Kommer 4k skärmarna vara något att ha?

Permalänk
Avstängd

Kommer 4k skärmarna vara något att ha?

Har läst om vissa 28" 4k som tydligen är på väg q2 i år.
Vad tror ni om dessa skärmar som vad jag läst kommer ligga på ett sådant pris så att vi vanliga människor också har råd att köpa dem?
Kommer det bli problem att köra i 60hz t.ex om man har ett lite äldre grafikkort?

Skulle va intressant att höra era åsikter för jag har inte hittat så mycket om dessa skärmar på sweclockers forum ännu iallafall.

Permalänk
Avstängd

Köper inte 4k innan det finns i 120 hz.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Har läst om vissa 28" 4k som tydligen är på väg q2 i år.
Vad tror ni om dessa skärmar som vad jag läst kommer ligga på ett sådant pris så att vi vanliga människor också har råd att köpa dem?
Kommer det bli problem att köra i 60hz t.ex om man har ett lite äldre grafikkort?

Skulle va intressant att höra era åsikter för jag har inte hittat så mycket om dessa skärmar på sweclockers forum ännu iallafall.

Inte värt än. Vänta tills fler grafikkort klarar 4k med hyffsade inställningar. Sen är som sagt uppdaterinsfrekvensen mer lämpad för video-/fotoredigering etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ryuk00:

Köper inte 4k innan det finns i 120 hz.

Känner samma sak

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Bildexpert 📺

Pfft. 8K i 300 Hz har det snackats om i flera år. Varför vänta på kaksmulor?