Litet windows program

Permalänk

Litet windows program

Jag söker ett program som man kan använda till att låsa windows, Du installerar programmet, och sen kan användaren köra windows göra allt som personen vill sen då man startar om datorn så är datorn tillbaka till grunden. Det är till min son som ska få sin första egna dator, och det är för att minimera mitt återställningsjobb. Jag vet att programmet existerar men jag kommer inte ihåg vad det heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinsewood:

Jag söker ett program som man kan använda till att låsa windows, Du installerar programmet, och sen kan användaren köra windows göra allt som personen vill sen då man startar om datorn så är datorn tillbaka till grunden. Det är till min son som ska få sin första egna dator, och det är för att minimera mitt återställningsjobb. Jag vet att programmet existerar men jag kommer inte ihåg vad det heter.

Du söker alltså ett program som fabriksåterställer din dator efter omstart?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Uhm jag fattar inte..

Du ska installera ett låsningsprogram som gör att personen kan göra vad han vill med datorn och sen när han startar om den är den som vanligt? Vad är då meningen med låsningen om han kan göra vad han vill?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Det låter lite som en liveskiva.. Kanske skall låta sonen lära sig något fint Linux?
-Du behöver inte ens ha en hårddisk i datorn.

Permalänk
Medlem

Misstänker att du tänker på Deep Freeze. Vet att det finns fler av samma sort och säkert någon som är gratis.

Permalänk
Medlem

Yooriitzz:
Meningen är egentligen inte låsning utan att Windows återställs automatiskt oavsett hur mycket ungen ställer till det i Windows.

Edit:
Såg det på en skola när jag frågade vad deras va, hur det funkade och varför inte alla skolar hade sånt. Minns inte va deras va. Bara att något med kraven på deras var lät konstigt.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av panpo98:

Yooriitzz:
Meningen är egentligen inte låsning utan att Windows återställs automatiskt oavsett hur mycket ungen ställer till det i Windows.

Edit:
Såg det på en skola när jag frågade vad deras va, hur det funkade och varför inte alla skolar hade sånt. Minns inte va deras va. Bara att något med kraven på deras var lät konstigt.

Vilken version av Windows har du? En standardanvändare kan inte ställa till med särskilt mycket problem då han/hon inte kan installera program och så vidare. I Windows 8 finns det rätt bra funktioner för att förhindra en massa saker.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/set-up-kids-acco...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rinsewood:

Jag söker ett program som man kan använda till att låsa windows, Du installerar programmet, och sen kan användaren köra windows göra allt som personen vill sen då man startar om datorn så är datorn tillbaka till grunden. Det är till min son som ska få sin första egna dator, och det är för att minimera mitt återställningsjobb. Jag vet att programmet existerar men jag kommer inte ihåg vad det heter.

http://www.faronics.com/products/deep-freeze/

Deep Freeze är oslagbart, vi har kört det på skolor, internet café osv.

Permalänk
Medlem

Men det är ju så man lär sig. Genom att pajja och fixa

Permalänk
Medlem

Kör själv Deep Freeze på C: disken och partionerade hdd öppen.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011