Permalänk

Svenska servrar obefolkade.

Har sökt nu och hittar bara fem servrar som är befolkade. Är det sökfunktionen som ballat ur eller är det verkligen ett masstapp av spelare...har ju sett spelat reas ut och det säger ju något.

Jag använder ju också sökfunktionerna och brukar kryssa i nordiska servrar som Sverige norge Finland i första hand...och i bland söker jag upp någon Kniv eller pistol eller Rush. Nä allt är övergivet! Särskilt med tanke att det är rätt speltid när det brukar vara fullt. Typ 12.00- 19.00 en ledig dag...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Har sökt nu och hittar bara fem servrar som är befolkade. Är det sökfunktionen som ballat ur eller är det verkligen ett masstapp av spelare...har ju sett spelat reas ut och det säger ju något.

Jag använder ju också sökfunktionerna och brukar kryssa i nordiska servrar som Sverige norge Finland i första hand...och i bland söker jag upp någon Kniv eller pistol eller Rush. Nä allt är övergivet! Särskilt med tanke att det är rätt speltid när det brukar vara fullt. Typ 12.00- 19.00 en ledig dag...

De befolkade servrar du får upp är de befolkade av de servrar du laddat.

Just nu såg jag att det var ca 4 svenska rush servrar som var "fulla".

Ladda alla servrar genom att bläddra längst ner om och om igen.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Skrivet av Obolla:

De befolkade servrar du får upp är de befolkade av de servrar du laddat.

Just nu såg jag att det var ca 4 svenska rush servrar som var "fulla".

Ladda alla servrar genom att bläddra längst ner om och om igen.

Jag ser samma som du men inte vid det skrivande tillfället...

jag skrollar inte jag trycker på tabellen i stället. Players eller ping...

Hmm hittade folk rusch nu bara för att jag skrev detta? KUL KUL!!! Kan ska dags att någon gör en tutoial för så här många rusch har inte varit i gång på flera veckor. Tipps alla ANVÄND BATTLELOGS SÖKFUNKTIONER allra helst du som hatar snipers som kampar som nån Zombie som promnt skall ligga ner på samma fläck. i Rusch så fungerar inte detta...

Prova också att skriva in pistol i sökrutan nån gång får ett antal timmars roligt spelande.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Ett "problem" som uppstått sedan BF3 är att servrar inte populeras lika mycket som under tidigare spel. Vad detta beror på kommer jagi nte spekulera i, men en sak är säker: svenska servrar är intressanta av flera anledningar:
1. Ping, oavsett om du får bra ping eller inte så är detta inte tillräckligt intressant för andra att ansluta (bästa möjliga situation skulle vara i tyskland eller holland).

2. Tyska servrar och liknande andra servrar som är populära är rätt hårt modulerade vad det gäller inställningar och regler vilket lockar en viss typ av spelare. På gått och ont, jag kan själv inte neka till att jag spenderar viss tid vid några flood zone only servrar med vissa inställn ingar och regler.

Permalänk
Medlem

Som de har skött detta så är spelet dött om 4-5 månader...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av JohnnyGreed:

Som de har skött detta så är spelet dött om 4-5 månader...

Väldigt få server som är fulla och de flesta är Operation Locker där folk sitter och spammar nadas och m320

Får hoppas att det blir bättre när Metro och de andra äldre banor från BF3 kommer. Jag känner dock väldigt många som har hoppat av BF4 tåget och spelar nu BF3.

Spelar hela tiden själv nu , då det inte är några som vill lira BF4 längre när de har testat BF3.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Det är väl inte bara svenska servrar jag får denna känsla med? Överlag så tycker jag det är otroligt dåligt med folk på servrarna. Minns BF2 tiden som hade fulla servrar flera år efter release. Testa att söka en gång nu och du får garanterat upp fler servrar som är tomma än fulla, ja till och med fler tomma än dom det finns spelare på.

Detta märkte jag iof redan i BF3, men det tog ett bra tag innan det blev så i BF3. BF4 är precis färskt och det bör vara rikligt med folk vid ett spel som är så färskt. Tja, jag kraschar ju titt som tätt så det finns väl en hel del folk där som tröttnat.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk

Jag har själv nu tappat intresset för BF4... Allt det här känns ovant. jag spelar i bland otroligt mycket. Hur många timmar? 1942?BF2 över 1000 timmar. 1800 timmar på Bad company. BF3 minst säkert 900 timmar. Har nog spelat 160 timmar på BF4...Vad fan skall man engagera sig i nu? Har ju vart en 100% BF fanboy med hatkärlek till denna spelserie men nu känns det bara borta.

Nu klickar jag på Origin och inlogsuppgifterna verkar inte finnas kvar så måste trycka in detta manuellt. Orkar inte... Känner inget intresse alls. Det känns naturligt som att all vilja är borta men ochså ovant... men också bra för jag vill ju engagera mig i annat som kanske har ett större mervärde i längden som att göra musik eller något.

Men man vill väll ändå göra något regniga dagar....

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Mitt Origin sparar inte heller uppgifterna, sjukt irriterande att man varje gång måste skriva in lösenordet fast man bockar i "kom ihåg mig". Är med dig, suget var dött sedan länge med BF3. Dock hade jag rätt många kul stunder där, så taggade till när BF4 kom. Men för mig har det varit mer eller mindre ospelbart. Nu kommer snart andra spel, orkar inte lvla upp allt vid ett senare tillfälle. En release ska vara en release där alla har kul? Inte ett ständigt dra sig i håret det funkar inte eller att det andra laget har 20 Recons.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk

Äh var inne just. 4 Gånger dog jag av att landa med helikopter, Bländad av soljus och dödad av en jag inte kunde se. Hoppade ut med fallskärm och dog direkt, ena gången av att fallskärmen inte vecklade ut sig andra gånger dog man bara direkt.

Eller vad sägs om det här. One hitt kill http://www.youtube.com/watch?v=3vDOC1V6GM8

Här visare en andra buggar i spelet och föreslår förbättringar. http://www.youtube.com/watch?v=J8Lhnex7EBo

R:I'P Battlefield.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Hmm, fortfarande så buggigt? Jag som tänkte köpa det nyss eftersom jag var spelsugen. Jag installerar väl BF3 igen och väntar till februari, eller varför inte köpa Ghost...

Permalänk
Medlem

BF4 e ju kul,snyggt och numera stabilt ....

Ta det inte på så jävla stort allvar , kollade lite på videosnuttarna ovan .... jisses hur anal kan man bli "millisekunder hit å millisekunder dit" "oj då jag skjutade han i huvvet å han dog" ... jisses

Sen e det lite synd att svenska servar e lite tomma , men det lär bli bättre framöver

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk

Håller mig borta från svenska servrar. Låg ping suger i BF 4.

Har 1 till 2 PING på WebbHallens servrar, men alla andra ligger på runt 25+.

Ser inte så många svenskar där längre. Lirar hellre på Tyska servrar.

Visa signatur

Intel i7-3770k @ 4.5 GHz HT ON (Antec Kuhler H20 920) | ASUS P8Z68-V/GEN 3 (Socket 1155) | Corsair 8.00 GB Dual-Channel DDR3 1600MHz (8-8-8-24-2T) | ASUS GTX 580 DirectCU II | Corsair 900W PSU | Corsair SSD | 120 GB Western Digital 1TB HD | WINDOWS 7 64-bit Home Premium | LCD BENQ G2420HD 1080p @ 75Hz

Permalänk
Skrivet av Cruiser:

BF4 e ju kul,snyggt och numera stabilt ....

Ta det inte på så jävla stort allvar , kollade lite på videosnuttarna ovan .... jisses hur anal kan man bli "millisekunder hit å millisekunder dit" "oj då jag skjutade han i huvvet å han dog" ... jisses

Sen e det lite synd att svenska servar e lite tomma , men det lär bli bättre framöver

Att du tycker att det är millisekunder när man kan räkna till tre och efter detta döda genom föremål. Det säger ju mer om dig än felet i sig om du inte märker någon skillnad. jag antar att din spelstil är rätt sitta på kulle och sikta åt ett håll en hel runda och du har inte rört dig en millimeter.. Eller stå vid en passage och gasta in handgranat... Klart som fan att du inte märker något.

Min spelstil är rätt rörlig,,, Man är ett team... Hoppar in i fordon dra till en flagga, Alla kaster sina boxar. Flaggan tagen nu sticker vi. Eller nehepp det gick inte för hellyn alla sitter i exploderar av buggen som gör att det exploderar som en ballong när man nuddar marken eller flyger mellan två byggnader. Eller man som i filmen duckar och räknar till tre och efter detta kan bli dödad bakom skydd.

Jag märker detta... Man kan räkna till tre. Det är INTE millisekunder.

Att dö i ett spel 8 gånger på raken enbart av buggar och INTE för att man möter en fiende i kamp det är för mig för mycket. Jag blir galaen när jag siktar på någon bakifrån, tömmer mitt mag, han vänder sig om och funderar lite, byter vapen , tittar runt lite, Tar fram en pistol och dödar mig med one hitt kill buggen.

Det blir då ett spel för helt oskillade pojkrums- spelare som bara lärt sig hur man hanterar buggar och att dra nytta av detta. Inte lira ett spel i ärlig kamp. Inget spel som är med i E-sport och turneringar, eller så ställer ett fåtal lag upp för att dom sponsrar med priser...och det är allt.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Skrivet av MagmaDawg:

Håller mig borta från svenska servrar. Låg ping suger i BF 4.

Har 1 till 2 PING på WebbHallens servrar, men alla andra ligger på runt 25+.

Ser inte så många svenskar där längre. Lirar hellre på Tyska servrar.

Jag har märkt det jag med. är det någon som vet vad det beror på?

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

re

Jag har problem att komma in på fulla servrar står i kö men det blir alltid "Error game disconnected could not join server" kommer in på andra men hur kul är det att spela på halvfulla servrar.

Spelar eller ja försöker spela BF4 och SC2 fyfan va kasst BF4 är mot SC2 om man ser till stabilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Att du tycker att det är millisekunder när man kan räkna till tre och efter detta döda genom föremål. Det säger ju mer om dig än felet i sig om du inte märker någon skillnad. jag antar att din spelstil är rätt sitta på kulle och sikta åt ett håll en hel runda och du har inte rört dig en millimeter.. Eller stå vid en passage och gasta in handgranat... Klart som fan att du inte märker något.

Min spelstil är rätt rörlig,,, Man är ett team... Hoppar in i fordon dra till en flagga, Alla kaster sina boxar. Flaggan tagen nu sticker vi. Eller nehepp det gick inte för hellyn alla sitter i exploderar av buggen som gör att det exploderar som en ballong när man nuddar marken eller flyger mellan två byggnader. Eller man som i filmen duckar och räknar till tre och efter detta kan bli dödad bakom skydd.

Jag märker detta... Man kan räkna till tre. Det är INTE millisekunder.

.

Åja lugn i bussen nu , påstod inte att jag inte märkt några buggar,bara att man inte ska ta det så förbannat allvarligt , jag sitter inte still många sekunder per runda jag heller ... men gråter väll inte direkt över om jag dör heller , K/D ration är för mig sekundär.

