Hjälp med att spåra ett telefonnummer.

Permalänk
Medlem

Hjälp med att spåra ett telefonnummer.

Nu är det så här att min mamma får en massa meddelanden från en person som verkar stalka henne. Han vet t.ex. när min pappa inte är hemma. Vi har anmält till Polisen men dom har lagt ner anmälan. Jag är verkligen inte glad över att någon verkar stalka min mamma och behöver därför hjälp. Finns det något sätt som jag kan spåra numret (tog väck numret). Vet att det är kopplat till Telia men inte mer.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Be nån du känner ringa från sin mobil med hemligt nummer till personen eller du. Och svarar den personen så säger den sitt namn förhoppningsvis

Man får inte fram nått på det numret på Hitta 118100 eller eniro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Be nån du känner ringa från sin mobil på hemligt nummer eller du och svarar den personen så säger den sitt namn förhoppningsvis

jag får testa det, tackar för svar.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Editerade inlägget om du ej såg det. Hittar inte nått på numret via Eniro eller Hitta.se eller 118100.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Editerade inlägget om du ej såg det. Hittar inte nått på numret via Eniro eller Hitta.se eller 118100.se

jag misstänker att han använder ett kontantkort så det är kanske därför.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

hur fick du det?

http://www.vemsnummer.se/ Sen vet jag inte om den stämmer men det kan du prova genom att skriva ditt nummer

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViizzlY:

http://www.vemsnummer.se/ Sen vet jag inte om den stämmer men det kan du prova genom att skriva ditt nummer

Den sidan funkar inte för mig söker man på ett nummer kommer det inte upp nått alls

Testade några nummer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViizzlY:

http://www.vemsnummer.se/ Sen vet jag inte om den stämmer men det kan du prova genom att skriva ditt nummer

Fungerade inte för mig :/

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ju mitt nummer

Ring och fråga eller kanske det finns hos Truecaller. Truecaller har ju den äckliga funktionen att den letar rätt på namn osv. genom dina kontakters kontakter (eller nåt sånt). Hur som helst bör du nog radera numret från ditt inlägg, inte enligt sweclockers regler att hänga ut personer.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Det är ju mitt nummer

Ring och fråga eller kanske det finns hos Truecaller. Truecaller har ju den äckliga funktionen att den letar rätt på namn osv. genom dina kontakters kontakter (eller nåt sånt). Hur som helst bör du nog radera numret från ditt inlägg, inte enligt sweclockers regler att hänga ut personer.

Sluta skicka meddelande till min mamma

Nej men seriöst hittade inget på Truecaller heller. Misstänker att han använder ett kontanktkort.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Om du inte får någon hjälp av polisen, så skulle du kunna anlita privatdetektiver.

Permalänk
Medlem

Det finns ju nån app som söker upp namn och det när den ringer , men han verkar använda kontantkort...

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViizzlY:

Det finns ju nån app som söker upp namn och det när den ringer , men han verkar använda kontantkort...

Ja, jag misstänker att han använder kontantkort. Men polisen måste ju förfan kunna kolla var och när han skickade ett meddelande.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog personligen ha blivit tokig om nån stalkade min mamma. Hoppas du lyckas ta reda på vem det är.
Idén om att ringa från något annat nr till honom borde du prova.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Har inte telefonen en inställning för att blockera nummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Telefonnumret verkar ju inte stämma?

Yes, telefonnumret stämmer inte.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Jag skulle nog personligen ha blivit tokig om nån stalkade min mamma. Hoppas du lyckas ta reda på vem det är.
Idén om att ringa från något annat nr till honom borde du prova.

Jag håller på att bli det. Han skrev om hur hennes son kom hem nästan precis när jag kom hem :/ Får smått panik här. Polisen verkar vara så jävla inkompetenta.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Har inte telefonen en inställning för att blockera nummer?

Känns mer som en tillfällig lösning än permanent.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är inte sweclockers rätt forum för detta. Prova flashback istället. Dom brukar va rätt duktiga på att gräva fram info om personer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Tyvärr så är inte sweclockers rätt forum för detta. Prova flashback istället. Dom brukar va rätt duktiga på att gräva fram info om personer.

Aa, får väl testa det.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Spamma han xD? Om alla spammar han kanske vi kan pajja hans telefon xD!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Annars får väl vi alla på swec ringa upp eller sms.a och "ge igen" då kanske han ser hur kul det är.

THIS

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt som man kan skicka meddelande som skyddar nummer?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Det är ju mitt nummer

Ring och fråga eller kanske det finns hos Truecaller. Truecaller har ju den äckliga funktionen att den letar rätt på namn osv. genom dina kontakters kontakter (eller nåt sånt). Hur som helst bör du nog radera numret från ditt inlägg, inte enligt sweclockers regler att hänga ut personer.

Tog väck numret nu. Vill inte att du ska få en massa meddelande, om det är ditt nummer.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Jag håller på att bli det. Han skrev om hur hennes son kom hem nästan precis när jag kom hem :/ Får smått panik här. Polisen verkar vara så jävla inkompetenta.

Väldigt tråkigt och höra verkligen. Får man fråga vart i Sverige du bor?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Nu är det så här att min mamma får en massa meddelanden från en person som verkar stalka henne. Han vet t.ex. när min pappa inte är hemma. Vi har anmält till Polisen men dom har lagt ner anmälan. Jag är verkligen inte glad över att någon verkar stalka min mamma och behöver därför hjälp. Finns det något sätt som jag kan spåra numret (tog väck numret). Vet att det är kopplat till Telia men inte mer.

Men vänta? Hur skulle han kunna veta exakt vad som händer i huset/lägenheten?
Antingen sitter han med en kikare, säkert på synligt avstånd från boplatsen i fråga, eller så har han avlyssnarutrustning/kameror i huset/strax utanför.
Hitta dem, och radera dem fysiskt.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Telia kan spåra nummret år dig mendet kostar 600kr/spårning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birkus:

Men vänta? Hur skulle han kunna veta exakt vad som händer i huset/lägenheten?
Antingen sitter han med en kikare, säkert på synligt avstånd från boplatsen i fråga, eller så har han avlyssnarutrustning/kameror i huset/strax utanför.
Hitta dem, och radera dem fysiskt.

Mm, han verkar träffa henne på hennes jobb ibland. En dag skrev hur hennes bröstvårtor sågs igenom hennes jobbtröja :/

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mizzyk:

Telia kan spåra nummret år dig mendet kostar 600kr/spårning

Kan du skicka länk. För jag gör fanimej det, bara jag får tag i äcklet.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

gör en fuling:
och gå ut genom endast en sida av huset (förslagsvis baksidan) för att kontrollera vilken sida av huset personen sitter.
Detta bör göras under en längre period (nån-några dagar), se då till att iunte vistas synligt från den sdian ni kontrollerar.
när ni har uteslutigt tillräckligt är det bara att dra igång med spaningsverksamheten.

när ni har hittat en,två, eller tre personer somn verkar vara mistänkta håller nikoll på alla samtidigt och ringer nummret.
bör fungera prima.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.