Cooler Master och CM Storm

Permalänk
Cooler Master

Cooler Master och CM Storm

Hej och välkommen!

Detta är tråden för er som vill ställa frågor om Cooler Master och om Cooler Masters produkter. Lämna gärna synpunkter på befintliga produkter samt tipsa om produkter ni skulle önska fanns i vårt sortiment.

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Välkomna, härligt att ha er här!

Börjar direkt - ta gärna in Quickfire Rapid med blåa och/eller (helst och) gröna brytare. Skulle nog uppskattas

Permalänk
Medlem

Kul och efterlänktad Tråd.
Vill bara säga att jag starkt rekommenderar Cooler Master Cosmos serien. Har haft min ett bra tag och kan inte vara mer nöjd.

Visa signatur

| Coolermaster Cosmos S | Asus Z87 Maximus VI hero | Intel 4770k | Asus Geforce GTX780 | Corsair H100i | Corsair AX860i | Corsair Vengance Pro DDR3 16GB 2400 MHz | Intel 520 180GB SSD | OCZ Vertex 3 120GB SSD | HP LP2475w 24" |

Permalänk
Avstängd

Offiell tråd, från ett företag, med en så slarvigt skriven rubrik? *rysa*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Varför tillverkar ni inte fler mekaniska tangentbord med samma OEM (Costar) som ni gjorde med QuickFire Rapid? Och ta hem fler Rapids som redan nämnts i tråden, gärna svarta brytare igen.

Permalänk
Cooler Master

Tackar! Det är faktisk på gång. Vi planerar att släppa en ny modell som kommer att heta Quick fire rapid I i sommar. Det har precis samma format och utformning men kommer att vara bakgrundsupplyst. Det går att beställa med bruna, röda eller blåa cherry switchar. Dock så tror jag inte alla switcharna kommer finnas tillgängliga med nordisk layout till en början så den som vill får gärna framföra sina personliga önskemål så ska jag ta det i beaktande.

Permalänk
Medlem

Butiker & tillverkare har en egen avdelning!
http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Välkomna till Sweclockers Coolermaster!

Jag köpte nyligen ett mekaniskt tgb. i er QuickFire serie (i sign.) och är väldigt nöjd med det, fortsätt gärna att utöka med flera tgb. i denna serie samt kanske en QF serie möss med likvärd prestanda/pris förhållande som ni ligger på nu? (även om min nu ca 10 år gamla MX518 fungerar fint så är det kanske på tiden med en uppgradering )

Mvh.

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

Funderar ni på att göra en version an musen CMstorm Reaper som är gjord helt i aluminium/annan metall istället för bara en platta? Älskar musen men känns lite plastig, skulle vara underbart med full aluminium.

Sedan så undrar jag om ni kanske har några planer på att göra ett mekaniskt tangentbord med ram OCH tangenter i metall? Detta är något jag absolut vill ha även om det kostar, det närmaste jag hittar nu är att köpa ett mekaniskt tangentbord med ram i metall och sedan beställa tangenter från Ebay, men då får man fortfarande inte ett komplett Svenskt tangentbord. =/

Om det inte är uppenbart så gillar jag metall mer än plast och är villig att betala lite mer för det.

Permalänk
Skrivet av SanyaIV:

Funderar ni på att göra en version an musen CMstorm Reaper som är gjord helt i aluminium/annan metall istället för bara en platta? Älskar musen men känns lite plastig, skulle vara underbart med full aluminium.

Sedan så undrar jag om ni kanske har några planer på att göra ett mekaniskt tangentbord med ram OCH tangenter i metall? Detta är något jag absolut vill ha även om det kostar, det närmaste jag hittar nu är att köpa ett mekaniskt tangentbord med ram i metall och sedan beställa tangenter från Ebay, men då får man fortfarande inte ett komplett Svenskt tangentbord. =/

Om det inte är uppenbart så gillar jag metall mer än plast och är villig att betala lite mer för det.

Nice förslag med metalltangenter/ramar/metallmus mannen (gillas).

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk

skulle vilja se ett cmstorm chassi ungefär som trooper men för matx/mitx bara, skulle vara perfekt för mig att ha till dreamhack istället för min g75vx laptop som throttlar när jag spelar redan efter bara 1 år av användning

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Cooler Master

Hej SanyaIV

Det finns tyvärr inga planer i dagsläget på att skapa en sån mus som du efterfrågar. Jag håller med dig om att det låter suveränt så jag ska lägga en notis till produktcheferna i Taiwan om ditt önskemål så tittar de på möjligheterna.

Permalänk
Cooler Master

Hej deilwynna

Vi jobbar faktiskt på ett sånt projekt. Jag vet inte så mycket mer än så tyvärr men så fort det finns tillgängligt kommer jag lägga upp bilder på vår Facebook sida.

Permalänk
Medlem

Hejsan CM, och varmt välkomna!

