Permalänk

Alltså, vet inte om man ska skratta eller gråta åt dessa längre..
jag har spelat competative, mitt första CPL var 04, jag har spelat vunnit en del svenska lan. Lirat slutspel SEL-invite, wcg kval. Nordic-challange cup invite.. listan är lång.
Har du spelat 10 år och inte lärt dig ännu så kan du lika gärna vara tyst om dina teorier. Vi kan ju ta ett lysande ex.. man ska inte uppfatat så mycket Hz skillnader i flyt.. frågan är ju hur u kan urskilja dem högsta HZ på tv skärmar i en SIBA butik då.
Sen handlar ddet ju knappast om "händelser" per sekund om du nu ihuvudtaget spelat shooters.. eller läst vad skillnaden är.
Vi pratade spelmotor och fysiken's möjligheter som ändra sig med fps.
Har folk lirat Quake / CoD så vet man iaf, 1.6 me.
Sen helt märkbart oavsett om du har 120+ är dips.. från 500 ner till 120 märks ju väldigt mycket, blir ju som en stutter fast inte lika intensiv/ihärdig i dom situationerna, så därför väljer man ju helst en fast låst fps, 129 tex för hålla sig i ramen. MEN då flyter inte spelet's motor eller man får inte ut sin fulla potential då. Det är faktiskt som spela mot folk som är dopade med de mest optimala förutsättningar om man själv sitter med tex vsync 60hz. Sen har jag en fråga, Hur fan lyckas du få 300-450 fps med de kortet, de är bra mycket mer än mig.

Skrivet av zum:

Fast begränsningen sitter i skärmen. Hz = 1 händelse per sekund och det borde betyda att din skärm har en begränsning på 120 händelser per sekund, så rent teoretiskt så är all fps över 120 mest för show. Tar vi ett exempel i ljudvärden så kan vi ta ett baselement som har en begränsning på 20hz och skapa en ton i valfritt musikprogram som ligger på 20hz så är det ej hörbart i dom flesta människors öron. Spelar vi en frekvens som ligger under 20hz t.ex 10 så hör vi inte frekvensen samt så spelar inte basen den frekvensen. Jag har spelat cs i 10 år och har alltid haft min begränsning på skärmen dvs 60hz. Sen var programmet säger är helt orelevant. Sen om grafikmotorn för att visa 300fps på en skräm som är begränsad till 60 borde väl enbart tyda på hur bra spelet lirar "utan" skärm antar jag. Begränsningen är fast. Jag ligger på en 300-450+ på CS:go med mitt 5780

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

fps_max 999

Skrivet av careau:

fps_max 300 är standard, du kan skriva fps_max 0 för att ta bort den "begränsningen".

Jaha tack så mycket båda två, det visste inte jag! Det måste jag ändra på en gång bara för skojs skull! tack tack tack!

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte.mhk:

Alltså, vet inte om man ska skratta eller gråta åt dessa längre..
jag har spelat competative, mitt första CPL var 04, jag har spelat vunnit en del svenska lan. Lirat slutspel SEL-invite, wcg kval. Nordic-challange cup invite.. listan är lång.
Har du spelat 10 år och inte lärt dig ännu så kan du lika gärna vara tyst om dina teorier. Vi kan ju ta ett lysande ex.. man ska inte uppfatat så mycket Hz skillnader i flyt.. frågan är ju hur u kan urskilja dem högsta HZ på tv skärmar i en SIBA butik då.
Sen handlar ddet ju knappast om "händelser" per sekund om du nu ihuvudtaget spelat shooters.. eller läst vad skillnaden är.
Vi pratade spelmotor och fysiken's möjligheter som ändra sig med fps.
Har folk lirat Quake / CoD så vet man iaf, 1.6 me.
Sen helt märkbart oavsett om du har 120+ är dips.. från 500 ner till 120 märks ju väldigt mycket, blir ju som en stutter fast inte lika intensiv/ihärdig i dom situationerna, så därför väljer man ju helst en fast låst fps, 129 tex för hålla sig i ramen. MEN då flyter inte spelet's motor eller man får inte ut sin fulla potential då. Det är faktiskt som spela mot folk som är dopade med de mest optimala förutsättningar om man själv sitter med tex vsync 60hz. Sen har jag en fråga, Hur fan lyckas du få 300-450 fps med de kortet, de är bra mycket mer än mig.

