inspelnig med mic och line in samtidigt?

Permalänk
Medlem

inspelnig med mic och line in samtidigt?

Hej igen jag har en uppgift i gymnasiet och till den behöver jag prata lite bullshit och varva med musik, typ sommarpratarna i Sveriges radio men kruxet är då att det är bara den enheten som programmet startas med som registrerar ljud (båda fungerar vanligtvis samtidigt).
De enheter jag har är en vanlig hama mick kopplad till mic och en Sony arc s kopplad till line in (båda in till moderkortet).
Just nu använder jag ljudinspelaren men om det finns ett gratisprogram som har så båda fungerar samtidigt i eller om det bara är en inställning så är jag tacksam för tips.
Edit: har googlat men det hjälpte inte mycket

Tack på förhand

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha använt ett litet mixerbord då man också får ännu fler möjligheter.
Att använda flera ljudenheter samtidigt vet jag inget om men för ljudinspelningen så är Audacity ett bra program med möjlighet till redigering osv.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

jag hittade guide hur man gjorde, det fanns något som hette studio mix i windows och då kunde man spela in musiken innan den går ut i högtalarna och sedan satte man på ljud på micken när mixen var standardenhet

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14