Jag gillar verkligen vad CM gjort sista tiden på nätaggsfronten. Att ta in Seasonics KM3 platform till V-serien och till det priset är helt fantastiskt! Jag tror ni har vunnit tillbaka mycket förtroende på nätaggsfronten på det viset.. Iaf en; jag! VS-serien ser ju också bra ut med Enhance som OEM, önskar dock att ni hade hållt er väck från andraklassen kondingar (Teapo) på sekundären.
(GX-serien var ju ett ordentligt lågvattenmärke för CM!)

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Välkomna!:D

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklasts:

Tackar! Det är faktisk på gång. Vi planerar att släppa en ny modell som kommer att heta Quick fire rapid I i sommar. Det har precis samma format och utformning men kommer att vara bakgrundsupplyst. Det går att beställa med bruna, röda eller blåa cherry switchar. Dock så tror jag inte alla switcharna kommer finnas tillgängliga med nordisk layout till en början så den som vill får gärna framföra sina personliga önskemål så ska jag ta det i beaktande.

Kommer det fortfarande vara byggt av costar?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Undrar om ni har några planer på en version of CMStorm Reaper med en optisk sensor?

Permalänk
Cooler Master

Hej SanyaIV

Det finns tyvärr inga planer på en Reaper med optisk sensor i dagsläget. Vi har släppt en optisk mus som heter Alcor nyligen om det kan vara intressant?

http://www.cmstorm.com/en/products/peripherals/alcor/

Permalänk

Hej nicklasts, Ungefär när kan vi vänta oss att ert TKL tangentbord med Topre Switchar (som är kompatibla med Cherry MX keycaps) börjar dyka upp i butiker?

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Cooler Master V 700 från Net on Net för två veckor sedan efter att ha läst här på Sweclockers att det innehåller bra komponenter. Men jag måste säga att jag är mycket besviken på ljudnivån på detta nätaggregat. Trots benämningen "silent" på fläkten Silent FDB 135mm så är nätaggregatet den komponent som låter mest både vid idle och vid load (benchmark) i datorn i sign. Detta nätaggregat borde ha gott om marginal till att driva mina komponenter så jag är mycket förvånad över ljudnivån, och jag skall tillägga att det är vanligt fläktljud, inget konstigt ljud som det ger ifrån sig.
Till och med mitt över fem år gamla Corsair TX 650 är tystare. Borde nätaggregatets fläkt ens behöva snurra när datorn är i Idle? Övriga temperaturer vid idle är ca 30 både för grafikkort och cpu. Länkar nedan till en annan tråd där jag har diskuterat problemet med andra.

http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1292142-cooler-master-v700-700-w-med-innandome-av-seasonic-post14540931/

Men när jag ändå är i er tråd och skriver så skall jag passa på att berömma er för CM Hyper 212 EVO. Det är helt klart en mycket prisvärd kylare.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Cooler Master

Hej Zaakessiron

Jag har kollat och tyvärr finns inget bekräftat lanseringsdatum än så länge. Om jag får göra en kvalificerad gissning så tror jag att det borde ske i höst någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklasts:

Hej och välkommen!

Detta är tråden för er som vill ställa frågor om Cooler Master och om Cooler Masters produkter. Lämna gärna synpunkter på befintliga produkter samt tipsa om produkter ni skulle önska fanns i vårt sortiment.

Har använt många produkter från er genom tiderna, men den bästa produkten är chassit cosmos S.
Stort och tungt chassi, men man får plats med det man vill ha.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Cooler Master

Hej Klumpeduns

Ja det är precis som du säger. Det är en stor tyst 135mm fläkt på V700 så det ska vara ett tyst nätagg. V700 har ju varit ut på marknaden ganska lång tid och det är faktiskt första gången någon klagar till mig om att ljudnivån är för hög så det kan inte vara ett generellt problem för serien. Om du misstänker att det är något fel på ditt nätaggregat så kontakta din återförsäljare omgående så hjälper de dig på bästa sätt.

Permalänk
Medlem

Finns det planer på CM Storm QuickFire XT med röda brytare i nordisk layout?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med CM Storm Quick Fire Rapid? Kan inte hitta några som är vid försäljning och i lager för tillfället.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Hej!

Har tappat bort intel backplaten till min Cooler Master Seidon 120M och kan inte hitta var man kan beställa sådan.
Skulle ni kunna skicka en?

Mvh

Permalänk
Cooler Master

Hej Azzon

Quickfire rapid kommer i en ny version som precis lanserats och heter Quickfire rapid I.
Det kommer att finnas på lager inom kort.

http://gaming.coolermaster.com/en/products/keyboards/rapid-i/

Permalänk
Cooler Master

Hej Sarg

Som det ser ut just nu så kommer XT endast att släppas med blå och bruna switchar. Detta beror i första hand på att det är extrem brist på mekaniska switchar och speciellt röda. Jag noterar ditt intresse och vidarebefodrar det till fabriken.

Permalänk
Cooler Master

Hej Ragequit

Jag har gått igenom vår webshop www.cmstore.eu där vi har alla reservdelar tillgängliga men jag hittar den tyvärr inte där. Du skulle kunna besöka sidan själv och maila till shoppen. Det finns möjlighet att de kan fixa fram rätt bakplåt i alla fall.