Problem med Radeon 9500!!!

Permalänk
Medlem

Problem med Radeon 9500!!!

ok jag har ett problem med mitt kort.. fick det i dag och pelade in det i agpn. jag startat upp min dator efter att jag hade formaterat den. sakne e den att efter att jag hade laddat drivrutinerna till kortet så kan man inte köra windows... eller rättare saggt det hänger sig.. när jag har loggat in så tar det ca 10 sek sen kan jag inte röra muspekaren. någon som ha haft samma problem eller har en lösning???

DATOR:
____________
OS: Win 98 SE
Mbräda: Aopen AX6BC
Prolle: intel p3 450@504
AGP-PORT: Agp 4x
Bios: Nyaste versionen
NätAgg: 235W (kortet tar ju knappast 100W)

Skärmen e helt ok bör inte vara felet.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Du har ett väldigt klent nätagg iaf. Visserligen inte så ström krävande CPU osv. men det kan ändå vara det som gör det. Det är iaf. vad jag gissar på.

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk

när ni likar är inne på ström, jag har en p4 2,4ghz, 256mb ram, 2st hdds cd,cdrw 4st fläktar, 2st coldcathode och lite annat som drar ström, 300w nätagg. ska köpa ett radeon 9500pro och mera minne.. kommer nättagget att klara detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

när ni likar är inne på ström, jag har en p4 2,4ghz, 256mb ram, 2st hdds cd,cdrw 4st fläktar, 2st coldcathode och lite annat som drar ström, 300w nätagg. ska köpa ett radeon 9500pro och mera minne.. kommer nättagget att klara detta?

Jag skulle bereda mig på att köpa nytt men prova med det gamla först, det kan ju gå. En del 300w är bättre än andra 350w, det beror på strömstyrka och kvalitet.

/R

Permalänk
Medlem

um jag var inne i en dator butik idag, där dem har en expert suport. dom plckade fram en AX6BC och ett radeon 9500. när de testade så fick dem samma resultat som jag fick.. antagleigen så e det moderkortet som strular då... så det får hänga på väggen i fina snören tills vidare hehe tror jag e den första i världen som får för sig att hänga ett sådant kort på väggen =D

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

av någon jävla anledning så fungerar kortet nu =/

det låste sig inte alls... men vaf.... jag vickade på det lite grann sen så fungerade det...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
av någon jävla anledning så fungerar kortet nu =/

det låste sig inte alls... men vaf.... jag vickade på det lite grann sen så fungerade det...

Bra att det löste sig iaf

Permalänk
Medlem

jo men vaf,, jag höll ju på att bli galen... trode jag behövde ny m-bräda men inte det.. min agp port e bara väldigt sliten... ska köpa ny burk snart ändån...

någon kan låsa denna tråd nu... mission accomplished (eller hur det stavas)

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1