Permalänk
Entusiast

2560x1440p-skärm hög Hz?

God kväll Sweclockers!

Funderar på att köpa en Korea-skärm då jag gärna vill ha högre upplösning och bättre färger men jag vill absolut inte offra uppdateringsfrekvensen för detta utan jag vill åtminstone ha ungefär 80HZ+ när jag spelar och då har jag ju såklart fått syn på dessa Korea-skärmar som verkar som skänkta från ovan då de är billiga och har alla egenskaper som man kan vilja ha.

Jag undrar bara om det finns några andra internationella skärmar som också är likvärdiga med "Korea-skärmarna" till ett skapligt pris som kan överklockas till 80Hz+ utan problem eller om Korea-skärmarna helt enkelt regerar över alla skärmar om man nu kan tänka sig att beställa från Korea?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Också riktigt intresserad på en korea-skärm och vad jag hittat så verkar det bara att vara PLS paneler i 1440p som går att nå dessa Hz.
Så Asus har en liknande (kanske är samma panel har inte tittat upp det) ASUS 27" PB278Q men den ligger i en hel del högre pris.
Tror inte man har så mycket val om man vill ha högre upplösning och Hz tyvärr.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

God kväll Sweclockers!

Funderar på att köpa en Korea-skärm då jag gärna vill ha högre upplösning och bättre färger men jag vill absolut inte offra uppdateringsfrekvensen för detta utan jag vill åtminstone ha ungefär 80HZ+ när jag spelar och då har jag ju såklart fått syn på dessa Korea-skärmar som verkar som skänkta från ovan då de är billiga och har alla egenskaper som man kan vilja ha.

Jag undrar bara om det finns några andra internationella skärmar som också är likvärdiga med "Korea-skärmarna" till ett skapligt pris som kan överklockas till 80Hz+ utan problem eller om Korea-skärmarna helt enkelt regerar över alla skärmar om man nu kan tänka sig att beställa från Korea?

Som jag ser det verkar väl de större problemen vara att det är lite lotteri kvalitetsmässigt och begränsad funktionalitet (inte nödvändigtvis ett problem om man bara vet vad man ger sig in på) snarare än just hur det fungerar med beställning och leverans.

De här noname-varianterna jobbar väl med paneler som jättarna ratat (varierar mellan riktigt bra och dåliga), de har ofta chassin av tveksam kvalitet, de har väl mer eller mindre den enklaste tänkbara elektroniken (ingen OSD, inte många alternativ vad gäller ingångar och rätt kinkiga vad gäller insignalen men det ger väl på samma gång även vissa fördelar) och inte så mycket till kvalitetskontroll rent generellt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304