DICE förstörde mitt battlefield

Permalänk
Avstängd

DICE förstörde mitt battlefield

8+ år med bf 1942 och bf2
men kan inte fatta hur korkade de blivit med de senaste skitspelen de producerat.
dör för snabbt, dålig nätkod igen.
cod klon kallar jag deras senaste alster bf3 som sög riktigt mycket och skiten bf4.

undrar om Bach snortar kokain nu förtiden då han helt tappat greppet med det battlefield jag spelade i 8 år..

Tack dice för den tiden när ni visste vad ni gjorde.
säg upp personalen och sluta göra spel.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Ditt Battlefield?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

8+ år med bf 1942 och bf2
men kan inte fatta hur korkade de blivit med de senaste skitspelen de producerat.
dör för snabbt, dålig nätkod igen.
cod klon kallar jag deras senaste alster bf3 som sög riktigt mycket och skiten bf4.

undrar om Bach snortar kokain nu förtiden då han helt tappat greppet med det battlefield jag spelade i 8 år..

Tack dice för den tiden när ni visste vad ni gjorde.
säg upp personalen och sluta göra spel.

Tror det är mera ea:s fel för att dem pushar dice för hårt.
Men delvis är det väl dice:s fel då dem går med på vad EA vill också vidare.

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Skrivet av CRHASH:

Tror det är mera ea:s fel för att dem pushar dice för hårt.
Men delvis är det väl dice:s fel då dem går med på vad EA vill också vidare.

Skulle inte säga att det är DICE fel på något sätt eftersom dom inte direkt har något val att göra överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

8+ år med bf 1942 och bf2
men kan inte fatta hur korkade de blivit med de senaste skitspelen de producerat.
dör för snabbt, dålig nätkod igen.
cod klon kallar jag deras senaste alster bf3 som sög riktigt mycket och skiten bf4.

undrar om Bach snortar kokain nu förtiden då han helt tappat greppet med det battlefield jag spelade i 8 år..

Tack dice för den tiden när ni visste vad ni gjorde.
säg upp personalen och sluta göra spel.

Random rage utan någon som helst koll verkar vara standard idag

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Inget fel på nätkoden för min del. Visst man dör lite väl snabbt även fast man inte spelar hardcore. Sen känner jag att det är lite kul att så fort något inte är som förr så har vi personer som gråter över det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Tvekar ju på att det är Dice fel att du dör för snabbt.

Permalänk
Medlem

Tycker du man tål för lite i normal mode är det nått fel på dig. Antagligen skit kass spelare. Man tål ju tex en RPG hit och 150 minigun skott ffs....

Permalänk
Medlem

Amen.

Hoppade själv över till Planetside 2. Lite av en spirituell uppföljare till BF 2142 i form av ett F2P trekamp MMO. PS2 är definitvt närmare den gamla BF formeln än vad dagens nerdummade Battlefield är. Det är mycket fokus på teamplay och koordination och vissa fighter kan ha hundratals spelare kriga över samma bas. Gunplayn är rätt lik BF3/4 fast utan massa trams som suppression eller jävla leksaksplan som surrar runt och flyger in i en...

Fast just nu är det ett event kallad "World Domination Series" som helt och hållet rubbat metagamet i spelet så det kanske inte är den bästa tiden att få sina första intryck av spelet då det är i ren kaos.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Ljusskygg

Det är DICE's BF, dom kan göra vafan dom vill.
Men det är EA som pushar dom och tvingar dom till saker så det är inte DICE du ska skylla det på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilken dum tråd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

"Dör för snabbt"? Antar att det bara är du som dör för snabbt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Lite fundersam över vad syftet med denna tråd egentligen är mer än att framhäva onödiga diskussioner som inte leder någon vart.

Permalänk
Medlem

Ja jo, jag kan tycka att det bättre förr... Bf1942 och Vietnam är fortfarande en av favoriterna samt de första 3 spelen av call of duty, efter det så har det bara gått utför enligt mig... Men älta? Nä man ger fan i att köpa det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd

Jag förstår Flopper och hur han känner de. BF 1942 och BF 2 vårt ruskigt skoj där Dice storartad kunde göra spel. När EA köpte Dice sjönk kvaliteten och spelkänslan som en sten i BF serien. Idag känns BF mer som CS med militär hybris än som ett BF spel. Men de är väl så utvecklingen skall vara. En uppstickarstudio gör ett, två bra spel och sen låter sig bli uppköpta för att på tidspress kräma ut halvdana, slarviga och dåliga uppföljare som inte ens andas samma spel!

