Får inte till det med inställningarna till 27tum AOC I2757FM (LÖST)

Permalänk

Får inte till det med inställningarna till 27tum AOC I2757FM (LÖST)

Känner mig som en riktig klåpare just nu...
Köpte idag en 27tum IPS panel (AOC som i rubriken) på Netonnet.
Tänkte att äntligen skall vi få bättre sällskap till mitt HD7990.
Jag har även en mindre gammal DELL 4:3 skärm kopplad för monitorering bredvid (DVI).

I inställning 1920:1080 fyller bilden inte hela skärmen.
Hur i helskotta får jag "full" bild. Den är kopplad med HDMI kabel till HD7990, tyvärr kan jag inte öppna Catalyst Control Center heller,
utan är hänvisad till vanliga Windows inställningarna som är minst sagt yxiga avseende skärminställningarna.
OS är Win7 Ultimate. Kör MSI Afterburner för att få en bra fläktkurva på HD7990.
Färgåtergivningen är bra utan jag har bara detta "anpassningsproblemet".

Har fortsatt efterforskningarna...
För att kunna åtgärda måste jag komma in i Catalyst Control Center...vilket jag inte gör eftersom skiten inte startar upp.
Hittade följande på AMD hemsida http://support.amd.com/en-us/search/faq/58
Problemet är bara att jag inte lyckas starta om Windows i Felsäkert läge....antagligen beroende på att jag har SSD som OS och lagringsdisk, det går för fort i starten helt enkelt Jag kommer till BIOS, men därifrån smäller det bara till med normal Windowsstart. Känner mig liiiite desperat. Alla heta tips är välkomna.

Själv är bäste dräng tydligen.
Gjorde en fulstopp på datorn så att jag kunde gå in i Felsäkert läge....men inte f***n hade jag några strängar enligt AMDs anvisningar.
Slutligen gjorde jag det som löste allt.
Stängde ner mitt antivirusprogram, stängde ner MSI Afterburner, avinstallerade CCC och ominstallerade...och HEY PRESTO!!!!
Äntligen kunde jag ställa in så jag får "full" skärm.

För ytterligare information, eftersom jag sett en del trådar rörande detta problem;

När man väl lyckas starta CCC, gå in i "Mina flatpaneler", där hittar man möjlighet att med ett skjutreglage skalera bilden så att den "passar" skärmen.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Löste det du behöver bara gå in på catalyst, och till skalningsalternativ, kör ut till kanten och problemet är löst NU är bilden riktigt grymt, löste problemet för 5 minuter sen då jag köpte skärmen idag. Mycket nöjd hehe