Hemelektronikrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cdb:

Göttmos. Orderlagd, jag hoppas att det inte tar för lång tid att få den bara :/

Men jag tackar för det ypperligt snabba responsen Tumme upp på den

//P

Den bör gå snabbt att få in, tror tyvärr inte vi hinner till innan helgen dock. Blir snarare måndag/tisdag

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej,

Har ni tagit bort möjligheten till köp av försäkring till Sony Z5 och Z5 premium? ser att Z5 Compact har det valet men ej storebröderna

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av albizona:

Hej,

Har ni tagit bort möjligheten till köp av försäkring till Sony Z5 och Z5 premium? ser att Z5 Compact har det valet men ej storebröderna

Tjo, detta är åtgärdat det så att alla är försäkringsbara nu

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Amazons nya Kindle, Oasis? Vad blir det svenska priset?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

Hej hej Webhallen! Tänte fråga en sak...

Köpte en bärbar dator av en kille för några månader sedan. Igår natt fick den flipp och vägrar gå ur bios. Jag undrar om garanti gäller när man köpt en dator som står på en annan persons namn (kvittot). Det är köpt 2015/09

Mvh!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RedbullF1:

Hej hej Webhallen! Tänte fråga en sak...

Köpte en bärbar dator av en kille för några månader sedan. Igår natt fick den flipp och vägrar gå ur bios. Jag undrar om garanti gäller när man köpt en dator som står på en annan persons namn (kvittot). Det är köpt 2015/09

Mvh!

Rent juridiskt har avtalet ingåtts mellan oss och originalkunden.
I praktiken vet jag inte att vi någonsin skulle ha nekat någon ett sådant här ärende. Sålänge du har kvittot och produkten ska vi se till att hjälpa dig!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Ok jag förstår
Det jag fick med var fakturan på datorn han betalat....Jag har orginal förpackningen dock...
Antar att det inte räcker

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Entusiast

@webhallen: Jag skulle vilja se Canons lilla zoom Ef-m 55-200 i ert sortiment, because reasons.
http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2703889

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen.

Till att börja med, så tycker jag både som företagare, samt privatperson, att ert företag är kanon på alla fronter.
Allt jag har köpt har jag varit supernöjd med, fram tills nu..

Köpte en Electrolux UltraOne ZUOGREEN+ dammsugare genom firman,
en som fått bra recensioner, verkar riktigt bra på pappret, men som inte alls levde upp till förväntningarna
när jag testade den på kontoret.

Den kostade runt 2000 och jag vill verkligen inte ha den.
Vill byta till en annan produkt och lägga pengar emellan, eller helt enkelt få pengarna tillbaka och köpa en annan dammsugare.

Har dock aldrig lämnat tillbaka en produkt genom firman och undrar därför om det är möjligt och hur jag går till väga.
Produkten är använd ca 10 minuter, sedan fick jag ont i handleden pga hjulen på munstycket inte alls tar i golvet bra vilket gör att det glider åt sidan.
Produkten bär alltså mindre spår av användning då den använts i ca 10 minuter, samt skyddsplast/plombering av yttre emballage har brutits. Är dock komplett med alla tillbehör.

Har testat munstycket på 3 olika golv och därför har jag bestämt mig för att jag inte vill ha kvar denna dammsugare.

Tog fram min gamla dammsugare
Electrolux UltraOne Z8820B/R och den funkar kalasbra vilket gör att jag bedömer den nya dammsugaren som dålig och inte alls värd de 2000kr jag betalade för den.

Uppskattar all hjälp.

Tack på förhand.

