Permalänk
Medlem
Skrivet av bjukhs:

Kul att det gillas. Har bara delar av det som script i python, men plottningen är rätt manuell just nu. Kolla noga så ser ni att det är högre upplösning 1400 till 1800 mm.... Får se om jag orkar fixa i ordning en release av koden. Här kommer den utlovade körningen för ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCU II TOP. Som ni ser i cgminer.conf så kör jag på 1500/1070 och då får jag ut 750kHs. Möjligt att det går att få stabilt högre upp och då är man uppe på ca 780kHs. Högre än 1800 är definitivt inte stabilt, möjligen om man tillför kyla eller om nån har nåt tips. Har inte gjort något med bios, det är från fabrik.

ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCU II TOP
http://imgur.com/PG7Q1aB

... ett rätt komplext landskap att optimera över, i varje fall innan man har hela bilden klar för sig. Säkert därför som många tycker sig "fastna" när de ökar memclock och plötsligt får en rejäl drop i kHs. Till slut, det är så klart inte vetenskaplig precision på de här värdena (kräver en viss burn-in på varje läge och det tar tid), alla punkter är inte stabila och cgminer för BAMT har en kvantisering på 10kHs när man frågar via APIt. Men det här är en typ rättvisande karta över optimeringslandskapet.

Det passar ihop riktigt snyggt med minneslatensernas drops vid olika hastigheter Förväntade drops inträffar som DavidtheDoom nämnt tidigare i tråden vid mem clocks:
1000
1125
1250
1375
1500
1625
1750
2000

Verkligen kul att få det klarlagt med grafik!
Heja release av skriptet!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av bjukhs:

Kul att det gillas. Har bara delar av det som script i python, men plottningen är rätt manuell just nu. Kolla noga så ser ni att det är högre upplösning 1400 till 1800 mm.... Får se om jag orkar fixa i ordning en release av koden. Här kommer den utlovade körningen för ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCU II TOP. Som ni ser i cgminer.conf så kör jag på 1500/1070 och då får jag ut 750kHs. Möjligt att det går att få stabilt högre upp och då är man uppe på ca 780kHs. Högre än 1800 är definitivt inte stabilt, möjligen om man tillför kyla eller om nån har nåt tips. Har inte gjort något med bios, det är från fabrik.

ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCU II TOP
http://imgur.com/PG7Q1aB

... ett rätt komplext landskap att optimera över, i varje fall innan man har hela bilden klar för sig. Säkert därför som många tycker sig "fastna" när de ökar memclock och plötsligt får en rejäl drop i kHs. Till slut, det är så klart inte vetenskaplig precision på de här värdena (kräver en viss burn-in på varje läge och det tar tid), alla punkter är inte stabila och cgminer för BAMT har en kvantisering på 10kHs när man frågar via APIt. Men det här är en typ rättvisande karta över optimeringslandskapet.

Härligt att se! Skulle vara riktigt nice med en script som gör detta automagiskt åt en Dock är det sällan så jäkla lätt, även Gpu-trådar, Worksize, thread-con etc. Här har vi ett dokument på mitt XFX 7850. Bra tips på hur du gjorde din "heat"-graf?

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ah-r8nFf0UoUdFNF...

Skrivet av runeman:

Det passar ihop riktigt snyggt med minneslatensernas drops vid olika hastigheter Förväntade drops inträffar som DavidtheDoom nämnt tidigare i tråden vid mem clocks:
1000
1125
1250
1375
1500
1625
1750
2000

Verkligen kul att få det klarlagt med grafik!
Heja release av skriptet!

Blir väldigt tydligt. Om man ser på de riktigt avtagande hash-raten vid låga minneshastigheter tillsammans med den höga gpu-klockan så handlar det om att GPU:n överbelastar Minnet och helt enkelt överskrider bandbredden som finns tillgängligt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Har en miner med lite drivrutinsproblem och miner-kraschar allt mellan 1s till 15h.
Fullösningen har varit att ha datorn på omstart varannan timme.