Tänker försöka hålla det här på en vettig nivå... Som jag skrev så handlar ju fps mer om hur bra spelmotorn flyter. Det slutar dock fortfarande i en begränsning med händelser per sekund. Hz är inte orelevant utan är en statisk punkt hur mycket din monitor kan leverera... Jag tror att det är svårt att fastställa hur snabbt våra ögon kan arbeta med tanke på att det är väldigt individuellt, men JAG ser absolut ingen skillnad på cs:go när det ligger på runt 250 eller om det är upp mot 500. Jag vill tro (lägg märke till tro) att t.ex när du starta cs:go att dom flesta har 999fps om man kör max 1000. Det kan jag tycka är lite konstigt med tanke på att det är en stillbild? Hur mäter man Frames per second på en stillbild?

Ptja jag vet inte riktigt. Har allt på max och kör på 1024 har aldrig upplevt några konstigheter.

Visa signatur

We shall not meet, until we do!

[ GigaByte-Z87X-UD4H ] [ Intel i5 4670k @ 3.4 ] [ Kingston HyperX 8GB 1600Mhz ]
[ ATI Radeon 5870 ] [ Antec Kühler 620 ] [ Antec 300 ] [ Corsair CX-750w ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zum:

Tänker försöka hålla det här på en vettig nivå... Som jag skrev så handlar ju fps mer om hur bra spelmotorn flyter. Det slutar dock fortfarande i en begränsning med händelser per sekund. Hz är inte orelevant utan är en statisk punkt hur mycket din monitor kan leverera... Jag tror att det är svårt att fastställa hur snabbt våra ögon kan arbeta med tanke på att det är väldigt individuellt, men JAG ser absolut ingen skillnad på cs:go när det ligger på runt 250 eller om det är upp mot 500. Jag vill tro (lägg märke till tro) att t.ex när du starta cs:go att dom flesta har 999fps om man kör max 1000. Det kan jag tycka är lite konstigt med tanke på att det är en stillbild? Hur mäter man Frames per second på en stillbild?

Ptja jag vet inte riktigt. Har allt på max och kör på 1024 har aldrig upplevt några konstigheter.

Nu skriver du ju samma sak igen och han förklarade... ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Nu skriver du ju samma sak igen och han förklarade... ^^

Va?

"Sen handlar ddet ju knappast om "händelser" per sekund om du nu ihuvudtaget spelat shooters.. eller läst vad skillnaden är."

"Vi pratade spelmotor och fysiken's möjligheter som ändra sig med fps."

"Sen om grafikmotorn har någon sexuellböjelse för att visa 300fps på en skräm som är begränsad till 60 borde väl enbart tyda på hur bra spelet lirar "utan" skärm antar jag."

Jag förstår inte riktigt vad det är att argumentera emot? Jag skrev ju klart och tydligt att dom fps som visas i cs:go enbart har med hur bra spelmotorn flyter?

Visa signatur

We shall not meet, until we do!

[ GigaByte-Z87X-UD4H ] [ Intel i5 4670k @ 3.4 ] [ Kingston HyperX 8GB 1600Mhz ]
[ ATI Radeon 5870 ] [ Antec Kühler 620 ] [ Antec 300 ] [ Corsair CX-750w ]

Permalänk

Zum du börja prata om hur det begränsas av HZ, det du i princip sa är att all action begränsas av den HZ du har och all annan extra fps är irrelevant.
Sen gav jag dig och har skrivit nog 5 gånger snart i tråden hur alla spel är uppbyggda i fysik med spelmotorer och hur dem anpassa sig efter en fps.
Sen avviker du ämnet kraftigt när fler poängterat saker nu, du som prata om sexuella avvikelser som man runkar till fps eller dylikt, är inte alls fps kåt. Vill ha min fps som min dator bör leverera du har ju bra mycket sämre och högre fps.

Skrivet av zum:

Va?

"Sen handlar ddet ju knappast om "händelser" per sekund om du nu ihuvudtaget spelat shooters.. eller läst vad skillnaden är."

"Vi pratade spelmotor och fysiken's möjligheter som ändra sig med fps."

"Sen om grafikmotorn har någon sexuellböjelse för att visa 300fps på en skräm som är begränsad till 60 borde väl enbart tyda på hur bra spelet lirar "utan" skärm antar jag."

Jag förstår inte riktigt vad det är att argumentera emot? Jag skrev ju klart och tydligt att dom fps som visas i cs:go enbart har med hur bra spelmotorn flyter?