Jag saknar Skyrim - vad ska jag göra?

Permalänk
Inaktiv

Jag saknar Skyrim - vad ska jag göra?

Jag saknar verkligen Elder Scrolls V: Skyrim. Att bygga en karaktär, välja sida i kriget, göra uppdrag, döda drakar, köpa mark. Finns det tillräckligt bra grafikmoddar för Oblivion så att det känns modernt?

Vilka kommande spel kommer att stilla min hunger? Witcher 3? Dragon Age 3? Egentligen längtar jag mest efter ett nytt Elder Scrolls men det lär dröja fyra år till

Vill inte spela Skyrim igen eftersom jag redan gjort nästan allt i spelet. Blir nog inte särskilt kul att göra om alla uppdragen, även om jag spelar med en ny karaktär.

Permalänk
Medlem

Skaffa mods - det ger Skyrim nytt liv!

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Jubileumsmästare

The Witcher 3 ser jag fram emot. Men det dröjer ett tag där med.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är någon större skillnad på Skyrim och Oblivion även utan moddar, men jag är kanske inte så kräsen.

Permalänk
Medlem

Kanske du ska vänta och tagga till inför releasen utav "Elders Scroll Online"? Tror att de kan bli ganska tungt, bara man lägger nog med tid att förstå hur klasser och allt liknande fungerar. Testade det några månader sedan i Beta och var ganska lost men roligt var det Har dock aldrig varit något Stort Skyrim fan

Permalänk
Medlem

Kanske en sanning med modifikation men kanske mount and blade kan vara något för dig, inga drakar direkt men du kan ha ett slott och en arme som slåss för dig

Kanske kan vara något, om jag inte minns fel så ska det väl släppas ett nytt under året med lite upphottad grafik.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Spelat Fallout New Vegas? I princip samma sak fast lite mer 18+.

PS. Då bortser jag ifrån hela settingen och genren, det är ju sci-fi och mycket mer pang-pang än cleve-bash.

Visa signatur
Permalänk

Om du gillar att låta din karaktär leva ett eget liv och hitta nya saker och utforska så tycker jag att Morrowind är otroligt mycket bättre än Oblivion och Skyrim. Grafiken är inte fantastisk, men med mods ser det rätt så bra ut. Den stora skillnaden mellan Morrowind och senare Elder Scrolls, ur en karaktärssynpunkt är att det känns öppnare och lättare att göra siduppdrag och saker, du kastas inte rakt in i main quest line som "the chosen one" utan du hittar ledtrådar på vägen och kommer långsamt in i det.

Permalänk
Medlem

Om du inte är så bortskämd med pvp så är morrowind ett riktigt bra spel efter man har moddat det med grafiken. för dör snackar vi harcore rpg.

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk

The Witcher 3 kan vara något att kolla efter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ulf5:

Jag tycker inte det är någon större skillnad på Skyrim och Oblivion även utan moddar, men jag är kanske inte så kräsen.

Skrivet av whiskerer:

Om du gillar att låta din karaktär leva ett eget liv och hitta nya saker och utforska så tycker jag att Morrowind är otroligt mycket bättre än Oblivion och Skyrim. Grafiken är inte fantastisk, men med mods ser det rätt så bra ut. Den stora skillnaden mellan Morrowind och senare Elder Scrolls, ur en karaktärssynpunkt är att det känns öppnare och lättare att göra siduppdrag och saker, du kastas inte rakt in i main quest line som "the chosen one" utan du hittar ledtrådar på vägen och kommer långsamt in i det.

Skrivet av Slarr3n:

Om du inte är så bortskämd med pvp så är morrowind ett riktigt bra spel efter man har moddat det med grafiken. för dör snackar vi harcore rpg.

Jag har kollat lite om Morrowind och det ser otroligt bra ut. Dessvärre är jag bortskämd med bra grafik efter att ha skaffat en gaming-PC för ett år sedan. Några moddar som rekommenderas till Morrowind?

Annars tycker jag att Witcher 3 ser mycket intressant ut. Är det på något sätt ett liknande koncept som The Elder Scrolls?

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Jag har kollat lite om Morrowind och det ser otroligt bra ut. Dessvärre är jag bortskämd med bra grafik efter att ha skaffat en gaming-PC för ett år sedan. Några moddar som rekommenderas till Morrowind?

Annars tycker jag att Witcher 3 ser mycket intressant ut. Är det på något sätt ett liknande koncept som The Elder Scrolls?

Morrowind med graphics overhaul mod ser ganska så bra ut. Men som sagt den stora fördelen är att det är ett fantastiskt spel.

Edit: http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/36945/?

Permalänk

Skaffa combat mods till Morrowind också, det suger utan..

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls Online kanske?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Avstängd

Skaffa Divinity 2 - The Dragon Knight Saga. Liknande miljö och det är också ett RPG.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk

Skyrim med Requiem moddet! Ger en HELT ny känsla i spelet, sen immersive modsen och 3DNPC!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Jag har kollat lite om Morrowind och det ser otroligt bra ut.

