Permalänk
Medlem

Project Spark

Album med bilder från en liten by som jag gjort

Project Spark är nu i stängd beta på Windows 8.1 och tänkte att vi kunde göra en tråd om spelet. Ni som har fått en beta-key lägg upp bilder eller filmer på era skapelser.

Skriv upp er här för att få en beta-nyckel

Vad är Project Spark?

Spark är kort och gott ett spel där man gör spel. Spelet utvecklas utav Team Dakota, som tillhör Microsoft Game Studios. Spelet kommer att släppas till Xbox 360, Xbox One och Windows 8.1.

Project Spark Videos

FAQ
Q. Is the world really limitless?
A. Technically yes. They've said one world can be 5 km by 5 km so 25 square km (Skyrim is 35). If that's not enough, world's can be connected, so if you want an Over-world, and then have a dungeon that you enter, that dungeon could be 25 sq. km too. So really running out of space isn't an issue.

Q. How are some of the crazy objects made in this game?

A. Most objects can be 'unglued' and taken apart, from that you can build and construct anything you'd like, and have it function how you program it to.

Q. Can cinematics or cut-scenes be made?
A. Yes you can make cut-scenes with dialogue and actions. They've also stated that people have created 10-20 minute movies with this game, so you don't necessarily make a game. Also with the use of kinect recently announced, you can motion capture your actions, face movements, and voice and apply them to a troll, goblin, human, or whatever. They've also said that there will be voice mixers so you can make your voice sound like a troll.

Q. What platforms will this be on, and can we interact across platforms?
A. It is coming to Windows 8, XB 360, and the XB1. A game you make on XB1 can be played by someone on the 360 or W8, so any game that you publish can be played by all platforms. Furthermore, If you're good at making environments and a friend is good at programming brains, you can both contribute to a project and when you put the game out there it will mention everyone who contributed to it.

Q. When does the closed beta start?

A. The Windows 8 closed beta will start in October, and the XB1 beta will be in January. There isn't a 360 beta planned at this point.

Q. Ok, how much is this awesome game gonna cost me?
A. This game will be free to play, so only your time and brain power. There was talks of possible dlc to add more object and themes later on, but the main game is free.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Liten tävling om en beta-nyckel!

Vad heter programmeringsspråket som man använder i Project Spark ?

NordhNet vann med svaret "Kodu".

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Jag kom med i denna betan. Spelet är väldigt roligt men man märker ett visst lagg ibland men detta är oftast när det "auto-sparar".
Jag kan svara på frågor eller testa något i spelet ifall ni vill att jag gör det.
Några frågor redan nu?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Liten tävling om en beta-nyckel!

Vad heter programmeringsspråket som man använder i Project Spark ?

SPARK?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Nope!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Oggmeiler:

Liten tävling om en beta-nyckel!

Vad heter programmeringsspråket som man använder i Project Spark ?

Kodu?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Liten tävling om en beta-nyckel!

Vad heter programmeringsspråket som man använder i Project Spark ?

Det är baserat på Ada

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

DING DING DING!

Skickar din nyckel i ett PM.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Oggmeiler:

DING DING DING!

Skickar din nyckel i ett PM.

Tackar!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Början

Slutet

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Fan det här spelet känns som en kombination av minecraft, Garry's mod och framtiden! Ser sjukt bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Fan det här spelet känns som en kombination av minecraft, Garry's mod och framtiden! Ser sjukt bra ut!

Det är sjukt roligt!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Nästan lite vackert ju.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Det är sjukt roligt!

Du har ingen betanyckel över måntro? Annars finns det att köpa på deras hemsida? (frågar jag säkert helidiotiskt utan att kolla upp)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Du har ingen betanyckel över måntro? Annars finns det att köpa på deras hemsida? (frågar jag säkert helidiotiskt utan att kolla upp)

Nej, tyvärr har jag inga över men skriv upp dig gratis på deras sida https://joinprojectspark.com/ och om du har tur så får du en ganska snart!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Nej, tyvärr har jag inga över men skriv upp dig gratis på deras sida https://joinprojectspark.com/ och om du har tur så får du en ganska snart!

Tack ändå Kan knappt bärga mig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gojsenmojs:

Tack ändå Kan knappt bärga mig!

Jag har en nyckel om du är intresserad. Sitter med Mac nu och har ingen användning för betanyckeln.

Skicka ett PM om du fortfarande är sugen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Livestream med utvecklarna!

http://www.twitch.tv/project_spark

Visa signatur

Send me out... with a bang.