Permalänk

Hjälp mig komma i gång.

Hej jag har nu läst på jävligt mycket men känner inte att jag kommer längre då det verkar lite snurrigt på sidorna och en jävla massa att läsa...

1 Främst vilken plånbok skall jag välja jag hittar faktiskt inte mycket om detta.. kan jag ta en bara och byta senare... kostar det att föra pengar mellan dessa. tänkte välja nån i kväll så att jag kommer i gång. Länka till vad ni tycker är pålitligt.

Sen vart Minar jag tycker ni. jag tänkte börja här http://switchercoin.com/statistics varför jag kom fram till detta kommer jag inte ihåg faktisk mer än att den skall byta mellan det som är bäst.

Jag kommer att börja med denna blygsamma rigg för att se hur det fungerar och om jag står ut med oljudet... prova med garderob, badrum, kök.

Core 2duo E8400
4Gb Ram
SAPPHIRE HD 4850 TOXIC

CPU 675 MHz Core Clock
55 nm Chip
800 x Stream Processors
Video Memory 512 MB Size
256 -bit GDDR3
2200 MHz Effective

Vilket mining-program är bäst... jag kan väll leta lite och så har vi det där med inställningarna men så jag kommer i gång nu under morgondagen.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk

Ett HD4850 kommer du förmodligen gå back på efter du betalat el-kostnaderna.

Visa signatur

Argaste

Permalänk

jag är nu reggad på Switchercoin. Kan jag börja mina där och att pengarna lagras där eller måste jag fixa en Wallet innan jag gör detta. och att pengaran går in där på direkten?

Vart fixar jag en plånbok?

Blockchain?

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

jag är nu reggad på Switchercoin. Kan jag börja mina där och att pengarna lagras där eller måste jag fixa en Wallet innan jag gör detta. och att pengaran går in där på direkten?

Vart fixar jag en plånbok?

Blockchain?

Tja

Skulle rekommendera att du avänder http://us.trademybit.com.

1. Regga ett konto där
2. Regga ett konto på Cryptsy.com
3. Skapa en wallet adress på cryptsy på alla mynt som http://us.trademybit.com erbjuder.
4. Om du vill sälja de mynt du får ihop automatiskt, ställ in detta på www.cryptsy.com (se till att du har en BTC & LTC wallet på cryptsy)
5. Om du vill så joina http://us.trademybit.com IRC kanal. Där kan du se stats, få reda på information.

Behöver du hjälp så är det bara och höra av sig.

Lycka till

P.S Cgminer 3.7.2 ska du använda.
P.P.S Se till att ta hem AMD SDK annars kommer det inte att funka nå vidare.

Permalänk

Tack!

Skall göra det du säger men i morn eller övermorgon. Märker att det är ju nyår så jag skall raka av mig skägget och ta ett bad och leka Nyårsafton.

Detta har jag gjort.

Åkte på en ominstallering-många omstarter och snodde all tid så jag har inte kommit så mycket längre,

Cgminer installerat och lekt med de data man skall mata in så att man jobbar med Switchercoin typ detta :

cgminer.exe --scrypt --worksize 256 --shaders 1408 --lookup-gap 2 -g 1 --thread-concurrency 5632 --intensity 18 -o stratum+tcp://switchercoin.com:5555 -u username.1 -p x --scan-time 1 --queue 4 --no-submit-stale

i cgminer Frågar den väll först efter Username och inoggningkod, och därefter o stratum+tcp://switchercoin.com:555 och så vidare... inte samma ordning och det förvirrar mig något men jag kurar väll ut detta.. men det är så det är va? eller

Sen undrar jag om jag skall skriva allt ordagrant så som "--scrypt" där jag tar med "--"

Jag får väll mara in lite andra värden eftersom att jag sitter på ett HD4850 ?

" P.P.S Se till att ta hem AMD SDK annars kommer det inte att funka nå vidare ". aha ok detta program har jag missat helt och hållet! är det bara för mining eller är det något jag alltid borde haft. När kom det?

Skall jag ha det på min laptop ASUS 1215B också? Det är ju någon sorts Brazos som skall göra som det beskrivna i AMD sdk--- Äch jag läser på lite senare.jak kände ju till tekniken men har missat att just detta program fans jösses... :Dooh: Eller är det jag som är för tidig att hitta tekniken och sen när den väl finns så skiter jag i det för jag vet att jag kolla nån gång... äch skit samma. tack

Jag skall öppna konton på de där ställena som du tippat om och köra på detta. men som sagt nu hinner jag inte. återkommer morn - övermorn. Nu fram med rakmaskinen...

Nä nu skall jag fira tack och

Gott nytt år !!!

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk

grafikkortet jag har är ett...

SAPPHIRE HD 4850 TOXIC

CPU 675 MHz Core Clock
55 nm Chip
800 x Stream Processors
Video Memory 512 MB Size
256 -bit GDDR3
2200 MHz Effective

Jag ser här att jag kan mina 114-112 KH/s...utan att ha mixtrat med inställningarna något mer. jag fick en radda kod av TAKKE som jag kör med, tack för detta. Jag såg att den lägger av då och så jag satt och letade uppgifter i går om hur jag skall programmera mitt kort. Men jag ser att min POOL Switcherkoin går ner samtidigt så det är tydligen inte mina inställningar som strular... jag skall byta till det som TAkke förslog. men har inte tid nu jag återkommer. Nuvarnade ser ut som en sågtand så jag Minar nog 50 KH/s per dygn i praktiken och som sagt. jag tror att det är min pool som har problem.

Överhuvudtaget så kommer jag att tjäna på det genom att jag kollat igenom vad mina saker drar och hur. Tex en förstärkare av klass A drar massor...Så ligg inte och slölyssna eller ha den i gång utan att lyssna på den utan fixa en gammal lite förstärkare. Tv drar relativt mycket... jag har två studiomotorer till datorn. Dessa kan pumpa ut 800 Watt och det är ju Klassa A som står och pumpar dygnet runt. Så jag kommer att fixa ett par små skithögtalare för vardagssurf. Kanske hänga på lapptoppen mer... Släcka lysen lite mer men där är det inte så farligt. Jag tömde frysboxen och stängde av den men den dar inte så jättemycket.

Med alla bäckar små så drar mitt hem nu mindre trotts min nuvarande miningrigg är i gång så att... jag tjänar på det.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk

Jag minade på /switchercoin under någon månad sen glömde jag bort det. har kvar(tror jag) något inoggongslösenord på ett papper.

Är det någon med lite koll på hur man gör som kan komma med något råd? är allt borta? miningpoloen upphörde visst... Ser jag när jag kollar nu,

Visa signatur

Kraschfield