Permalänk
Medlem

Vmware Fusion 6

Tjenare !

Tänkte kolla om det är någon som har god koll på Vmware fusion . Det är som så att på min r MBP 15" 2013 som jag fick i förra veckan började med att göra en Bootcamp partition till W7 som jag idag synkade in i fusion. Till min förskräckelse har fusion dock till synes tagit bort alternativet att via skivverktyg boota W7 "normalt" och går numera "bara" att köra inne i OSX (Mavericks) finns det något sätt att backa detta eller iaf göra det möjligt att göra så att man åter igen kan "renodlat" boot W7. Det finns väl egentligen ingen mening att göra det antar jag bortsett från att ge W7 vid dom tillfällen full prestanda.

Configen på min maskin är den för 23795 alltså 2,3ghz cpu med 16gb ram 512gb ssd och ett Gt750m nvidia kort.

Det jag är nervös över är att nåt ska strula och det arbete jag gör i W7 skall försvinna men den risken kanske är lika hög i vmware som i bootcamp ?

Edit: Verkar som om jag hittat boven Tuxero NTFS tyckts ha ogillat Windows 7 Boot camp partitionen jag tog bort det nu och ordningen är till synes återställd.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 