Mvh Jojje

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Yorgo_: Från första inlägget:
"Precis som i de andra butiks- och tillverkartrådarna och forumen är tanken med vår närvaro här INTE att ersätta vår sedvanliga kundtjänst eller service/RMA-avdelning.
Har man ett specifikt ärende, undrar om leveranstiden på sin order, när ens dator kommer tillbaka från reparation etc. är det alltså fortfarande vår vanliga kundtjänst eller våra butiker man ska vända sig till. Dessa når ni här:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss
http://www.webhallen.com/se-sv/info/vara_butiker"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caldetron:

@Yorgo_: Från första inlägget:
"Precis som i de andra butiks- och tillverkartrådarna och forumen är tanken med vår närvaro här INTE att ersätta vår sedvanliga kundtjänst eller service/RMA-avdelning.
Har man ett specifikt ärende, undrar om leveranstiden på sin order, när ens dator kommer tillbaka från reparation etc. är det alltså fortfarande vår vanliga kundtjänst eller våra butiker man ska vända sig till. Dessa når ni här:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss
http://www.webhallen.com/se-sv/info/vara_butiker"

Ah oki! Ledsen för det. Missade det helt.
Det löste sig ändå via kundtjänst.
Skall tänka på detta tills nästa gång. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag vill bara ge beröm får en otroligt bra service när jag lämnade in ett defekt headset i er butik på Sveavägen. Killen testade headsetet direkt på plats och efter 2 min fick jag ett nytt par då jag hade garanti kvar. Sådan service slår all annan e-handel när det kommer till eftermarknadsservice. Er web-handel kombinerat med fysiska butiker gör att det knappas finns någon anledning att handla elektronik hos konkurrenter som inte har fysiska butiker.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ärade webhallen!
Vad kan vi göra åt att denna platta som inte finns i erat sortiment?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3711497

Har denne möjlighet att ansluta till tv via MHL?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tcntad:

Ärade webhallen!
Vad kan vi göra åt att denna platta som inte finns i erat sortiment?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3711497

Har denne möjlighet att ansluta till tv via MHL?

Hej vi har lagt upp den nu.
Jag vet tyvärr inte om den fixar MHl och hittar ingen tillförlitlig information om det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Webhallen:

Hej vi har lagt upp den nu.
Jag vet tyvärr inte om den fixar MHl och hittar ingen tillförlitlig information om det.

Kanon gott folk! Super.
Inte jag heller.. Jag är på jakt efter ny platta och denna ser klart intressant ut för det priset.

Edit: Hittade ett nej på Samsungs hemsida: http://www.samsung.com/se/consumer/mobile-devices/tablets/gal...

Skitsamma, beställer en iaf:)

Permalänk
Medlem

Hej,

Hur ser det ut med ZTE Axon 7? Hade som för mig att det stod på sidan tidigare att den skulle komma i lager 5e December men gjorde inte det. Gjorde dock en beställning tidigare med hopp om det.

Permalänk
Medlem

Hej, hej! Har ni hört någonting om de kommande Jaybird X3? Vad jag kan hitta finns de i dagsläget enbart att inhandla hos Best Buy, vilket är aningen svårt för oss svenskar...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hej, jag köpte en mobil hos er men den krånglade så jag skickade den till er och ni skulle skicka den till serviceverkstad, nu när jag går in på Webhallen och trycker på Service ser jag bara meddelandet: Skickad till serviceverkstad.

Vilken serviceverkstad skicka ni mobilerna till? Varför går det inte att följa servicen d.v.s vad som händer med mobilen i verkstan?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Trepqa89:

Hej, jag köpte en mobil hos er men den krånglade så jag skickade den till er och ni skulle skicka den till serviceverkstad, nu när jag går in på Webhallen och trycker på Service ser jag bara meddelandet: Skickad till serviceverkstad.

Vilken serviceverkstad skicka ni mobilerna till? Varför går det inte att följa servicen d.v.s vad som händer med mobilen i verkstan?

Tjena, då vi har många olika serviceverkstäder vi skickar produkter till är deras olika system inte sammankopplade med vårat, utan service statusen är då lite förenklad information om vart ärendet befinner sig .

Kontaktar ni kundtjänsten så kommer de kunna ge er mer detaljerad status för servicen

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

På er hemsida står det att ni lämnar ett års garanti med undantag för hårdvara och hemelektronik (vad räknas in i dessa kategorier?) där tillverkarens garanti istället gäller. Köper man t.ex. ett grafikkort så erbjuder de flesta tillverkare tre års garanti.

