Inloggning i Battlelog (BF3 på PC) bara loopar.

Permalänk
Medlem

Inloggning i Battlelog (BF3 på PC) bara loopar.

Nyss uppgraderat till Win 8.1 och stött på diverse problem med BF3. Kunde spela till slut i går kväll, men idag när jag ska logga in i battlelog loopar bara inloggningsbilden och kommer tillbaka igen. Inget felmeddelande eller dyligt syns. Loggar in med samma user/pw i Origin och där är det inga problem. Försöker logga in i Battlelog via http://battlelog.battlefield.com/bf3/gate/. Har de ändrat URL?

//Lasse

Permalänk
Medlem

Hej! har du testat att göra en ominstallation på browsertillägget i battlelog?. hade samma fel en gång och de löste mitt problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Medlem

Hej Giz,

Tack för tipset. Har nu provat att slå av/på tilläggen ESNLaunch AX samt Sonar AX som tillhör EA. Det märkliga är dock att de inte dyker upp i listan "inlästa tillägg" utan bara "alla tillägg". Behöver man logga in (som jag inte kan) innan det blir inläst?

Hur gör man för att avinstallera/installera dessa som du föreslog?

//Lasse

Permalänk
Medlem

Fråga, vad kör du för browser? jag vet att det kan bli lite problem med IE11 som följer med Windows 8.1.

Det du kan testa att göra är att lägga till battlelog i compatiblity view.

1.Explorer Menyn (kugghjulet upp till höger)
2. Compability view settings
3.lägg till battlelog
4.Testa igen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Fråga, vad kör du för browser? jag vet att det kan bli lite problem med IE11 som följer med Windows 8.1.

Det du kan testa att göra är att lägga till battlelog i compatiblity view.

1.Explorer Menyn (kugghjulet upp till höger)
2. Compability view settings
3.lägg till battlelog
4.Testa igen

Hej, jo jag kör IE11 som följde med Win 8.1.

Tack för tipset, men det fungerade tyvärr inget bättre. Ska prova att installera Firefox.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Fungerar perfekt i Firefox. Tack för Insikten. Skulle dock helst vilja köra det i IE...

//Lasse