Vad tycks om denna konfiguration?

Permalänk
Medlem

Vad tycks om denna konfiguration?

Ser den här datorn prisvärd ut? Tänker bygga ihop en dator till min polare. Han har inte haft en ny dator på över tio år. Han tänker spela en del, men är ingen "hard-core" gamer precis. Han får låna mitt HD6950 så länge för att se hur väl datorn presterar i spel och köper möjligtvis ett nytt grafikkort om inte mitt kort räcker till.

Chassi: Fractal R4
Minne: Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB
Processor: Intel Core i5 4670K
Moderkort: ASUS Z87-A LGA 1150
Hårddisk:
SSD: Samsung 840 EVO
Mekanisk: WD Blue 1TB
Nätaggregat: Be-Quiet Pure Power L8 630W
Kylning CPU: Cooler Master Hyper 212 Evo

Totalt (listat med prisjakt): 6458

Uppskattar hjälp!

Permalänk
Avstängd

bygg ett AMD FX-8320 system samt byt ut nätaggregat till ett kraft 600w. bör ge utrymme för ett grafikkort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Murdoc:

bygg ett AMD FX-8320 system samt byt ut nätaggregat till ett kraft 600w. bör ge utrymme för ett grafikkort..

Tack för snabbt svar! Funderade på ett AMD, men är det verkligen värt att gå ner till det för endast 300 kr? Är inte jätteuppdaterad gällande nya CPUs, men intrycket jag har fått är att Intel är mest prisvärt? Rätta mig gärna om jag har fel.

Permalänk

Tycker det ser rätt prisvärt ut om det bara kostar 6kkr

Jag hade själv valt Intel framför AMD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vane505:

Tack för snabbt svar! Funderade på ett AMD, men är det verkligen värt att gå ner till det för endast 300 kr? Är inte jätteuppdaterad gällande nya CPUs, men intrycket jag har fått är att Intel är mest prisvärt? Rätta mig gärna om jag har fel.

om jag inte räknar helt galet blir det runt 1000kr prisskillnad jämfört motsvarande Intel paket.

anledningen att folk anser att Intel är bättre beror till största del att deras processorer drar mindre ström, samt har en mer aggressiv marknadsföring jämte AMD.