Lite funderingar angående IKEA DIODER

Permalänk
Medlem

Lite funderingar angående IKEA DIODER

Köpte nyligen ett kitt med ikea dioder ljuslist som är med 4 lister i flertalet färger.

Det jag undrar är ifall det är någon som vet, ifall man kan köpa enbart ljuslisterna seperat för att sedan kunna koppla in mer i led-kittet jag redan har.

Tackar för svar

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Skrivet av lolbarn5:

Köpte nyligen ett kitt med ikea dioder ljuslist som är med 4 lister i flertalet färger.

Det jag undrar är ifall det är någon som vet, ifall man kan köpa enbart ljuslisterna seperat för att sedan kunna koppla in mer i led-kittet jag redan har.

Tackar för svar

Nej det går inte, du kan lägga på någon del från ett annat kit, sedan börjar det bli för mycket för trafon. Dvs den blir för varm och det slutar lysa, för att sedan börja lysa efter en stund igen....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Inte ens om man fick tag i själva ikea dioder listerna?

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Nätadaptern är inte dimensionerad för att driva mer än ett visst antal dioder, IKEA är extremt duktiga på att kapa kostnader och lägger knappt några ören extra för att skicka med en adapter som är starkare än det behövs.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.