Säg vad ni vill, men jag är som Flopper jävligt besviken över vad BF serien utvecklades till.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flopper:

8+ år med bf 1942 och bf2
men kan inte fatta hur korkade de blivit med de senaste skitspelen de producerat.
dör för snabbt, dålig nätkod igen.
cod klon kallar jag deras senaste alster bf3 som sög riktigt mycket och skiten bf4.

undrar om Bach snortar kokain nu förtiden då han helt tappat greppet med det battlefield jag spelade i 8 år..

Tack dice för den tiden när ni visste vad ni gjorde.
säg upp personalen och sluta göra spel.

Så du köpte battlefield 4?Det gjorde jag med,även om jag inte är så nöjd än så länge så hoppas jag att det blir bättre.Lev med det:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flopper:

8+ år med bf 1942 och bf2
men kan inte fatta hur korkade de blivit med de senaste skitspelen de producerat.
dör för snabbt, dålig nätkod igen.
cod klon kallar jag deras senaste alster bf3 som sög riktigt mycket och skiten bf4.

undrar om Bach snortar kokain nu förtiden då han helt tappat greppet med det battlefield jag spelade i 8 år..

Tack dice för den tiden när ni visste vad ni gjorde.
säg upp personalen och sluta göra spel.

Gå och lägg dig

Permalänk

Jag håller med. Efter BF2 gick det riktigt hårt utför. Bad Company 2 var ganska kul men något Battlefield-spel tycker jag inte att det var. Dice har helt tappat tråden från de gamla spelen. Evolution är inte fel men att göra helt andra spel i samma genre och sen sätta BF stämpeln på det är bara fel..
Jag köpte faktiskt BF4 i nåt slags naivt hopp om att de skulle ha hittat den där känslan igen som fanns i 1942 och Vietnam men nej. Det är BF3 igen..
Det blir tyvärr det sista BF spelet jag köper.
Sen att allt skulle vara EAs fel är bara en simpel bortförklaring och önsketänkande. Dice hade kunnat ge ut spelen på egen hand efter BF2 med den enorma popularitet de uppnått. Att fixa investerare och kunna behålla full kontroll över utveckling och utgivning bör inte ha vart alltför svårt. Att hora ut sig till EA gjorde väl någon/några väldigt rik däremot.. Det är ju som vanligt bara pengarna det handlar om

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Ta ett djupt andetag, sluta grina och skärp dig.

Dice utvecklar Battlefield 4 (tillsammans med andra företag) medans EA betalar dem - Dice ville ha mer tid då dem inte tyckte att spelet var färdigt, men EA ville få ut det snabbt. - Det vi ser här är att det är EA's fel. Men fö guds skull, ring EA och skäll ut dem, då lyssnar dem och låter dig såklart bestämma och utveckla hela Battlefield 5, hur just DU vill ha det! (OBS: Ironi).

Just det, om du dör för snabbt, då dödar du väl folk för snabbt med? Hur lång tid skall det ta då?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Dör för snabbt? Folk tål ju för fan ett halvt mag med 7.62 kulor... Man kan stå PÅ en handgranat utan att stryka med. Sen vadå ditt battlefield? Du betalade några hundralappar och känner dig berättigad? Grattis!

Permalänk
Medlem

Ilskan måste vara extremt hög, ifall man tar sig tid att skriva ett inlägg

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Det är nog svårt att fullt ut förstå såna här trådar om man inte spelat Battlefieldserien från början. Förstår vad TS menar, utan att nödvändigtvis hålla med helt. Visst har konceptet ändrats. Några saker har blivit bättre, andra sämre. Rent generellt saknar jag en känsla i spelen från den gamla goda tiden. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är jag saknar men något är det. Däremot är jag faktiskt nöjd med både BF3 och BF4 även om de båda drogs med en del buggar i början. De funkar fint på min dator och har skänkt mig många timmars nöje och avkoppling!

Permalänk
Inaktiv

Hade inte EA lagt sina giriga fingrar i blöt hade spelet förmodligen blivit mycket bättre.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Saknar diskussionsvärde.