EA stäms av sina aktieägare för ett buggigt Battlefield 4

Permalänk
Medlem

EA stäms av sina aktieägare för ett buggigt Battlefield 4

Har inte sett någon tråd om detta innan men, EA stäms av sina aktieägare för ett buggigt Battlefield 4

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131219/ea-stams-for-buggi...

FZ Skriver: "...I skenet av dessa påståenden menar Robbins Geller att EA farit med osanning eller undanhållit väsentlig information, förmodligen för att inte skrämma iväg köparna inför höstens köprush....

*Battlefield 4 var fullt av buggar och flertalet andra problem, inklusive med nedladdningsbart material, anslutningsproblem, serverbegränsningar, dataförluster, upprepade krascher, med mera.
*Som en följd av detta bidrar Battlefield 4 inte till framgångsrik höst- och julförsäljning för EA.
*Den del av EA som gav ut Battlefield 4 var så bristfällig att alla andra EA-projekt den avdelningen arbetade med varit tvungna att pausas medan BF4 reparerades.
*Följden blev at EA inte når de finansiella målen för perioden, vilket de var på väg att göra."

Jag var själv skitsur i början för att battlefield fungerade så dåligt och det crashade otaliga gånger i början. Numera så fungerar spelet ganska bra för mig.

Vad tror ni, hur kommer detta att påverka EA och speciellt Dice? Känns som att DICE har förlorat mycket av sin prestige som de en gång hade.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

EA är ett förtag som jag bara gått och väntat på att det ska bli stämt. Jag tycker EA förtjänare det för dom allt för många gånger inte holt löften och släppt halvfärdiga spel.
DICE sitter ganska säkert medans EA tar skiten. DICE gör ju trotsallt inte alla EA spel och dom flesta av dom som släppts från EA har varit halvfärdiga.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Så jäkla rätt, EA och numer även battlefield är största thrash företaget och spelet i mina ögon. Blir glad att någon säger stopp till EA och deras ofärdig spel, dom verkar ju inte lyssna på sina kunder direkt.

DICE är bara glada för all uppmärksamhet och gör allt EA säger utan att gnälla aka DICE är EA's lilla bit*h!

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk

Men hur blev det med stämningen? Alltså blev någon på EA kickad eller vad kom dom fram till?

Permalänk
Inaktiv

Framgår ju inte av artikeln om "aktieägaren" innehar någon större andel aktier eller inte. Det här skulle ju kunna vara vem som helst, och som privatperson är det nog ganska svårt att vinna mot EA. De har ju inte direkt de sämsta advokaterna i världen