mesta:)

och nej BF4 är rena leksaksgrafiken jämfört med dom andra spelen som nämnts i tråden.Att det är krävande men ändå lyckas se ut som skräp är ju bara patetiskt och kass kod:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Entusiast
Skrivet av simon253:

Är frågan "Vilket som har bäst grafik?" så är det BF4 utan tvekan. Är det "Ser bäst ut?" så är mitt svar: ytterst subjektivt.

Nja, skulle säga att Crysis 3 både ser bättre ut och har bättre grafik än BF4.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag kanske har fel på ögonen eller nåt men jag tycker inte bf4 har så himla snygg grafik som alla säger. Spela Arma 3 med relativt höga inställningar så får du se ganska livsliknande grafik.