Permalänk
Medlem

Nintendo 2DS

http://kotaku.com/introducing-the-nintendo-2ds-no-thats-not-a-typo-1214807721

Haha, ser otroligt dum ut.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Ja, och vad hände med att kunna ha den i fickan?

Permalänk
Medlem

Ser inget fel med den förutom att den, som DAoG säger, antagligen inte går ner i fickan.

Permalänk

Man undrar om det här är något sätt för nintendo att göra sig av med lagret med komponenter för att göra plats för en ny spelmaskin?

Visa signatur

Silverstone TJ08B-E - Intel 330 180GB - WD Blue 1TB - Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz - i3-3220 - be quiet! Straight Power E9 400W - ASUS P8B75-M LE - XFX Radeon HD 7870 2GB

Permalänk

Synd att den inte är vikbar. Tycker den ser rätt tuff ut annars. 2DS kan nog skapa lite förvirring när det gäller vilka spel man ska köpa även om vi vet att det är 3DS och DS spel som fungerar med den. Kul oavsett men det beror på priset!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Synd att den inte är vikbar. Tycker den ser rätt tuff ut annars. 2DS kan nog skapa lite förvirring när det gäller vilka spel man ska köpa även om vi vet att det är 3DS och DS spel som fungerar med den. Kul oavsett men det beror på priset!

Läste på fz att det blir 129,99 dollar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Den är billig men det är inget man tar utanför huset då den inte går att vika ihop

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Synd att den inte är vikbar. Tycker den ser rätt tuff ut annars. 2DS kan nog skapa lite förvirring när det gäller vilka spel man ska köpa även om vi vet att det är 3DS och DS spel som fungerar med den. Kul oavsett men det beror på priset!

Visst är den vikbar.

Beror dock på om man ska använda den efteråt eller inte.

Dold text
Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Första gången jag såg den här nyheten var jag tvungen att kontrollera om det var 1 april idag. Konsolen är så sjukt ful att jag inte vet vad jag ska säga om den mer.

Permalänk
Medlem

Varför ska man skaffa denna, funkar ju fint att stänga av 3D på 3DS om man inte gillar 3D

Permalänk
Medlem

Är inte detta ett skämt så är det en tydlig markör om hur sinnessjuka Nintendo blivit.

Nintendo Wii Mini - en Wii med toppladdad CD-läsare, inget Gamecube-stöd och inget Internet-stöd. Och nu en omöjligen portabel konsol som kombinerar egenskaper ingen sökt eller saknat hos 3DS för att fylla ett produktsegment ingen velat ha.

Permalänk
Medlem

Poängen är nog priset.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Är inte detta ett skämt så är det en tydlig markör om hur sinnessjuka Nintendo blivit.

Nintendo Wii Mini - en Wii med toppladdad CD-läsare, inget Gamecube-stöd och inget Internet-stöd. Och nu en omöjligen portabel konsol som kombinerar egenskaper ingen sökt eller saknat hos 3DS för att fylla ett produktsegment ingen velat ha.

Wii mini och denna är ju främst priset som är fördelen i Sverige där folk är hyffsat rika kanske de inte är så nödvändiga, men finns många ställen i världen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kommer säkert sälja som smör till jul.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt ett genialiskt drag av Nintendo. Först när jag såg den så skrattade jag bara. Men sen när man tänker efter. Priset. Antalet spel. 3DS säljer som smör varför sänka priset mera när man kan tillverka något som är lite billigare och sälja till de yngre som en inkörsport till gaming. Nintendo brukar komma på "knasiga" saker men det brukar oftast vara ett ordentligt tryck bakom dom. Troligen har föräldrar till ungar med lite mindre pengar att röra sig med bett om en billigare spelmaskin som klarar av dagens spel. Genialiskt!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk

Färgerna fick mig att tänka på Virtual Boy

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Wii mini och denna är ju främst priset som är fördelen i Sverige där folk är hyffsat rika kanske de inte är så nödvändiga, men finns många ställen i världen.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej! Inte ens där är det värt att snacka om då Wii Mini bara är ett par kronor billigare än standardutgåvan.
På Amazon.com skiljer det drygt 20 dollar. Nintendo Wii Mini är ett skämt som inte fyller några som helst uppgift på marknaden.

Permalänk
Medlem

Det är bara en budgetvariant där man plockat bort några funktioner. Möjligen kommer den att vara felprissatt, men det är också det enda uppseendeväckande. Alla nya saker är inte fantastiska med bättre prestanda, en del är bara nya revisioner som är billigare att tillverka, som den här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Nej! Inte ens där är det värt att snacka om då Wii Mini bara är ett par kronor billigare än standardutgåvan.
På Amazon.com skiljer det drygt 20 dollar. Nintendo Wii Mini är ett skämt som inte fyller några som helst uppgift på marknaden.

Finns alltid någon som nappar på det, speciellt folk utan koll.Eller utan behov av wifi/gamecube

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Konsolgrävare

fy fan vad derp!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Instant köp!

Jag hade helt missat denna, fick veta om dens existens först när Blunty som jag följer genom mitt fotointresse "rantade" mot alla som var så neggo mot den.
Själv tänkte jag direkt "den där vill jag ha". Den är som skapt för mig och det sätt jag spelar.
Jag älskade DS hade den i typ 2 år och sedan bytte jag i ett svagt ögonblick till PSP. Den rök så fort jag klarat Patapon och Locco Rocco till förmån för ett nytt DS. Det hade jag tills det gick sönder.

Det jag tyckte var dåligt med DS var tex att den var ihopvikbar. Det gjorde att knapparna sitter obekvämt längst ner och den var imo jobbig att hålla i en längre stund. Sedan kunde skärmen gärna fått vara större dvs DSXL.
Ihopvikt var den ändå för stor att släpa runt på. När jag reste låg den i väskan bredvid iPaden (konstigt att inte den får massa skit för att inte vara ihopfällbar).
Ofta när jag reste fick den inte följa med alls eftersom mobilen duger gott på alla resor under 3-4h. Jag spelade DS hemma i soffan på mörka höstkvällar, i sängen innan sovdags eller när jag satt på muggen.
När 3ds kom tyckte jag det var lite kul men kände direkt att det här kommer jag inte vilja använda ändå (tyckte det störde ögonen) så det skulle vara ett onödigt köp.

2DS är som gjord till mig och när jag idag såg priset på 1100 kr så beställde jag bums. Vintern är räddad

Här är bluntys rant,

Permalänk
Medlem

fantastisk spelkontroll enligt mig
http://youtu.be/zNcyYWmH8pI

Permalänk

Skulle kunna tänka mig att köpa en amerikansk 2DS, bara för att kunna spela amerikanska 3DS-spel... (förstår fortfarande inte varför 3DSn INTE är regionsfri).

Visa signatur

Jag skriver om spel och litteratur: Chogoling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chogoling:

Skulle kunna tänka mig att köpa en amerikansk 2DS, bara för att kunna spela amerikanska 3DS-spel... (förstår fortfarande inte varför 3DSn INTE är regionsfri).

Man tjänar mer pengar på att ha regioner.

Permalänk

bra video, hur är plasten jämfört med 3ds?

Permalänk
Medlem

helt okey. 3ds är blank 2ds har en annan yta som ger ett bättre grepp.