Det har fullständigt trasigt stridssystem, och du kan inte göra någon fri utforskning utan att förstöra quests, inklusive mainline-quests. Alla NPC'er har samma dialog-options, utom kanske nån option tre nivåer ned i femte alternativet, dvs du måste stega igenom hela dialogträdet för varenda NPC. NPC'erna är också fullständigt hjärndöda, och har en tråkig vana att ramla i kanaler och drunkna, eller fastna inuti väggar eller under kartan. Levelling systemet är ännu trasigare än stridssystemet, vikta ner hopp-tangenten eller spell-kastnings-tangenten innan du går till jobb/skola på morgonen så är du maxad när du kommer hem.
Handlingen består a löst förbundna plot-holes, och all information om världen fås i form av skrivna böcker (samma böcker som i Skyrim, f.ö.). Quest-loggen är kronologisk och aktiva quests blandas med information och avklarade quests.

Det var ett hyfsat men väldigt trasigt spel på sin tid. En del av de värsta problemen (som quest-loggen) fixades i expansionerna och GOTY versionen, men totalt sett är grafiken Morrowinds minsta problem. Varje Elder Scrolls spel har varit bättre än sin föregångare på varje sätt.

Men för all del prova. 180:- är inga pengar.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd

Nehrim måste du prova om du gillar oblivion!
Det är typ ett helt nytt spel som använder grafikmotorn och miljön från oblivion.
Men de har lagt ned massor med jobb på det.
Litet bökigt att komma igång med jämfört med originalspelen då man lätt kör fast innan man lärt sig och vapen, skills mm är rejält mycket svårare då spelet har ett annat balans system än oblivion. Så jag rekommenderar att man har en walkthro eller liknande att tillgå i händelse att man kört fast, men det finns utmärkta guider på nätet, kan återkomma om det om intresse finns. Men det är väl värt att lära sig tycker jag om man gillar betsedaspelen.

Morrowind har jag nog redan predikat en massa om här tidigare, men jag anser fortfarande att det är den mest tekniskt genomarbetade plattformen i serien.

Grafikförbättringar är dock närmast ett måste idag.
En annan brist är att editorn saknar en dimmension att "borra" som den kan göra på de senare TES, men de tär inget jag ens tänkt på när jag använt den, dessutom är det lätt att komma runt på andra sätt.

Fixa GOTY utgåvan med alla expansioner också så du har Tribunal och Bloodmoon.

(Håller fortfarande på att forska bland vilka moddar för grafiken som känns vettiga och inte sabbar spelkänslan eller kkarraktären hos grundplattformen, finns en tråd om det med ett par vanliga overhauls som verkar bra, du behöver några till förutom den, fortsätt gärna att diskutera morrowind addons i min gamla tråd ni som känner för det! ).

Fallout serien behöver man nog inte förklara närmare, gillade du oblivion och skyrim och kan tänka dig det i en postapokalyptisk värld men ännu mer genomarbetat så gillar du nog garranterat fallout serien.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag har inte lyckats total fucka viktiga quest i morrowind till FUBAR nivå, trots idoga försök, messade runt där i flera månader med rätt hård freelansing men fixade mainquestet ändå, det är inte nödvändigt öht att göra det heller om man inte vill, det är det jag gillar med de plattformarna, man kan om man vill tom helt och hållet skita i main questen utan att plattformen blir uppfuckad.

Tycker att NPCerna är hyfsade för sin tid, men det är ju klart, AIn är väl sådär, men alla fasta NPC som är av vikt har fungerat bra för sina syften på tiden när jag körde.

Till strids systemets försvar måste jag dock säga att man har enormt mycket bättre kontroll över vad som sker än man har i efterföljarna. Skulle rent av vilja påstå att det suger i Skyrim.

Systemet för pansar är också bra tycker jag, cloths odyl. funkar inte över huvud taget i varesig oblivion eller skyrim, det suger hårt tycker jag! (Dessutom, hur ofta brukar man normalt ränna runt näck i stan om man tar av sig skjortan eller harnesket? )

Men, antar att det är en fråga om personligt tycke och smak om man gillar det eller ej.

-

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Skaffa Divinity 2 - The Dragon Knight Saga. Liknande miljö och det är också ett RPG.

Jag instämmer om rekommendationen men jag vet inte om jag skulle säga att det är liknande spel... Divinity 2 är oavsett ett väldigt roligt RPG!

Dragon Age: Origins är schysst även det men Dragon Age 2 (och troligen Dragon Age 3) är för linjärt.

Permalänk
Medlem

Skywind kanske skulle kunna vara en bra kompromiss om man vill spela Morrowind fast i Skyrim's motor
http://youtu.be/uJwpaVwOaHM

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.