Om det skulle gå sönder inom denna tid tolkar jag texten på er hemsida som att ni byter ut kortet om det sker inom ett år från inköpsdatumet, men om det sker från år två och framåt hänvisar ni bara till tillverkaren?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

På er hemsida står det att ni lämnar ett års garanti med undantag för hårdvara och hemelektronik (vad räknas in i dessa kategorier?) där tillverkarens garanti istället gäller. Köper man t.ex. ett grafikkort så erbjuder de flesta tillverkare tre års garanti.

Om det skulle gå sönder inom denna tid tolkar jag texten på er hemsida som att ni byter ut kortet om det sker inom ett år från inköpsdatumet, men om det sker från år två och framåt hänvisar ni bara till tillverkaren?

Det menas med att det ges ETT års garanti på produkterna, med undantag för hårvara och hemelektronik som har fler års garanti. Precis som det står. Däremot de produkter som har längre garanti ger webhallen längre garanti på.
Så har du ett nätagg med 7 års garanti så sköter Webhallen det generellt sett hela tiden.
Man ska alltså inte behöva kontakta tillverkaren.

Permalänk
Medlem

Hej!

Undrar vad statusen är på https://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/261322-jaybird_... ?

Beställde för en vecka sedan och min order har inte ändrats från status "mottagen". Förut stod det att förväntat leverans skulle 8:e februari men nu är texten borta från produkten och ingen uppdatering har skett på produktsidan eller av min order status.

Tack och trevlig helg!

Permalänk

Har ni någon aning om när Beats X trådlösa hörlurar kommer in i lager?
Har bokat sedan länge och de började säljas i USA igår 10/2 och de går att beställa från Apple nu också.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av beejac:

Hej!

Undrar vad statusen är på https://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/261322-jaybird_... ?

Beställde för en vecka sedan och min order har inte ändrats från status "mottagen". Förut stod det att förväntat leverans skulle 8:e februari men nu är texten borta från produkten och ingen uppdatering har skett på produktsidan eller av min order status.

Tack och trevlig helg!

Tjena, försändelsen vart lite försenad, men exemplar kom in sent igår till Webblager

Skrivet av Cappachino:

Har ni någon aning om när Beats X trådlösa hörlurar kommer in i lager?
Har bokat sedan länge och de började säljas i USA igår 10/2 och de går att beställa från Apple nu också.

Vi hade inget datum i dagsläget när beats X beräknas anlända i lager.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Är priset för moto g5+ spikat? 3000 kr är cirka 1000 kr mer än det jag läst att det skulle gå för.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Är priset för moto g5+ spikat? 3000 kr är cirka 1000 kr mer än det jag läst att det skulle gå för.

Vad jag läst är riktpriset för Moto G5 1990 kr och Moto G5 Plus 2990 kr. Precis de priser Webhallen har.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@webhallen

Hej,

Kommer ni ta in Xperia XZs i sortimentet?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av albizona:

@webhallen

Hej,

Kommer ni ta in Xperia XZs i sortimentet?

Hej,

Xperia XZ telefonen har vi i lager redan inne, om ni tänkte på Xperia XZ Premium så kommer vi ta in den också

https://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/telefoner/alla_mobilte...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej,

Xperia XZ telefonen har vi i lager redan inne, om ni tänkte på Xperia XZ Premium så kommer vi ta in den också

https://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/telefoner/alla_mobilte...

Hej,

Jag tänkte mer på Sonys nya flaggskepp https://www.sonymobile.com/se/products/phones/xperia-xzs/
ifall ni kommer ta in den nu när XZ verkar gå åt pensionshållet.

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av albizona:

Hej,

Jag tänkte mer på Sonys nya flaggskepp https://www.sonymobile.com/se/products/phones/xperia-xzs/
ifall ni kommer ta in den nu när XZ verkar gå åt pensionshållet.

Ah jag som missuppfatta modellnamnet, XZs kommer vi inte ta in tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch