Permalänk
Medlem

Fujitsu startar inte os

har köpt en http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu/fujitsu-lifebook-uh572-v...

jag ville ha en ren installation av windows så jag satte i windows 7 på usb minne och installerade det manuellt.

Inne i installationsprogrammet så fanns det flera mindre partitioner på hårddisken så jag tog bort allt då fick jag kvar en 119gb som är ssd och en på 29gb när jag installerar os på ssd så går det igenom installationen men när man ska starta om datorn så kommer den bara till val av boot disk. Väljer man hårddisken så händer det ingenting, gör man om processen så ser man att hårddisken inte är tom. utan den har installerat windows.

Permalänk
Medlem

hittade att det finns en 32gb inbyggd sanddisk ssd

Permalänk
Medlem

Hur kan du ha 119GB+29GB = 148GB om SSDn endast rymmer 128GB?

Drar du ut USB-minnet eller låter du det sitta i?

Permalänk
Medlem

läs inlägget ovanför

Kan det vara 32gb ssd som spökar?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pchelp:

Ja, det ser ut som det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

nu fungerar datorn som den ska. Ska jag använda 32gb ssd som cache fast jag redan har en ssd eller är 32gb ssd till för om man har en vanlig hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av pchelp:

nu fungerar datorn som den ska. Ska jag använda 32gb ssd som cache fast jag redan har en ssd eller är 32gb ssd till för om man har en vanlig hdd

Det är om du har en vanlig hdd den ger inget om du redan har en ssd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av pchelp:

nu fungerar datorn som den ska. Ska jag använda 32gb ssd som cache fast jag redan har en ssd eller är 32gb ssd till för om man har en vanlig hdd

Vilken driver valde du? . för den hittade massa olika drivers man kunde välja emellan. har samma problem!