Tänker mig att det borde gå att göra ett skript som automatiskt startar om datorn åt mig om minern kraschar, tänk er:

While(){ if (miner == 0 && time == 600){ // Så minern inte sitter och tuggar processorn hela tiden, en lyssnare helt enkelt 1gång i minuten restart miner.bat; } }

Någon som har en bra lösning? Kanske tom finns ett program/skript som gör detta. Använder Win 8.1

Oj vad jag gräver i gamla poster
I alla fall, notera i event log viewer vilken event som inträffar när drivrutinen kraschar. Normalt för överklockningsrelaterade drivrutinskrasher är 4101. Associera en task med denna event via event log viewer som startar om datorn (start a program och lägg in shutdown.exe med options -r -f)
Jag har velat lägga in synlighet i detta också så jag laddade ner ett command lime mailprogram och skickar ett meddelande till min gmail varje gång den startar om för att kunna göra lite statistik på olika konfigurationers stabilitet.

Permalänk

Hej! Tänkte att detta var en bra tråd att fråga i. Vad tycker ni om denna setup? http://www.inet.se/kundvagn/visa/6616678/mining

Hur många fler grafikkort kan jag stoppa i den? Borde jag göra några förändringar?

Tack!

PS. Finns det någonstans här i Sverige jag kan beställa såna pci-e extenders?

Permalänk
Skrivet av Limerence:

Hej! Tänkte att detta var en bra tråd att fråga i. Vad tycker ni om denna setup? http://www.inet.se/kundvagn/visa/6616678/mining

Hur många fler grafikkort kan jag stoppa i den? Borde jag göra några förändringar?

Tack!

PS. Finns det någonstans här i Sverige jag kan beställa såna pci-e extenders?

ser väl ok ut, men med dagens kurser kommer det ta otroligt långt tid innan du roi på den riggen tyvärr.

risers köper du nog enklast från marknaden här på sweclockers.

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

Har nästan exakt samma rigg kör dock Corsair rm850 och sapphire 290x funkar super.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av runeman:

Oj vad jag gräver i gamla poster
I alla fall, notera i event log viewer vilken event som inträffar när drivrutinen kraschar. Normalt för överklockningsrelaterade drivrutinskrasher är 4101. Associera en task med denna event via event log viewer som startar om datorn (start a program och lägg in shutdown.exe med options -r -f)
Jag har velat lägga in synlighet i detta också så jag laddade ner ett command lime mailprogram och skickar ett meddelande till min gmail varje gång den startar om för att kunna göra lite statistik på olika konfigurationers stabilitet.

Tack!

Har kommit fram till att ett grafikkorten har den märkligaste buggen. Har mer eller mindre löst problemet men väntar på ersättningskort.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tjo håller på att försöka ställa in mitt grafikkort sapphire 290x, kör med nya pimp som operativsystem.

Har börjat med att ställa in thread concurrency men får ingen märkbar skillnad. började vid runt 25000 något tror jag och är nu uppe på 40957. Känns som sjukt högt men systemet kör som vanligt och minear på. Har ställt ner I till 13 som någon skrev längre bak i tråden. Ska jag bara fortsätta att öka på med 2048 eller är det något som inte stämmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaXaNN:

Tjo håller på att försöka ställa in mitt grafikkort sapphire 290x, kör med nya pimp som operativsystem.

Har börjat med att ställa in thread concurrency men får ingen märkbar skillnad. började vid runt 25000 något tror jag och är nu uppe på 40957. Känns som sjukt högt men systemet kör som vanligt och minear på. Har ställt ner I till 13 som någon skrev längre bak i tråden. Ska jag bara fortsätta att öka på med 2048 eller är det något som inte stämmer?

Hur ser din config ut? Vad får du ut nu kan vara bra att veta också

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II