Permalänk
Medlem

Backup exec?

Hej,

Kör lite testruns och får errors på ett job.
"capacity check failed"
Någon som vet vad det innebär?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Finns en del information om detta på google.

Har du testat med detta?
http://www.symantec.com/business/support/index?page=content&i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Hej,

Kör lite testruns och får errors på ett job.
"capacity check failed"
Någon som vet vad det innebär?

Alltså! Backup EXEC har sjukt bra och informativ errorlog analyser i jobben du kör. Varför kollar du inte där och klickar vidare in på länkarna som erbjuds där?

Permalänk
Medlem

har du flera devices att skriva ner jobbet till? exempelvis en "backup to disk" och en "tape" eller motsvarande?
i så fall kan BE få sig spelet om jobbet i sig är inställt på "any device", testa att peka ut jobbet till en specifik device, brukar funka då.
Annars är testkörningarna inget att lita på, då dom egentligen inte allokerar utrymme eller reserverar devices, så om ett annat jobb tar det tänkta utrymmet undertiden är det garanterat ett fail...
Som dabman skriver så borde du ha några errorcodes att leta vidare på i jobb-loggen, å andra sidan har symantecs sidor nära nog på aldrig hjälpt mig, men dom har iaf pekat ut riktningen åt mig, på var jag skall felsöka...

// bC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^bC^:

har du flera devices att skriva ner jobbet till? exempelvis en "backup to disk" och en "tape" eller motsvarande?
i så fall kan BE få sig spelet om jobbet i sig är inställt på "any device", testa att peka ut jobbet till en specifik device, brukar funka då.
Annars är testkörningarna inget att lita på, då dom egentligen inte allokerar utrymme eller reserverar devices, så om ett annat jobb tar det tänkta utrymmet undertiden är det garanterat ett fail...
Som dabman skriver så borde du ha några errorcodes att leta vidare på i jobb-loggen, å andra sidan har symantecs sidor nära nog på aldrig hjälpt mig, men dom har iaf pekat ut riktningen åt mig, på var jag skall felsöka...

// bC

Hittade lite error-loggar, men de sa inte ett skvatt...
googlade lite på problemet och kom fram till att många hade problem med test-runs, men att det inte var så pålitliga (vilket jag tycker är konstigt, varför annars testruns?)
Hursomhelst så gick nattjobbet bra utan problem - trots 3st. misslyckade testruns!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Vilken version av Backup EXEC kör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Vilken version av Backup EXEC kör du?

Kör 10d

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

10d kom 2005, det är en aniiingen gammalt.
Kompatibilitetsgraden lär inte heller vara så hög, om system du kör på inte är lika gamla förstås.

På senare tid (version 12:an och frammåt) har det styrt upp backup exec väldigt mycket!

Permalänk
Medlem

Test runs använder jag bara för att kolla credentials och att rätt device samt media pool väljs, resten är som sagt inget att lita på.
då är det bättre att köra pre-scan, men då den också har sina brister är det bättre att bara köra och hoppas på det bästa (vilket det oftast är med backupexec och äldre versioner i synnerhet)

Så i ärlighetensnamn måste du köra med backupexec, om du ändå kör på en så gammal version?
lite mer avancerade restores kommer _förmodligen_ att spåra ur fullständigt.
vad är det du backar upp? i de flest fallen om du har en liten miljö på runt tio servrar är ett kopierings program med versionshantering bättre (typ syncbackpro för några hundralappar) och bara köra ut det på en separat eSATA/USB-disk som du växlar.
SQL backuper kör du med script och kopierar ut på samma disk (via winrar/winzip script förslagsvis).
exchangeservrar dumpar du ut hela datadisken på (via Windows server backup, för att flusha loggarna, eller via disk2vhd men då lite mer risky delete av loggfilerna), behöver du göra en restore kör du bara veeam (version 7 free har stöd för detta).
vill du av någon anledning ha ut det till tape använd en gammal 2003 server med stöd för tapebackup genom NTbackup eller lägg ytterligare några hundringar på ett program som kan köra ut dina filer via dom stageade eSATA/USB-diskarna.
Detta är bara ett alternativ till något som kommer göra livet lite lugnare för dig än backupexec 10d och alla dess tillkortakommanden...

// bC

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"