Nytt bygge, värt att gå från W7 till W8?

Permalänk
Medlem

Nytt bygge, värt att gå från W7 till W8?

Får hem ett paket med nya grejer idag och fick för mig att Windows 8 är ett givet val vid en ny installation!

Har Windows 7 sedan tidigare är det värt att betala 1000kr för att få Windows 8 på det nya datorn?

Är skillnaderna tillräckliga för att byta upp mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

För Windows 8.1 helt klart ! Bättre stöd för ny HW out-of-the-box. USB 3 native stöd. Snabbare, stabilare skönare filkopiering osv. Om du inte trivs med MODERN UI. Kör 3dje part startmeny, finns ingen anledning idag att välja Windows 7 om man inte personligen har ett vendetta mot Windows 8 som många på detta forum har

Det du kan göra om du vill testa är att ladda ner gratis test versionen och prova själv.
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/hh699156.aspx

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

nja typ, jag gillar win 8 men jag fick det gratis. det ska vara ett "lättare" OS att driva , och sen är det snyggare (ser modernt ut). jag upplever det snabbare fast det kanske va för att det va nyinstallerat.

1000:- är ju en slant så kanske finns bättre saker att lägga pengar på som gör större skillnad i din dator upplevelse.
om du ändå har ny dator kan det vara kul med lite nytt utseende?

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem

Som ovan sa. Kör på! Om du hatar Modern UI kan du installera Start8 eller Classic shell så får du klassiska start menyn tillbaka.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Förutom Metro/Modern UI så tycker jag Win8 är trevligare på alla sätt. Annars finns Start8 som funkar bra och du kan stänga av alla Modern UI program/funktioner via den.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Ja

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Nej.

Vänta på 9.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Blandade meningar! Svårt val, måste bestämma mig kväll helst. Plockar ihop datorn då!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

Jag hade valt Windows 8 utan att tveka

Permalänk
Medlem

Håller på att installera windows 8 nu. Tror det kommer kännas skönt med något nytt!

Tack för svaren!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE