Permalänk
Medlem

Netgear R6300 V2

Tjena!
Nu när Netgear R6300 V2 är med i Webhallens julkalender för 799:- så är jag lite sugen på att köpa en. Men det finns inte mycket omdömmen om den runt om internet. Folk pratar mest om att Asus routrar i samma prisklass(när Netgearen inte är på rea) är så mycket bättre. Men de flesta säger inte varför Asusen skulle vara bättre.

Så nu tänkte jag kolla med er kära SCare om ni har någon erfarenhet/omdömmen om routern.

Kommer köra den mot en 100/100 fiber uppkoppling, och den kommer mesta köra trafik över det trådade nätet.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/154754-netgear_r6300_...

Permalänk

Enligt test här här så ligger troughputen på ~783 Mbps WAN-LAN, vet dock inte om det gäller version 1 eller 2.

Permalänk
Medlem

Har kört V1 ett bra tag (beta testade den) och den har varit en trotjänare.
Tog dock och bytte ut den mot en Netgear R7000.
Väldigt bra pris för R6300 routern tycker jag.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för era svar. Läste igenom testet och även där säger de att Asus routrarna är lite bättre. Dock så är de ganska mycket dyrare nu. Så det får bli en R6300.

Permalänk
Medlem

Betatestade R6300v2. Är en toppenrouter med bra räckvidd på wifi. Är en helt annan router än R6300v1, både på insida och utsida. Så till det priset är det bara att köpa.

Permalänk
Medlem

Hej! Har beslutsångest om jag ska välja denna eller en asus rt-n56u. De kostar ju ungefär lika mycket men denna är ju uppenbarligen snabbare. Jag har ingen enhet som stödjer AC men antar att man lär få någon i framtiden. Det jag främst vill använda min router till är att göra den till en NAS genom att koppla en extern disk till den. Så vad tycker ni, denna eller asusen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierren:

Hej! Har beslutsångest om jag ska välja denna eller en asus rt-n56u. De kostar ju ungefär lika mycket men denna är ju uppenbarligen snabbare. Jag har ingen enhet som stödjer AC men antar att man lär få någon i framtiden. Det jag främst vill använda min router till är att göra den till en NAS genom att koppla en extern disk till den. Så vad tycker ni, denna eller asusen?

Om du jämför med Asus rt-n5u så är valet lätt R6300v2. Men om du ska ha en router med "riktig" konsument NAS hastighet så är det R7000 som gäller. Men då blir priset ett annat.