Sen är det väll helt underbart när det kommer nån å sprayar järnet å missar , man flippar runt och sätter ett par välriktade i huvvet ...sen får han gråta hur mycket han vill å gnälla på oneshot buggar å aimbottar å annat trams

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Skrivet av Modellören:

Att du tycker att det är millisekunder när man kan räkna till tre och efter detta döda genom föremål. Det säger ju mer om dig än felet i sig om du inte märker någon skillnad. jag antar att din spelstil är rätt sitta på kulle och sikta åt ett håll en hel runda och du har inte rört dig en millimeter.. Eller stå vid en passage och gasta in handgranat... Klart som fan att du inte märker något.

Min spelstil är rätt rörlig,,, Man är ett team... Hoppar in i fordon dra till en flagga, Alla kaster sina boxar. Flaggan tagen nu sticker vi. Eller nehepp det gick inte för hellyn alla sitter i exploderar av buggen som gör att det exploderar som en ballong när man nuddar marken eller flyger mellan två byggnader. Eller man som i filmen duckar och räknar till tre och efter detta kan bli dödad bakom skydd.

Jag märker detta... Man kan räkna till tre. Det är INTE millisekunder.

Att dö i ett spel 8 gånger på raken enbart av buggar och INTE för att man möter en fiende i kamp det är för mig för mycket. Jag blir galaen när jag siktar på någon bakifrån, tömmer mitt mag, han vänder sig om och funderar lite, byter vapen , tittar runt lite, Tar fram en pistol och dödar mig med one hitt kill buggen.

Det blir då ett spel för helt oskillade pojkrums- spelare som bara lärt sig hur man hanterar buggar och att dra nytta av detta. Inte lira ett spel i ärlig kamp. Inget spel som är med i E-sport och turneringar, eller så ställer ett fåtal lag upp för att dom sponsrar med priser...och det är allt.

Upplever samma som du. Jag dör hela tiden efter att man har kommit runt ett hörn. jag menar vad är meningen med skydd om man ändå dör ?

Hur ofta peekar man inte och precis innan någon skjuter tar täckning och dör 2-3 sekunder efter?

Visst är det roligt spel när allt fungerar , men det fungerar sällan bra. Hade alla server haft max 100 i ping hade vi inte haft dessa problem, men så är det inte i verkligheten.

Spelare från andra länder där pingen eller internet är kass som i Ryssland och Turkiet är immortals och går inte att döda. Som jag sa tidigare DICE ge oss 100 mag på alla vapen eller fixa spelet. HK buggen är fortfarande kvar där trots att de säger att det är "LIVE".

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Entusiast

Jag har satt vissa kriterier när jag söker efter servrar...

Inte operation locker - En enligt mig ofantligt tråkig karta
Max 48 spelare - Blir för grötigt och drygt med 64 spelare

Dessa två kriterier verkar inte stämma överrens med hur de svenska servrarna kör och jag hamnar som oftast på tyska servrar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av raGGGe:

Jag har problem att komma in på fulla servrar står i kö men det blir alltid "Error game disconnected could not join server" kommer in på andra men hur kul är det att spela på halvfulla servrar.

Spelar eller ja försöker spela BF4 och SC2 fyfan va kasst BF4 är mot SC2 om man ser till stabilitet

Detta problem har jag hittat en fulfix på,dock måste en kompis spela på samma server; när du får upp felet så tryck på multiplayer i BL, sen kommer du få 3 serverrekommendationer. tryck på den din kompis spelar på. Sen funkar det(eller har alltid gjort för mig iaf)

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av raaptor:

Detta problem har jag hittat en fulfix på,dock måste en kompis spela på samma server; när du får upp felet så tryck på multiplayer i BL, sen kommer du få 3 serverrekommendationer. tryck på den din kompis spelar på. Sen funkar det(eller har alltid gjort för mig iaf)

För mig räcker det att pröva igen, ibland tar det en 4-5 försök men sen löser det sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flq:

För mig räcker det att pröva igen, ibland tar det en 4-5 försök men sen löser det sig.

Aa det har jag med provat,men kan sitta och trycka 10 gånger och ändå fungerar det inte. Så lite buggigt är det allt

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]