Permalänk
Medlem

Mail problem

Har gått bet på ett litet problem som på sätt och vis är till gmail.

Det är som så att jag har en privat gmail adress som jag använder till vardags. Sen i mitt jobb har jag en jobb mail som är kopplad till min gmail på något vis så att alla mail kommer in i min inkorg och jag kan även skicka med den ifrån gmail (min privata står fortfarande med) Nu till problemet jag vill få in min jobb mail i macens inbyggda mail app precis som det fungerar när jag använder gmail.com med min webbläsare men jag blir inte klok på hur man ska gå tillväga. Eftersom att min jobb mail inte har några settings enligt våran webbhotells host så bör ju det vara detsamma som jag har i settings för min gmail men det vill inte mail app godta.

Så finns det någon som vet hur man löser detta?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Kör du ML eller högre så skriver du helt sonika in mailadress och lösenord i mail.app så hittar den inställningarna själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Kör du ML eller högre så skriver du helt sonika in mailadress och lösenord i mail.app så hittar den inställningarna själv.

Kör mavericks. Jag provade att skriva samma lösen som jag har för min gmail men det godtog inte mail.app.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Kör mavericks. Jag provade att skriva samma lösen som jag har för min gmail men det godtog inte mail.app.

Oklart hur kopplingen är mellan din gmail och jobb-mailen men det är säkert ett lösenord till jobb-mailen, inte samma som gmail.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Kör mavericks. Jag provade att skriva samma lösen som jag har för min gmail men det godtog inte mail.app.

Du behöver ditt lösenord till jobbmailen, annars kommer den aldrig köpa authen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadwood:

Oklart hur kopplingen är mellan din gmail och jobb-mailen men det är säkert ett lösenord till jobb-mailen, inte samma som gmail.

Skrivet av Kalasis:

Du behöver ditt lösenord till jobbmailen, annars kommer den aldrig köpa authen.

Det är så illa alltså. Då får jag ringa igen och fråga för då har den jävla tomten noll koll då jag bad han om uppgifterna i november och problemet kvarstår än.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Inaktiv

Jag uppfattade det som att dina mail skickas från jobbet till din egen, som en kopia/forward. För om så är fallet räcker det ju med dina egna uppgifter, alltså ditt eget konto.

Alternativt kan du ju själv göra det på jobbet - att skicka en kopia till din personliga mail (om chefen tillåter det).

Dock blir det problem när du ska skicka mail som ska ha avsändare från ditt jobb...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag uppfattade det som att dina mail skickas från jobbet till din egen, som en kopia/forward. För om så är fallet räcker det ju med dina egna uppgifter, alltså ditt eget konto.

Alternativt kan du ju själv göra det på jobbet - att skicka en kopia till din personliga mail (om chefen tillåter det).

Dock blir det problem när du ska skicka mail som ska ha avsändare från ditt jobb...

Skickades från m.sweclockers.com

I konto inställningar för min gmail som är privat har jag med hjälp sammankopplat 3 olika mail adresser . Alla dessa kan jag ta emot från i mail app men kan bara skicka från 2 i mail app. Jag svarar visserligen kunder ibland från min privata med om jag är på språng och bara har iPad eller iPhone till hands.
Jag vill få så att det står skickat från stefan@jobbanamn.se via xxxxxxxxxx@gmail.com för det kommer jag inte undan så länge dom är synkade i gmail .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 