Trasig antenn RT-N66U

Permalänk
Medlem

Trasig antenn RT-N66U

Hej!
Min sambo råkade stöta ner routern på golvet när hon dammsög och en antenn gick av, var/hur kan man beställa/få tag på en ny antenn ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mezzlock:

Hej!
Min sambo råkade stöta ner routern på golvet när hon dammsög och en antenn gick av, var/hur kan man beställa/få tag på en ny antenn ?

Exempelvis en sådan här fungerar: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/.... Vi säljer tyvärr inte originalantenner löst, men det finns många andra tillverkare som säljer sina. Var bara noga med att antennen ska stödja dual band.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ASUS_Caroline:

Exempelvis en sådan här fungerar: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/.... Vi säljer tyvärr inte originalantenner löst, men det finns många andra tillverkare som säljer sina. Var bara noga med att antennen ska stödja dual band.

Min ena antenn var visst paj med, inget jag märkt av men såg det idag. Antar min sändning kan bli bättre eller varför ska jag laga den tredje?

Vad är det för spec på orginalantennerna? Så man kan köpa minst lika bra eller gärna bättre på t.ex. ebay. Tyckte 200kr för en på Kjell va dyrt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk

Tack för tipset. Men det var detta jag undrade om, ifall jag byter alla antenner mot dessa 3 (även om bara en är paj), får jag likvärdig/bättre/sämre täckning? 6 dBi, jaha men är det bra? Vad har orginalantennerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FanaticBee:

Tack för tipset. Men det var detta jag undrade om, ifall jag byter alla antenner mot dessa 3 (även om bara en är paj), får jag likvärdig/bättre/sämre täckning? 6 dBi, jaha men är det bra? Vad har orginalantennerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt vilken dBi originalantennerna har vet nog bara Asus om det inte anges i någon dokumentation.
Den antennen som rekommenderades från Kjell har 5dBi.
Huruvida spec. stämmer från Kina vet man aldrig.

För 60 spänn är det bara att testa imo.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Exakt vilken dBi originalantennerna har vet nog bara Asus om det inte anges i någon dokumentation.
Den antennen som rekommenderades från Kjell har 5dBi.
Huruvida spec. stämmer från Kina vet man aldrig.

För 60 spänn är det bara att testa imo.

Tack bra att jämföra mot kjell som tydligen skulle duga. Sen hur jag vet det funkar efter bytet vet jag inte eftersom jag inte ens märkt en antenn var paj , (ansluter endast iOS-enheter trådlöst). Kanske kan gå omkring på tomten och se om det blir skillnad i räckvidd...

Skickades från m.sweclockers.com