Permalänk
Medlem

Retro LAN

Jag och en kompis kommer att anordna ett lan. 64 Bit Gathering. Vi kommer huvudsakligen att spela gamla spel som Unreal Tournament, Quake 3, Counter Strike, Starcraft, Warcraft 3 mf. Även nya spel. Vi kommer även att ha flera gamla tv-spel som; Amiga Cd32, Sega SG-100, NES, Snes, Sega master system mf kopplade till projektor. Det kommer även att köras turneringar i b.la Wc3, Dota2, Fifa14, Street fighter 2.

Tanken är att deltagarna skall göra en stroll down memory lane och återuppleva lan-tidens glansdagar.Lanet kommer att vara öppet för allmänheten, med ett begränsat antal platser. Tanken är inte att göra vinst, utan att vi ska ha jävligt roligt. Vi kommer därför att ta ynka 50:- i inträde.

Jag har varit mer eller mindre borta från lanscenen de senaste tio åren. Vad är viktigt att tänka på idag och vad har förändrats ? Jag har därför ett par frågor jag hoppades ni kunde hjälpa mig med.

-Kiosk
Tanken med kiosken är att köpa in billigt och sälja billigt. Jag vill exempel kunna ta 5-10kr för en läskburk/energidricka. 10kr för en gorbys/panpizza etc. Frågan är bara vart handlar jag ?

-Åldersgräns
Är det orimligt att ha 18-årsgräns på ett lan eller bör man köra 15 för att locka fler deltagare ?

-Trivselregler
Vilka regler är viktigt för mig som arrangör att sätta upp ?

-Deltagande
Den kanske viktigaste frågan, kommer alla gamla rävar orka plugga ur datorn och åka på lan ?

Tacksam för svar

Mvh Akatora

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk
Medlem

Riktigt rolig idé!

För att svara på några funderingar.

Kiosken: Då det är ett litet event som kanske inte kommer bli återkommande kan det bli svårt att få något samarbete. Men du kan alltid fråga lokala matbutiker om de har lust att hjälpa till lite. De får lite loggor på ert lan och ni får kanske lite billigare pris.
Skadar aldrig att ställa frågan.

De kanske tillåter att ni tar med er säg 100ex gorbys och 30x flak cola och sen betalar för det ni säljer osv.

Åldersgräns: Självklart ska det vara 18-årsgräns. Vilka under 18 fattar att det kommer vara ett retro-lan?
Sen slipper man det mesta skriket och allmänt får det lugnare (om man undviker alkoholen).
Om du tänker ta in besökare så kanske 15 årsgräns för att få in lite mer folk.

Deltagande: Har man intresse så självklart kommer man ta sig för att åka på lan. Särskilt när det gäller ett retrolan!

Trivselregler: Kolla vad större lan har för några och kopiera dessa. Sunt förnuft räcker oftast men vissa idioter finns det ju alltid..

Lycka till!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Grymt!

Tänkt i samma banor tidigare då jag saknar jakten på drivrutiner, blåskärmar och crt skärmar på lan!

Ni kommer måhända inte köra i Göteborg? har lanutrustning för 500pers som bara ligger och blir gammalt som behöver användas till ändamål likt detta med lite själ bakom

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk

Det enda felet jag ser är routern, vem hade router internet på gamla lan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkläsk:

Det enda felet jag ser är routern, vem hade router internet på gamla lan?

Tror man får fuska på några punkter hehe

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för tipsen SunQ. Det verkar lovande ett trettiotal har redan anmält sig. TimmyQ drivrutiner, blåskärmar och crt.. Nu pratar du allt bra härligt ! Vi håller till 2 timmars bilfärd ifrån Göteborg. Alla som känner att det vore kul att delta är självklart välkomna.

/A

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk
Medlem

skrämmande hur fort tekniken går fammåt, minns runt 2001 när i vi kört ett lan på 300pers på en 2mbit wifi länk och ingen klagade

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

Låter kul, och ser att du aka-tora är dalslänning, vilket jag ursprungligen med är så blev ja nyfiken på vart ni ska hålla detta
Lycka till!

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Låter riktigt kul!
Hoppas ni får det trevligt! Tyvärr är jag för ung.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Låter kul, och ser att du aka-tora är dalslänning, vilket jag ursprungligen med är så blev ja nyfiken på vart ni ska hålla detta
Lycka till!

Härligt en broder! Vi kommer att hålla till i Bengtsfors. Det är fritt fram att delta : )
Vart kommer du ifrån `?

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av aka-tora:

Härligt en broder! Vi kommer att hålla till i Bengtsfors. Det är fritt fram att delta : )
Vart kommer du ifrån `?

Hehe ska överväga iaf, även om det är en bit bort.
Norr om Mellerud, åsensbruk/håverud

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James